1394/07/13 - 12 : 22
کد خبر: 5880
جزئيات بازگشت حجاج آذربايجان شرقيتصاوير بازگشت حجاج
احرار خبر: مديرکل فرودگاه هاي آذربايجان شرقي از آمادگي کامل فرودگاه ها براي بازگشت حجاج خبر داد

به گزارش احرار خبر،و درخصوص جزئيات بازگشت حجاج استان و نحوه کنترل بهداشتي و درماني آنها توضيحاتي ارائه داد.

مصطفي صفايي با بيان اينکه پروازهاي بازگشت حجاج به استان طبق برنامه زمان بندي شده انجام مي شود، افزود: ساعت 16 و 15 دقيقه فردا هفتم مهرماه اولين پرواز حجاج که از جده خواهد بود، وارد فرودگاه تبريز مي شود.

وي با تاکيد بر اينکه به مدت شش روز پروازهاي بازگشت حجاج انجام مي شود، ادامه داد: تمام ارگان‌ها و نهادهاي مربوطه در آماده باش کامل براي ارائه خدمات هستند.

صفايي سپس با ارئه آماري در خصوص حجاج آذربايجان شرقي گفت: در پروازهاي شش روز آينده که از فردا سه شنبه آغاز مي شود حدود 3600 نفر حاجي وارد آذربايجان شرقي مي شوند.

مديرکل فرودگاه هاي آذربايجان شرقي با اشاره به اينکه طبق سنوات گذشته هماهنگي هاي لازم براي ورود حجاج انديشيده شده است، ابراز داشت: باتوجه به حادثه دردناک منا و آزرده خاطر بودن حجاج و خستگي ناشي از اين موضوع، امسال تدابير ويژه اي براي بازگشت حجاج انديشيده شده است و تمام پرسنل و کارکنان تلاش مي کنند تا حجاج با کمترين ميزان ايستادگي در فرودگاه به کنار خانواده هاي خود برسند.

بازگشت حجاج

آمادگي پروازهاي فوق العاده براي جايگزيني در صورت لزوم

صفايي با بيان اينکه اگر پروازي لغو شود پروازهاي فوق العاده ديگري درنظر گرفته شده تا در صورت لزوم استفاده شود، گفت: کليه نهادها و ارگان هاي مختلف طي جلساتي که داشته ايم با هم در هماهنگي کاملي قرار دارند و آماده باش هستند.

وي از ارائه خدمات فرودگاهي به حجاج و خانواده هاي آنان خبر داد و گفت: در خصوص خدمات فرودگاهي جلسات مهمي را با ساير ادارات مربوطه داشته ايم و تلاش مي کنيم استقبال شايسته اي از حجاج استان به عمل آوريم.

مديرکل فرودگاه هاي آذربايجان شرقي با تاکيد بر اينکه بيماري کرونا در فرودگاه کنترل مي شود، افزود: طي جلساتي که با دانشگاه علوم پزشکي تبريز داشته ايم و باتوجه به اهميت کنترل بيماري کرونا در هر شيفت پنج پزشک متخصص در نقطه صفر فرودگاهي حاضر خواهند بود و حجاج را کنترل بهداشتي و درماني مي کنند.

بازگشت حجاج

صفايي نکاتي را نيز در خصوص اين بيماري خطرناک متذکر شد و ابراز داشت: کرونا در عربستان شايع شده و بيماري خطرناکي است پس براي همين منظور ما تدابير لازم را انديشيده ايم و افرادي که مبتلا هستند را به بيمارستان هاي سطح شهر منتقل مي کنيم تا بهبودي کامل حاصل شود و به ديگران منتقل نشود.

حضور اکيپ هاي پزشکي در فرودگاه تبريز

وي با تاکيد مجدد بر اينکه حجاج قبل از چک شدن گذرنامه هايشان درمورد ابتلا به کرونا کنترل خواهند شد، افزود: براي پرسنل فرودگاهي کلاس هاي لازم را گذاشته ايم و از فردا که پروازهاي بازگشت حجاج استان آغاز مي شود تمام اکيپ هاي پزشکي در فرودگاه ها حاضر خواهند شد.

مديرکل فرودگاه هاي آذربايجان شرقي سپس گفت: بيماري کرونا در فاصله يک متري به فرد ديگري منتقل مي شود پس بايد نهايت دقت را در اين خصوص داشته باشيم و خانواده ها نيز از روبوسي با حجاج مبتلا به اين بيماري خودداري کنند.

وي از آماده باش نيروهاي بهداشتي در فرودگاه براي رصد کرونا خبر داد و گفت: مراکز بهداشت مرزي در تمام فرودگاه هايي که محل بازگشت حجاج است ايجاد شده و به حالت آماده باش درآمده اند و بيمارستان هايي نيز براي خدمات رساني به افراد مشکوک تعيين شده اند و هر مورد مشکوک به اين بيماري در بين زائران استان باشد در اين بيمارستان ها بستري مي شوند.

بازگشت حجاج

صفايي سپس با اشاره به اينکه در موسم حج به دليل ارتباط نزديک حجاج کشورهاي مختلف با يکديگر خطر بروز بيماري ها وعفونت هاي تنفسي افزايش مي يابد، ابراز داشت: از دست دادن و به ويژه بوسيدن بايد پرهيز کرد. از تمام حجاج و نزديکان آنها مي خواهيم که از دست دادن و بوسيدن يکديگر خودداري کنند.

دکتر محمدرضا شيخ رئيس شبکه بهداشت مرند نيز در خصوص ويروس خطرناک کرونا هشدار داد و اضافه کرد اين ويروس در عرض 24ساعت مي تواند 30 درصد مرگ و مير داشته باشد و علائم آن تب، تنگي نفس، اسهال و ديگر علائم مشخص مي باشد و حاجيان سعي کنند تا حد امکان مراسم وليمه خود را با 14روز تاخير برگزار تا خطر انتقال ويروس برطرف شود.
رييس شبکه بهداشت مرند، علت اين هشدار را امکان بستري شدن حجاج مجروح در بيمارستان هاي عربستاني در کنار بيماران مبتلا به ويروس کرونا و مبتلا شدن به اين ويروس اعلام کرد.

نزديکان حجاج قبل از مراجعه به فرودگاه با سامانه 199 تماس بگيرند

مديرکل فرودگاه هاي آذربايجان شرقي در بخش ديگري از سخنان خود از ازدحام خانواده ها و نزديکان حجاج در فرودگاه ها انتقاد کرد و گفت: نزديکان حجاج قبل از مراجعه به فرودگاه با سامانه 199 تماس بگيرند چراکه ممکن است پروازي تاخير داشته باشد و خانواده ها در فرودگاه منتظر بمانند.

صفايي با بيان اينکه سامانه 199 جزئيات پروازها را اطلاع مي دهد، ادامه داد: خدمت رساني سريع، دقيق و به موقع به حجاج اولويت ما در فرودگاه تبريز است و بايد خانواده هاي حجاج نيز براي تسريع روند خدمت رساني و جلوگيري از ازدحام با حداقل نفرات و خودرو به فرودگاه بيايند.

وي سپس گفت: اطلاعات پرواز فرودگاه به شماره تلفن هاي 199 و 4- 35234701براي اطلاع از آخرين وضعيت پروازها برقرار است.

صفايي به قرار گرفتن آخرين اطلاعات بازگشت حجاج استان در سايت فرودگاه هاي استان نيز اشاره کرد و گفت: آيکون مخصوصي در سايت فرودگاه قرار گرفته و اخرين زمان ورود حجاج به استان در آن درج شده و تغييرات احتمالي پروازها در اين آيکون اصلاح مي شود.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 8 + 8

  آخرین اخبار
برخورد صاعقه در جلفا جان مرد 50 ساله را گرفت
سد نهند تبريز سرريز شد
تقويت روابط عمومي يک ضرورت است/ رونمايي از نسخه جديد سايت نظام مهندسي استان
دوران تحصيل دانشجويان سابقه کار مي شود
بيانيه هيات رييسه شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي آذربايجان شرقي
جشنواره 26 آذربايجان شرقي الگويي براي سال هاي آتي خواهد بود
حمل زباله بر روي اتومبيل باز هم حادثه آفريد/ شهروندان از باکس‌هاي زباله استفاده کنند
مناطق 6 و 7 تبريز به بافت ارزشمند شهر تبديل مي‌شود
نتايج قطعي انتخابات در حوزه تبريز، آذرشهر و اسکو مشخص شد
فعاليت مدارس سه حوزه انتخابيه آذربايجان شرقي، فردا با 2 ساعت تاخير
  پربازدیدترین اخبار
مناطق 6 و 7 تبريز به بافت ارزشمند شهر تبديل مي‌شود
نتايج قطعي انتخابات در حوزه تبريز، آذرشهر و اسکو مشخص شد
تاسيس انجمن اسلامي دانشجوبان آرمانخواه تبريز
جشنواره 26 آذربايجان شرقي الگويي براي سال هاي آتي خواهد بود
حمل زباله بر روي اتومبيل باز هم حادثه آفريد/ شهروندان از باکس‌هاي زباله استفاده کنند
بيانيه هيات رييسه شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي آذربايجان شرقي
برخورد صاعقه در جلفا جان مرد 50 ساله را گرفت
تقويت روابط عمومي يک ضرورت است/ رونمايي از نسخه جديد سايت نظام مهندسي استان
دوران تحصيل دانشجويان سابقه کار مي شود
سد نهند تبريز سرريز شد
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.