1394/07/13 - 20 : 2
کد خبر: 5952
تراکتور مسي نمي‌خواهيم!
احرارخبر:بعد از يک دهه تجربه تلخ ماشين‌سازي، اين بار قرار است تراکتورسازي با فرمول شکست خورده تحت مديريت مالکان جديد قرار گيرد که شايد هميشه خواهان تيمداري نباشند و روزي تراکتورسازي را رها کنند.

سعيد عباسي مديرعامل باشگاه تراکتورسازي تبريز در برنامه موج فوتبال شبکه سهند عنوان کرد: مديرعامل باشگاه تراکتورسازي تبريز تاييد کرد که پيشنهاد انتقال سهام باشگاه تراکتورسازي به صنايع مس از سوي يکي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي مطرح شده است.

وي افزود: آقاي فرهنگي نماينده مردم تبريز، آذرشهر و اسکو در مجلس شوراي اسلامي نامه‌اي دادند که ما خواستيم هر درخواستي که داده مي‌شود به‌ صورت مکتوب باشد تا مقامات بالا بتوانند در اين زمينه تصميم‌گيري کنند.

عباسي ادامه داد: تراکتورسازي يک برند است و ممکن است سهامدار پيدا کند و هرچند به عقيده من تيم تراکتورسازي متعلق به مردم آذربايجان است و سهامدار اصلي اين تيم بايد همين مردم باشند.

مديرعامل تراکتورسازي در مورد انتقال هيچ نظر صريحي را اعلام نکرده و منتظر مانده تا نتايج افکار عمومي را در اين مورد بسنجد، هر چند سهامداران اصلي تيم را هواداران تراکتورسازي ذکر کرده است.

اما انتقال باشگاه تراکتوسازي به صنايع مس و يا واگذاري سهام اين باشگاه به اين صنايع براي دو طرف چه منفعتي به همراه دارد؟

در اين که تيم تراکتورسازي پرهوادارترين تيم شهرستاني کشور بوده شکي نبوده و ميانگين تعداد تماشاگران اين تيم در ليگ برتر و باشگاه‌هاي آسيا بالاتر از بسياري از تيم‌هاي کشور است.

تراکتورسازي حتي در شهرستان‌هاي ديگر نيز هوادار داشته و همين نکته جايگاه اين تيم را از ساير تيم‌هاي ايران متمايز مي‌‌سازد.

ورزشگاه يادگار امام تا به امروز در 11 بازي تراکتورسازي بيشتر از ظرفيت خود تماشاگر به خود ديده و چندين بار تماشاگران تراکتورسازي در ورزشگاه آزادي بيش از هواداران استقلال و پرسپوليس شده است.

امروز تراکتورسازي يکي از کانون‌هاي مورد توجه در فوتبال است و همين مي‌تواند براي اين باشگاه درآمدزايي خوبي را به دنبال داشته باشد. اما متاسفانه در سال‌هاي اخير هيچ يک از مديران اين باشگاه در جذب سرمايه براي اين تيم موفق نبوده و با خريدهاي خود که توام با موفقيت‌هاي تيم نيز به همراه بوده بر هزينه تيم تراکتورسازي افزوده و بار مالي اين باشگاه را سنگين‌تر کرده‌اند.

در همين زمينه برخي اشتباهات مديران نيز فرصت‌ها را براي اين تيم از دست داده و چه بسا معضلاتي براي اين تيم به همراه داشته است که مي‌تواند به واگذاري بخشي از سهام اين باشگاه در سال‌هاي گذشته در ازاي يک وام به يک موسسه مالي اشاره کرده که مشکلات ديگري را براي اين تيم به همراه داشت.

حالا صنايع مس خواستار گرفتن سهام باشگاه تراکتورسازي شده است. هر چند اين امر به معناي کاهش بخش عظيمي از مشکلات مالي باشگاه تراکتورسازي است، اما تبعات ديگري را هم به دنبال داشته که شايد مصداق از چاله درآمدن و به چاه افتادن باشد.

صنايع مس در سال‌هاي اخير سرمايه‌گذاري کلاني در ورزش انجام داده و حضور تيم‌هاي مس کرمان، مس سرچشمه، مس رفسنجان و مس ورزقان در ورزش کشور مي‌توان اشاره کرد. مس کرمان در کمترين زمان ممکن به ليگ برتر فوتبال کشور صعود کرده و حتي به باشگاه‌هاي آسيا نيز پيش از تبريز رسيد.

قدر مسلم يکي از پارامترهاي سرمايه‌گذاري مس در تراکتورسازي حضور هواداران اين تيم است. در پيروزي‌هاي تيم همه شريک هستند، اما آيا در شکست‌ها نيز مديران ارشد مس همچنان در کنار تيم تراکتورسازي خواهند ماند. تراکتورسازي در يک دوره نزولي در اوايل دهه 80 تعداد تماشاگرانش در بازي‌هاي خانگي حتي به هزار نفر هم کاهش يافته بود. در بازي تشريفاتي تراکتورسازي با الجيش قطر در دو فصل گذشته تنها 1200 نفر در ورزشگاه يادگار امام حضور داشتند.

چه تضميني است که مس در آينده به دليل شکست‌هاي احتمالي بودجه اين باشگاه را کاهش ندهد؟

چرا مسي‌ها در قالب اسپانسر به تيم تراکتورسازي کمک نمي‌کنند و اگر فوتبال آذربايجان براي آنها مهم بوده، پس چرا هيچگاه براي قديمي‌ترين تيم فوتبال اين منطقه ماشين‌سازي تبريز گامي برنداشته‌اند.

تجربه تلخ ماشين‌سازي

همانطور که عباسي عنوان کرد نام تراکتورسازي در فوتبال کشور يک برند معتبر است. قدر مسلم هواداران هيچگاه اجازه تغيير نام اين باشگاه را نخواهند داد و احتمالا نام تراکتورسازي به نام مس تراکتورسازي و يا نام‌هاي مشابه تغيير داد.

اين دقيقا همان نسخه‌اي است که يک دهه پيش براي ماشين‌سازي پيچيده شده و تا به امروز هيچ دستاوري براي سبزپوشان به دنبال نداشته است.

مقاومت ماشين‌سازي، ماشين‌سازي کوثر، ماشين سازي دبيري، ماشين سازي جوانان خير، ماشين‌سازي شهرداري، ماشين شهرداري بخشي از نام‌هاي ماشين‌سازي در يک دهه اخير بوده است. در اين مدت ماشين‌سازي به مدت سه سال تحت مديريت برادران دبيري بود که اين تيم تا آستانه صعود به ليگ برتر نيز پيش رفت. براي مدتي هم سازمان ورزش استان و هيئت فوتبال استان مديريت اين تيم را برعهده داشته‌اند.

در نهايت از سال گذشته شهرداري تبريز مالکيت اين تيم را برعهده گرفته و امسال با نام ماشين‌سازي در ليگ دسته اول براي صعود به ليگ برتر به مصاف حريفان خود رفته است.

در اين 14 سال تيم ماشين‌سازي تبريز با مشکلات فراواني مواجه بوده و در چندين مقطع در آستانه انحلال قرار داشت. کارخانه ماشين‌سازي که حمايت مادي خود را از اين تيم قطع کرده است، براي مدتي حتي امکانات ورزشي موجود نظير زمين تمرين را نيز در اختيار تيم همنام کارخانه قرار نمي‌داد.

ماشين‌سازي تبريز در اين سال‌ها تنها يک سال در مديريت دبيري در آستانه صعود قرار داشته و امسال نيز با حمايت مالي شهرداري تبريز از مدعيان است.

حالا بعد از يک دهه تجربه تلخ ماشين‌سازي، اين بار قرار است تراکتورسازي با فرمول شکست خورده تحت مديريت مالکان جديد قرار گيرد که شايد هميشه خواهان تيمداري نباشند و روزي تراکتورسازي را رها کنند.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 8 + 6

  آخرین اخبار
برخورد صاعقه در جلفا جان مرد 50 ساله را گرفت
سد نهند تبريز سرريز شد
تقويت روابط عمومي يک ضرورت است/ رونمايي از نسخه جديد سايت نظام مهندسي استان
دوران تحصيل دانشجويان سابقه کار مي شود
بيانيه هيات رييسه شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي آذربايجان شرقي
جشنواره 26 آذربايجان شرقي الگويي براي سال هاي آتي خواهد بود
حمل زباله بر روي اتومبيل باز هم حادثه آفريد/ شهروندان از باکس‌هاي زباله استفاده کنند
مناطق 6 و 7 تبريز به بافت ارزشمند شهر تبديل مي‌شود
نتايج قطعي انتخابات در حوزه تبريز، آذرشهر و اسکو مشخص شد
فعاليت مدارس سه حوزه انتخابيه آذربايجان شرقي، فردا با 2 ساعت تاخير
  پربازدیدترین اخبار
نتايج قطعي انتخابات در حوزه تبريز، آذرشهر و اسکو مشخص شد
مناطق 6 و 7 تبريز به بافت ارزشمند شهر تبديل مي‌شود
تاسيس انجمن اسلامي دانشجوبان آرمانخواه تبريز
جشنواره 26 آذربايجان شرقي الگويي براي سال هاي آتي خواهد بود
حمل زباله بر روي اتومبيل باز هم حادثه آفريد/ شهروندان از باکس‌هاي زباله استفاده کنند
بيانيه هيات رييسه شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي آذربايجان شرقي
برخورد صاعقه در جلفا جان مرد 50 ساله را گرفت
تقويت روابط عمومي يک ضرورت است/ رونمايي از نسخه جديد سايت نظام مهندسي استان
دوران تحصيل دانشجويان سابقه کار مي شود
سد نهند تبريز سرريز شد
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.