1394/07/17 - 12 : 1
کد خبر: 5998
نشان تبريز بر سينه «پروفسور عباس علوي» از پيشگامان دانش پزشکي هسته‌اي
احرارخبر:با حضور شهردار تبريز، رئيس و جمعي از اعضاي شوراي اسلامي شهر، رئيس دانشگاه علوم پزشکي تبريز و جمعي از اساتيد علوم پزشکي، «نشان تبريز» به «پروفسور عباس علوي» دانشمند نامي تبريزي اهدا شد.

به نقل از روابط عمومي شهرداري تبريز، صادق نجفي «نشان تبريز» را به «پروفسور عباس علوي» از پيشگامان فناوري فيزيک پزشکي و استاد برجسته دانشگاه پنسيلوانياي آمريکا اعطا کرد. پروفسور عباس علوي، پزشک تبريزي و از پيشروان دانش پزشکي هسته‌اي است. وي از سال 1971 تاکنون عضو هيئت علمي دانشگاه پنسيلوانيا و رئيس بخش پزشکي هسته‌اي اين دانشگاه بوده و هم‌اکنون رياست مشترک مرکز مطالعات کهنسالي اين دانشگاه را بر عهده دارد. اين پزشک تبريزي در کنار «دکتر ديويد کوهل» پزشک نامي آمريکايي، از مبدعان فناوري فيزيک ‌پزشکي به شمار مي‌رود. جامعه پزشکي هسته‌اي آمريکا به خاطر خدمات علمي ارزنده وي در زمينه سيستم‌هاي پت اسکن، بالاترين جايزه خود را در سال 2004 به پروفسور علوي اهدا کرد.

سخنراني در بيش از 50 کشور دنيا و انتشار 214 مقاله و پوستر و نشست علمي در دانشگاه پنسيلوانيا در پنج سال اخير، تنها بخشي از اهتمام علمي و آموزشي اين استاد تبريزي به شمار مي‌رود. 

در سال‌هاي اخير وي تصميم به تربيت پزشکان و دانشمندان ايراني گرفته و در صدد بنا کردن يک مرکز PET در کشورمان است تا از اين طريق دين خود را به زادگاه خويش ادا کرده باشد.

پيش از اين مرحوم اسماعيل وثاقي، حاج فيروز زيرک‌کار و مقصود پوررادي از جامعه هيئت حسيني تبريز، زنده‌ياد محمدحسين مبين پدر جذاميان ايران، زنده‌ياد رسول قرباني و حسن اسکندري از نوازندگان شاخص عاشيق، معصومه سپهري نويسنده شاخص ادبيات دفاع مقدس، احسان باکري فرزند شهيد مهدي باکري، دکترمحمدعلي موحد استاد شاخص ادبيات و تاريخ، پروفسور مجيد سميعي پزشک صاحب‌نام کشور، دکتر سعيد پناهي و دکتر سعيد راد از جامعه پزشکي کشور و دکتر حميد وارسته شهردار تبريز در سال‌هاي دور، «نشان تبريز» را از آن خود کرده‌اند.

پروفسور علوي پس از دريافت «نشان تبريز»

پروفسور عباس علوي، دارنده «نشان تبريز» و دانشمند نامي تبريزي در حوزه پزشکي هسته‌اي گفت: با ايمان و اعتقاد به دانشجويان پرشور و بااستعداد تبريزي، مي‌توان به فتح بلندترين قله‌هاي علمي اميدوار بود.

وي پس از دريافت «نشان تبريز» از شهردار تبريز خاطرنشان کرد: اين نشان ارزشمند را يک افتخار بي‌نظير در کارنامه خود مي‌دانم و خوشحالم  که امروز، با چنين فضاي بي‌نظيري مواجه مي‌شوم.

استاد دانشگاه پنسيلوانيا با اشاره به عشق و دلدادگي خود به شهر تبريز گفت: با وجود جدايي 60 ساله از زادگاهم، علاقه به فرهنگ و هنر آذربايجان بخش ثابت زندگي است، در اين سال‌ها همواره، صبح خود را با ياد تبريز آغاز مي‌کنم، دل به موسيقي آذربايجان مي‌سپارم و شيفته فرهنگ و هنر آذربايجان هستم.

پروفسور علوي اضافه کرد: هوش و تلاش دانشجويان آذري، يک واقعيت انکارناپذير است، بنابراين مصمم هستم که با همکاري دانشگاه علوم پزشکي و پيگيري برخي مناسبات در قالب برنامه زمان‌بندي، داشته‌هاي خود را در اختيار اين جوانان پرشور قرار دهم.

وي متذکر شد: هم‌اکنون وضعيت بخش‌هايي از سطح علمي و پزشکي ايران هنوز در قرن 20 ميلادي به سر مي برَد؛ بنابراين بايد سعي کنيم اين سطح را به مقطع زماني قرن حاضر برسانيم. 

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 7 + 2

  آخرین اخبار
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.