1391/12/20 - 12 : 35
کد خبر: 565
فرمانده پليس‌ راه همدان:
تصادفات جاده‌اي امسال از کاهش 24 درصدي برخوردار بوده است
فرمانده پليس‌ راه همدان گفت: تصادفات جاده‌اي طي امسال از کاهش 24 درصدي برخوردار بوده است.
به گزارش احرارنيوز محمد خيري عصردر جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌هاي نوروزي پليس ‌راه اظهار داشت: مهم‌ترين انتظار مردم از پليس ‌راه، برآورده کردن نيازمندي‌هاي مردم است.
 
وي ادامه داد: يکي از نيازهاي مردم امنيت است که تمام سازمان‌هاي مرتبط بايد در اين زمينه همکاري لازم را داشته باشند و با تمام قوا به مردم خدمت کنند و نوروز ايمني را براي هموطنان ايجاد کنند.
 
فرمانده پليس‌ راه همدان با اشاره به خدمات‌رساني و امنيت راه‌ها خاطرنشان کرد: پليس در اين راستا نقش بي‌بديلي دارد، چراکه حضور آن در صحنه بيش از ساير سازمان‌ها است.
 
وي تصريح کرد: تمام نيروهاي پليس راه با هدف فراهم کردن تسهيلات عبور و مرور و ايمني در سطح راه‌ها با تمام توان آماده خدمت‌رساني به مسافران و هموطنان هستند.
 
خيري با اشاره به برگزاري مانور «يک روز بدون حادثه ترافيکي» بيان داشت: هدف ما از برگزاري اين مانور با همکاري ساير ادارات اين است تا مردم را با اين مفهوم آشنا کنيم که مي‌شود يک روز بدون حادثه داشت.
 
وي با اشاره به تأثيرگذاري رسانه‌ها براي اطلاع‌رساني در راستاي برگزاري اين مانور عنوان کرد: بعد از برگزاري مانور «يک روز بدون حادثه ترافيکي» با پايان طرح زمستاني، رزمايش نوروزي را آغاز خواهيم کرد.
 
فرمانده پليس ‌راه همدان يادآور شد: تعطيلات نوروز سال 92 سه هفته را در برمي‌گيرد که از 24 اسفندماه 91 آغاز و تا 17 فروردين‌ماه 92 ادامه دارد.
 
وي با بيان اينکه طي ايام نوروز پليس‌راه استان قطعاً تشديد کنترل‌ها را در معابر برون‌شهري در برنامه دارد، تأکيد کرد: يکي از اهداف پليس در يک دهه اخير يعني از سال 80 تا 90 که با همدلي و هماهنگي ساير سازمان‌ها انجام شد؛ کاهش قابل توجه تلفات جاده‌اي بوده است.
 
خيري در ادامه سخنانش با بيان اينکه تعداد تلفات حوادث رانندگي در سال گذشته به 20 هزار نفر رسيد، افزود: در سال 84 که آغاز طرح بود و يک انسجام همگاني شروع شد؛ حدود چهار ميليون خودرو در سطح کشور داشتيم و در حال حاضر در پايان سال 91 نزديک 16 ميليون خودرو داريم که اگر روند کشته‌شدگان ادامه داشت آمار سال 90 حدود 55 هزار نفر مي‌شد که با اجراي موفقيت‌آميز طرح اين روند سير نزولي داشته است.
 
وي با اشاره به کاهش شش درصدي آمار تلفات اضافه کرد: قانون‌پذيري مردم و فرهنگ‌سازي در اين زمينه بيشتر بوده و اقدامات خوبي صورت گرفته است، با توجه به گستره راه‌ها ايمني نيز افزايش يافته است.
 
فرمانده پليس ‌راه همدان تصريح کرد: در ايام نوروز کنترل‌هاي نامحسوس افزايش مي‌يابد و در خصوص کنترل ناوگان عمومي نيز تست سلامت رانندگان به صورت رندومي انجام مي‌شود.
 
وي عنوان کرد: در بحث تخلفات و برخورد با آن، پليس ‌راه به هيچ وجه کوتاه نمي‌آيد تا جان مسافران به خطر نيفتد و با تخلفات حادثه‌ساز به شدت برخورد مي‌شود.
 
خيري ابراز داشت: توقيف خودرو براي خودروهاي متخلف، ضبط گواهينامه نمره منفي و کنترل کمربند ايمني به ويژه صندلي پيگيري و اعمال قانون مي‌شود.
 
وي با بيان اينکه از مهم‌ترين اقدامات نوروزي ما کنترل سرعت است، اذعان داشت: اگر ما بتوانيم در جاده‌هاي اصلي مديريت سرعت را داشته باشيم اين امر شدت صدمات را به ميزان قابل توجهي کاهش مي‌دهد.
 
فرمانده پليس ‌راه همدان با بيان اينکه براي موتورسيکلت‌سواران نيز برنامه خاصي داريم، تأکيد کرد: با خودروهايي که داراي نقص فني باشند نيز برخورد مي‌شود.
 
وي خاطرنشان کرد: طي 11 ماه امسال در مجموع سه تصادف جرح، فوت و خسارت دو هزار و 141 فقره تصادف داشتيم که اين ميزان 662 فقره نسبت به مدت مشابه سال گذشته و معادل 24 درصد کاهش داشته است.
 
خيري در ادامه سخنانش اضافه کرد: طي سال 90 تعداد تصادفات فوتي طي 11 ماه 360 فقره بوده که در سال 91 اين ميزان نسبت به مدت مشابه هشت فقره و به عبارتي دو درصد کاهش داشته و 353 مورد بوده است.
 
وي با اشاره به افزايش تصادفات جرحي طي امسال تصريح کرد: تعداد تصادفات جرحي در 11 ماه امسال نيز 891 فقره بوده که 35 فقره نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزايش دارد و از افزايش چهار درصدي برخوردار بوده است.
 
فرمانده پليس ‌راه همدان افزود: در تصادفات خسارتي از آنجا که شرکت‌هاي بيمه بايد تا خسارت سه ميليون و 150 هزار تومان را بدون ترسيم کروکي پليس به زيا‌‌ن‌ديده پرداخت کنند؛ طي سال 91 تعداد تصادفاتي که منجر به ترسيم کروکي و معرفي به شرکت‌هاي بيمه شده‌اند؛ 897 فقره بوده که نسبت به مدت مشابه 386 فقره معادل 43 درصد کاهش داشته است.
 
وي عنوان کرد: در تعداد فوت‌شدگان نيز طي امسال 446 نفر فوت شده داشته‌ايم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 18 نفر معادل چهار درصد کاهش داشته‌ايم که در اين رابطه با ميانگين کشوري که 4.9 درصد است؛ فاصله‌اي نداريم.
 
خيري با بيان اينکه طي امسال تعداد مجروحان جاده‌اي يک هزار و 235 نفر بوده است، گفت: در مجموع تخلفات اعمال قانون شده نيز طي امسال 10 هزار و 183 مورد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کمتر تخلف داشته‌ايم که نشان‌دهنده مديريت، آموزش و فرهنگسازي بيشتر است.
 
وي با بيان اينکه جريمه هدف پليس نيست، اظهار داشت: در بحث تخلفات ناوگان حمل و نقل عمومي و اخذ دفترچه رانندگان متخلف 28 درصد کاهش داريم و در بحث اعزام به دادگاه نيز 25 درصد کاهش داريم.
 
 *عدم توجه به جلو با 42 درصد رتبه نخست علل تصادفات را دارد
 
فرمانده پليس‌راه همدان بيان داشت: تجزيه و تحليل 11 ماهه نشان مي‎دهد که 60 درصد حوادث رانندگي را سواري‌ها، 15 درصد آن را وانت‌ها، هفت درصد کاميون‌ها، 15 درصد موتورسيکلت‌ها و اتوبوس و ميني‌بوس نيز دو درصد حوادث رانندگي را تشکيل مي‌دهند.
 
وي با بيان اينکه هفت درصد تصادفات فوتي و جرحي مربوط به عابران پياده است، تأکيد کرد: 43 درصد تصادفات ناشي از تصادفات واژگوني است که عمدتاً در اثر خستگي و خواب‌آلودگي و عدم توجه به جلو ناشي مي‌شود.
 
خيري ابراز داشت: در محل حوادث نيز 51 درصد تصادفات در جاده‌هاي اصلي، 49 درصد در راه‌هاي روستايي و فرعي صورت گرفته، 55 درصد از حادثه‌ديدگان بومي و 45 درصد نيز غيربومي هستند.
 
وي با اشاره به عوامل عمده تصادفات گفت: عدم توجه به جلو با 42 درصد رتبه نخست علل تصادفات را دارد و 22 درصد به عدم توانايي در کنترل وسيله و 13 درصد نيز در راه‌هاي فرعي و روستايي به علت تجاوز به چپ و سبقت‌هاي غيرمجاز بر مي‌گردد.
 
فرمانده پليس ‌راه همدان يادآور شد: از لحاظ زمان نيز بيشترين تصادفات رانندگي به ميزان 27 درصد از ساعت 16 تا 20 اتفاق مي‌افتد.
 
وي با بيان اينکه از نظر سواد نيز 42 درصد افراد بي‌سواد، 47 درصد ديپلم، 9 درصد فوق‌ديپلم و دو درصد نيز افراد داراي مدارک عالي و دکترا هستند، بيان داشت: ميزان تحصيلات بر قانونمندي افراد تأثيرگذار است.
 
خيري تصريح کرد: از نظر جنسيت نيز 97 درصد تصادفات را مردان و تنها سه درصد شامل خانم‌ها مي‌شود و بيشترين گروه سني نيز بين 30 تا 45 ساله با 44 درصد را شامل مي‌شود.
 
وي در پايان اذعان داشت: متوفيان تصادفات نيز 52 درصد در صحنه حوادث رانندگي فوت کرده‌اند و 45 درصد در بيمارستان و دو درصد نيز در حين انتقال فوت کرده‌اند.
کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام: 
پست الکترونیک:
نظر : 
سوال امنیتی : 
? 9 + 3

  آخرین اخبار
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
اجراي 31 رشته مسيرگشايي با 20 کيلومتر طول در تبريز
واژگوني مرگبار اتوبوس در گردنه حيران
  پربازدیدترین اخبار
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
پيشرفت 55 درصدي سنگفرش محور تاريخي «حيدر تکيه سي»
ورود سامانه بارشي جديد به کشور از روز جمعه تا دوشنبه
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.