1394/07/03 - 15 : 25
کد خبر: 5836
توني و پرفسور محتاج 3 امتياز؛
نکاتي خواندني از همه تقابل‌هاي تراکتورسازي و پرسپوليس +جدول
احرارخبر:سرخپوشان پايتخت و قرمزپوشان ديار ستارخان بعد از 6 ماه و 2 هفته و 3 روز مجددا برابر هم قرار خواهند گرفت. ديداري که هر دو تيم با توجه به شروع نه چندان خوبشان نياز مبرمي به سه امتياز آن دارند.

ز جمعه سوم مهر ماه تراکتورسازي 7 امتيازي ميزبان پرسپوليسي است که با 4 امتياز تيم چهاردهم جدول 16 تيمي ليگ برتر است. ديداري که ساعت 16:20 در ورزشگاه يادگار امام (ره) با قضاوت محسن ترکي برگزار خواهد شد.

پرسپوليس برانکو ايوانکوويچ بعد از اينکه در ايستگاه پنجم ليگ 2-0 از سد فولاد خوزستان گذشت هوادارانش را اميدوار کرد تا روند جديدي را در کسب نتايج خود در پيش بگيرد. با اين حال شکست 2-1 برابر سايپا در ايستگاه ششم ليگ معادلات پرفسور کروات فوتبال قرمزها را دوباره بر هم زد.

از سوي ديگر توني اوليويرا پرتغالي هم در تبريز شرايط چندان مناسبي ندارد و پايه هاي نيمکتش لرزان شده است. توني با نايب قهرمان فصل قبل فوتبال ايران طي 6 ديدار به يک پيروزي و چهار تساوي دست يافته است تا هواداران تبريزي چندان از شرايط موجود تيمشان راضي نباشند.

شايد پيروزي در بازي بزرگ روز جمعه عاملي شود براي سربلندي مجدد توني در نزد هواداران پرشور تراکتورسازي و البته بازگشت مجدد اين تيم رده نهمي به جمع مدعيان بالاي جدولي.

 

* تراکتور هر 74 دقيقه به پرسپوليس گل زده

 

پرسپوليس و تراکتورسازي در ادوار ليگ برتر 14 مرتبه مقابل يکديگر قرار گرفته‌اند که حاصل آن ثبت 8 پيروزي براي تراکتورسازان و 5 برد براي پرسپوليس بوده است.

پايتخت‌نشينان طي 1260 دقيقه تلاش 11 مرتبه موفق شده‌اند دروازه تبريزي‌ها را باز کنند در مقابل حريف آنها طي اين مدت 17 بار به گل رسيده تا به طور ميانگين هر 74 دقيقه يک بار دروازه پرسپوليس را باز کرده باشد.

 

* از گل جباري تا سقوط تراکتور

 

تراکتورسازي و پرسپوليس اولين بار در ايستگاه دوم نخستين دوره ليگ برتر با يکديگر روبه‌رو شدند. يکشنبه 27 آبان سال 80 يعني 13 سال و 10 ماه و 7 روز قبل اين پرسپوليس بود که با گل رضا جباري ميزبانش را – در ورزشگاه باغ شمال- شکست داد. قرمزها در بازي برگشت آن سال هم به گل‌هاي سهراب انتظاري و اسماعيل حلالي تکيه کردند تا سه‌شنبه 21 اسفندماه تک‌گل علياري را پرپر کنند و دومين پيروزي پي‌درپي خود برابر حريف را جشن بگيرند. تراکتورسازان پايان آن فصل به دسته اول سقوط کردند تا 7 سال تمام از ليگ برتر فاصله بگيرند.

 

* ... و دوباره شکست

 

به گزارش مشرق، تراکتورسازي از ليگ نهم دوباره به سطح اول فوتبال باشگاهي ايران بازگشت، با اين حال دوشنبه 4 آبان 88 هم در سومين ديدارش برابر پرسپوليس مثل دو ديدار قبلي طعم شکست را چشيد.

5 سال و 10 ماه و 28 روز قبل مجتبي زارعي (65) و حوارملامحمد عراقي (86) با دو گل پرسپوليس را پيش انداختند تا تک‌گل دقيقه 93 فرهاد خيرخواه تاثيري در نتيجه نهايي بازي هفته چهارم استاديوم آزادي نداشته باشد. آن روز حسن رودباريان باتجربه سنگربان تراکتورسازان بود.

 

* کسب اولين امتياز در حضور 70 هزار آذري

 

سرانجام تراکتورسازان اولين بار در بازي برگشت ليگ نهم موفق به کسب امتياز برابر رقيب سرشناس خود شدند. جمعه 27 فروردين سال 89 در ايستگاه سي‌ويکم ليگ اين فرهاد خيرخواه بود که در دقيقه 38 بازي تراکتور را پيش چشم 70 هزار تماشاگر آذري از پرسپوليس پيش انداخت اما پس از آن هادي نوروزي (56) نتيجه را برابر کرد.

به هر تقدير 5 سال و 5 ماه و 7 روز قبل تراکتور طلسم امتياز نگرفتن برابر پرسپوليس را شکست.

 

 

* امضاي کرار پاي سند اولين پيروزي

 

تراکتور بالاخره پنجشنبه 18 آذرماه سال 89 موفق شد پرسپوليس را در ايستگاه هجدهم ليگ دهم شکست دهد و اين جاسم کرار عراقي بود که با ضربه پنالتي دقيقه 27 خود پرسپوليس را وادار به قبول اولين شکست برابر تبريزي‌ها کرد.

آن روز خداداد افشاريان کرار را اخراج کرد و البته به شيري، زارع، بادامکي و فشنگچي از پرسپوليس کارت زرد نشان داد. اولين پيروزي تراکتور برابر پرسپوليس 60 هزار تماشاگر تبريزي داشت.

 

* 5 پيروزي پي‌درپي

 

تراکتورسازان پس از پيروزي يک بر صفر خود برابر پرسپوليس در نيم‌فصل دوم ليگ دهم چهار مرتبه پي‌درپي ديگر قرمزهاي پايتخت‌نشين را وادار به قبول شکست کردند و اين در نوع خود جالب بود.

 

در بازي رفت ليگ يازدهم تراکتور امير قلعه‌نويي در حالي که از محسن فروزان در درون دروازه‌اش سود مي‌برد با گل دقيقه 49 يک استقلالي ديگر (سياوش اکبرپور) عليرضا حقيقي (دروازه‌بان) و پرسپوليس را شکست داد.

تراکتور پس از پيروزي جمعه 11 آذر 90 خود يک بار ديگر با امير پاشا در بازي برگشت پرسپوليس را مغلوب خواسته‌هايش کرد. در آن ديدار دو تيم (پنجشنبه 7 ارديبهشت 91) تيم مصطفي دنيزلي اسير بازي هدفمند ارتش قلعه‌نويي بود. در ديدار 3 سال و 4 ماه و 27 روز قبل فلاويو لوپز (50 و 63) فرزاد حاتمي(57) و محمد ابراهيمي (65) براي ميزبان و 50 هزار تماشاگرش گل زدند در حالي که گل دقيقه 79 عليرضا نورمحمدي تاثير چنداني در کمتر شدن غم شکست 4-1 پرسپوليسي‌ها نداشت.

 

تراکتور در هر دو بازي رفت و برگشت ليگ دوازدهم نيز پرسپوليس را شکست داد. در بازي 13 آذر 91 اين سيدمهدي سيدصالحي بود که با ضربه دقيقه 77 خود نيلسون برزيلي را مغلوب کرد. سيدصالحي در ديدار برگشت هم گلزني کرد (33). آن روز به جز اين، مهدي کريميان (54) و گيلسون سوآرز (91) هم براي تراکتور گل زدند تا ضربه دقيقه 70 رضا حقيقي محو گردد و باخت 3-1 در کارنامه سرخپوشان تهراني ثبت شود.

 

 

* سيدصالحي و يک رکورد

 

پرسپوليس بالاخره پس از قبول 4 شکست پي‌درپي، دوباره در بازي رفت ليگ سيزدهم طعم پيروزي برابر تراکتورسازان که در 30 دقيقه پاياني علي کريمي را هم در ترکيب خود داشتند چشيد.

نکته قابل تامل اين‌که سيدصالحي بعد از گلزني در دو ديدار پي‌درپي تراکتور و پرسپوليس باز هم گل زد و البته اين بار در دقيقه 80 براي پرسپوليس. در ديدار چهارشنبه 2 مرداد سال 92 مرتضي اسدي از تراکتور (50) از زمين مسابقه اخراج شد.

در نيمه اول بازي هم حامد لک روي ضربه پنالتي رضا حقيقي اثر گذاشت تا تاثير زيادي در عدم ثبت شکستي سنگين براي تراکتور داشته باشد. درگيري قاسم دهنوي و علي کريمي که بي شباهت به کشتي هم نبود از اتفاقات ماندگار اين ديدار بود. محسن قهرماني قاضي اين ديدار جنجالي بود.

* ليگ چهاردهم و پيروزي هاي تراکتور

پرسپوليس و ترکتورسازان آخرين مرتبه در ايستگاه 22 ليگ قبل برابر يکديگر قرار گرفتند. يکشنبه هفدهم اسفند ماه سال پيش اين شاهين ثاقبي جوان بود که با گل دقيقه 62 خود هم سوشا مکاني را مغلوب کرد و هم پرسپوليسي را که چندان حال و روزش مساعد نبود.

در آن ديدار مکاني، بنگر، اومانيا، جعفرپور، حاتمي، نوراللهي و کفشگري مردان حاضر در برنامه هاي فاز دفاعي پرسپوليس بودند. ضمن اينکه محمد نوري، تادو، غريبي و عاليشاه سعي داشتند در فاز هجومي به قرمز ها کمک کنند.

در نهايت هم نتيجه پيروزي 1-0 تراکتورسازان بود و ثبت هشتمين شکست ليگ برتري تهراني ها برابر رقيب سرشناس تبريزي‌شان. اين در شرايطي بود که در بازي رفت دو تيم هم پيروزي 3-1 تراکتورسازان برابر تيم علي دايي منجر به اخراج اين مربي سرشناس از پرسپوليس شده بود.

 

 

جدول 14 تقابل پرسپوليس و تراکتور در ادوار ليگ برتر

سال

ليگ

هفته

نتيجه

گلزنان

1380

اول

دوم

تراکتورسازي صفر- پرسپوليس يک

رضا جباري

1380

اول

شانزدهم

پرسپوليس 2- تراکتورسازي يک

اسماعيل حلالي و سهراب انتظاري (پرسپوليس) علياري (تراکتورسازي)

1388

نهم

چهاردهم

پرسپوليس 2- تراکتورسازي يک

فرهاد خيرخواه (تراکتورسازي) مجتبي زارعي و حوار ملامحمد(پرسپوليس)

1389

نهم

سي‌ويکم

تراکتورسازي يک – پرسپوليس يک

فرهاد خيرخواه (تراکتورسازي) هادي نوروزي (پرسپوليس)

1389

دهم

اول

پرسپوليس يک -تراکتورسازي صفر

غلامرضا رضايي

1389

دهم

هجدهم

تراکتورسازي يک- پرسپوليس صفر

جاسم کرار

1390

يازدهم

پانزدهم

پرسپوليس صفر- تراکتورسازي يک

سياوش اکبرپور

1391

يازدهم

سي‌ودوم

تراکتورسازي 4- پرسپوليس يک

فلاويو (50 و 63) فرزاد حاتمي و محمد ابراهيمي براي تراکتورسازي؛ عليرضا نورمحمدي براي پرسپوليس

1391

دوازدهم

هفدهم

پرسپوليس صفر – تراکتورسازي يک

سيدمهدي سيدصالحي

1392

دوازدهم

سي‌وچهارم

تراکتورسازي 3-پرسپوليس يک

سيدمهدي سيدصالحي، مهدي کريميان و گيلسون (تراکتورسازي) رضا حقيقي (پرسپوليس)

1392

سيزدهم

اول

پرسپوليس يک- تراکتورسازي صفر

سيدمهدي سيدصالحي

1392

سيزدهم

شانزدهم

تراکتورسازي يک- پرسپوليس صفر

کريم انصاري‌فر

1393

چهاردهم

هفتم

پرسپوليس يک – تراکتورسازي 3

سوشا مکاني (گل به خودي) ادينهو و نريمان جهان (تراکتورسازي) محسن بنگر (پرسپوليس)

1393

چهاردهم

بيست‌ودوم

تراکتورسازي يک – پرسپوليس صفر

شاهين ثاقبي

1394

پانزدهم

هفتم

تراکتورسازي؟

پرسپوليس؟

؟؟

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 7 + 9

  آخرین اخبار
برخورد صاعقه در جلفا جان مرد 50 ساله را گرفت
سد نهند تبريز سرريز شد
تقويت روابط عمومي يک ضرورت است/ رونمايي از نسخه جديد سايت نظام مهندسي استان
دوران تحصيل دانشجويان سابقه کار مي شود
بيانيه هيات رييسه شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي آذربايجان شرقي
جشنواره 26 آذربايجان شرقي الگويي براي سال هاي آتي خواهد بود
حمل زباله بر روي اتومبيل باز هم حادثه آفريد/ شهروندان از باکس‌هاي زباله استفاده کنند
مناطق 6 و 7 تبريز به بافت ارزشمند شهر تبديل مي‌شود
نتايج قطعي انتخابات در حوزه تبريز، آذرشهر و اسکو مشخص شد
فعاليت مدارس سه حوزه انتخابيه آذربايجان شرقي، فردا با 2 ساعت تاخير
  پربازدیدترین اخبار
مناطق 6 و 7 تبريز به بافت ارزشمند شهر تبديل مي‌شود
نتايج قطعي انتخابات در حوزه تبريز، آذرشهر و اسکو مشخص شد
تاسيس انجمن اسلامي دانشجوبان آرمانخواه تبريز
جشنواره 26 آذربايجان شرقي الگويي براي سال هاي آتي خواهد بود
حمل زباله بر روي اتومبيل باز هم حادثه آفريد/ شهروندان از باکس‌هاي زباله استفاده کنند
بيانيه هيات رييسه شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي آذربايجان شرقي
برخورد صاعقه در جلفا جان مرد 50 ساله را گرفت
تقويت روابط عمومي يک ضرورت است/ رونمايي از نسخه جديد سايت نظام مهندسي استان
دوران تحصيل دانشجويان سابقه کار مي شود
سد نهند تبريز سرريز شد
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.