1394/06/23 - 20 : 37
کد خبر: 5729
سرپرست دانشگاه محقق اردبيلي:
تنها براي 150 نفر از 1800 متقاضي خوابگاه تامين شده است
احرارخبر:سرپرست دانشگاه محقق اردبيلي گفت: در حال حاضر يک‌هزار و 800 متقاضي خوابگاه داريم اما در عمل براي 150 نفر خوابگاه دولتي تامين شده است.

گودرز صادقي صبح امروز در آستانه آغاز سال تحصيلي جديد دانشگاه‌ها در جمع تعدادي از خبرنگاران اظهار کرد: ما بايد با مشارکت خيرين در ساخت خوابگاه تلاشي جدي و فراگيري را انجام دهيم چراکه اگر اين کار انجام نشود ما نمي‌توانيم به تقاضاي دانشجويان براي تامين خوابگاه پاسخگو باشيم.

وي با اشاره به افزايش تعداد اعضاي هيئت علمي اين دانشگاه متناسب با نياز آموزشي دانشجويان افزود: در حال حاضر 325 نفر هيئت علمي در اين دانشگاه مشغول به کار هستند و در نظر داريم در آينده نزديک اين تعداد تا 500 نفر افزايش يابد.

وي به تناسب‌سازي تعداد هيئت علمي با تعداد دانشجو بر اساس استانداردها در اين دانشگاه تاکيد کرد و گفت: در حال حاضر اين تناسب وجود ندارد و ما با کمبود تعداد هيئت علمي مواجه هستيم.

رئيس هيئت مديره دانشگاه محقق اردبيلي با بيان اينکه در وضعيت فعلي 11 هزار و 300 دانشجو در اين دانشگاه مشغول به تحصيل هستند، ادامه داد: در آينده نزديک تعداد دانشجويان تا سقف 12 هزار و 500 نفر افزايش خواهد يافت و بر اين اساس ما براي هر استاد 25 دانشجو خواهيم داشت.

صادقي به آماده‌سازي دانشگاه براي ثبت‌نام و حضور دانشجويان اشاره کرد و يادآور شد: در سال تحصيلي جديد هزار و 839 دانشجوي کارشناسي، 909 دانشجوي ارشد و 114 دانشجوي دکتري پذيرش شده‌اند.

اين مسئول با تاکيد به جايگاه مطلوب دانشگاه محقق اردبيلي در بين ساير دانشگاه‌هاي سراسري کشور بيان کرد: از بين 56 دانشگاه سراسري در سال 92 اين دانشگاه رتبه 26 و در سال 93 رتبه 23 را به خود اختصاص داده است و وضعيت رشد آن اميدوارکننده است.

سرپرست دانشگاه محقق اردبيلي گفت: اين انتخاب بر اساس شاخص‌هايي مانند تعداد مقالات علمي، ثبت اختراعات، کنفرانس‌ها، کتب و نسبت استاد به دانشجو است و نشان مي‌دهد دانشگاه وضعيت مطلوبي در بين ساير دانشگاه‌ها دارد.

صادقي از جمله مهمترين مشکلات دانشگاه را کمبود خوابگاه عنوان کرد و افزود: در حال حاضر يک‌هزار و 800 متقاضي خوابگاه داريم اما در عمل براي 150 نفر خوابگاه دولتي تامين شده است.

وي با اذعان به اختصاص خوابگاه دولتي به کليه دانشجويان دکتري از سال گذشته و دانشجويان کارشناسي ارشد از سال‌جاري تصريح کرد: در بخش دانشجويان کارشناسي نيز براي پسران در سال اول و براي دختران در سال اول و دوم خوابگاه اختصاص مي‌يابد.

سرپرست دانشگاه محقق اردبيلي ادامه داد: به دليل اينکه خوابگاه خودگردان هزينه بالايي دارد به منظور حمايت از دانشجويان، خوابگاه‌هاي يارانه‌اي را فعال کرديم و از درآمد اختصاصي دانشگاه 2 ميليارد و 500 ميليون ريال اختصاص داديم تا بخشي از هزينه خوابگاه از سوي دانشگاه تامين شود و فشاري از اين بابت به دانشجويان تحميل نشود.

صادقي عنوان کرد: 8 ميليارد ريال براي تجهيز و تعمير خوابگاه‌ها هزينه شده است و در اختصاص خوابگاه‌ها ميزان متقاضي صرف نظر از بومي و غيربومي بودن دانشجو مورد توجه قرار مي‌گيرد.

اين مسئول به افزايش سطح کيفي فعاليت‌هاي پژوهشي در دانشگاه اشاره کرد و افزود: در اين راستا طي سال گذشته بيش از 100 مورد قرارداد بين دانشگاه و سازمان‌هاي ديگر منعقد شده و اين مهم با 40 درصد رشد همراه بوده است.

سرپرست دانشگاه محقق اردبيلي ادامه داد: تعداد مقالات دانشگاه نيز با 18 درصد رشد همراه است و در سال گذشته به منظور بهبود کيفي پژوهش‌ها اساتيد متقاضي به دانشگاه‌هاي بين‌المللي با هدف فرصت مطالعاتي اعزام شدند.

صادقي با اشاره به عضويت دانشگاه در اتحاديه بين‌المللي دانشگاه‌ها يادآور شد: به منظور توسعه هر چه بيشتر دانشگاه يک تعداد دانشکده اقماري از جمله دانشکده مغان و مشگين‌شهر داريم که رشته‌هاي مشترک دارند و قرار است در صورت تصويب هيئت امنا به مراکز آموزش عالي تبديل شوند.

وي با بيان اينکه 15 درصد از دانشجويان غيرپزشکي استان در اين دانشگاه مشغول به تحصيل هستند، گفت: در نظر داريم برنامه حرفه‌آموزي ويژه دانشجويان را با همکاري فني و حرفه‌اي اجرا کنيم.

رئيس شوراي فرهنگي دانشگاه در تشريح برنامه‌هاي فرهنگي به همکاري مطلوب دانشگاه با نهاد نمايندگي رهبري اشاره کرد و افزود: طي سال‌هاي گذشته برنامه‌هاي مطلوبي در حوزه فرهنگي انجام شده و در برخي فعاليت‌ها با رشد چهار برابري مواجه هستيم.

صادقي افزود: طي سال‌هاي گذشته تلاش شده به جاي سياست‌زدگي و سياست‌بازي نيروهاي توانمند و مدبر جذب شوند، چراکه گام اول اسلامي شدن دانشگاه ايجاد روابط مبتني بر اخوت و برادري است.

وي همچنين به فعال‌سازي مجدد شوراي صنفي دانشجويان اشاره کرد و ادامه داد: با فعال شدن اين شورا از نظرات دانشجويان در امور صنفي استفاده مي‌شود.

سرپرست دانشگاه محقق اردبيلي در پايان سخنان خود به دانشجويان توصيه کرد از فرصت جواني بهره گرفته و در راستاي يادگيري گام بردارند، چراکه دوران دانشجويي مي‌تواند شخصيت فرد را شکل دهد.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 2 + 6

  آخرین اخبار
برخورد صاعقه در جلفا جان مرد 50 ساله را گرفت
سد نهند تبريز سرريز شد
تقويت روابط عمومي يک ضرورت است/ رونمايي از نسخه جديد سايت نظام مهندسي استان
دوران تحصيل دانشجويان سابقه کار مي شود
بيانيه هيات رييسه شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي آذربايجان شرقي
جشنواره 26 آذربايجان شرقي الگويي براي سال هاي آتي خواهد بود
حمل زباله بر روي اتومبيل باز هم حادثه آفريد/ شهروندان از باکس‌هاي زباله استفاده کنند
مناطق 6 و 7 تبريز به بافت ارزشمند شهر تبديل مي‌شود
نتايج قطعي انتخابات در حوزه تبريز، آذرشهر و اسکو مشخص شد
فعاليت مدارس سه حوزه انتخابيه آذربايجان شرقي، فردا با 2 ساعت تاخير
  پربازدیدترین اخبار
مناطق 6 و 7 تبريز به بافت ارزشمند شهر تبديل مي‌شود
نتايج قطعي انتخابات در حوزه تبريز، آذرشهر و اسکو مشخص شد
تاسيس انجمن اسلامي دانشجوبان آرمانخواه تبريز
جشنواره 26 آذربايجان شرقي الگويي براي سال هاي آتي خواهد بود
حمل زباله بر روي اتومبيل باز هم حادثه آفريد/ شهروندان از باکس‌هاي زباله استفاده کنند
بيانيه هيات رييسه شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي آذربايجان شرقي
برخورد صاعقه در جلفا جان مرد 50 ساله را گرفت
تقويت روابط عمومي يک ضرورت است/ رونمايي از نسخه جديد سايت نظام مهندسي استان
دوران تحصيل دانشجويان سابقه کار مي شود
سد نهند تبريز سرريز شد
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.