1394/06/21 - 13 : 44
کد خبر: 5646
قائم مقام وزير کشور:
وضعيت سرمايه‌هاي اجتماعي در کشور متوسط است
احرار خبر: قائم مقام وزير کشور گفت: وضعيت سرمايه‌هاي اجتماعي در کشورمان متوسط است ولي بايد اين شرايط تقويت شود.

به گزارش احرارخبر مرتضي ميرباقري صبح امروز در اردبيل در پاسخ به سئوالات خبرنگاران در حوزه‌هاي مختلف اظهار کرد: ما بايد از لحاظ فکري و نگرشي و همچنين روحي و رواني به سمتي حرکت کنيم تا با درک درست از آسيب‌ها و شرايط جامعه و ميزان جرايم و بزه‌ها يک تصميم‌گيري معقول بر اساس داده‌هاي گذشته و وضعيت موجود در رفع اين آسيب‌ها و مشکلات بگيريم.

وي امر نگرش‌سنجي را مهم ارزيابي کرد و گفت: زمستان سال گذشته بود که ما با محوريت و موضوع سرمايه‌هاي اجتماعي در ايران اين نگرش‌سنجي را انجام داديم و به اين نتيجه رسيديم که وضعيت سرمايه‌هاي اجتماعي در ايران وضعيت متوسطي است که البته در استان‌هاي مختلف اين شرايط متفاوت و متغير است.

قائم مقام وزير کشور با بيان اينکه داده‌هاي سال 83 را ما منتشر کرديم تا در سال جاري اين داده‌ها براي تصميم‌گيري‌ها و حرکت‌هاي رو به جلو در بهبود شرايط اجتماعي مفيد و موثر باشد، گفت: در کنار نگرش‌سنجي به شکل دقيق و معقول پيمايش‌هايي نيز انجام شده تا بر اساس آن بتوانيم يک مطالعه عميق بر اساس وضعيت قبلي و موجود در شناسايي و رفع آسيب‌ها را انجام دهيم.

ميرباقري تصريح کرد: امسال به صورت شهرستاني اين داده‌ها را جمع‌آوري مي‌کنيم تا اطلاعات 420 شهرستان کشور را در ارتباط با مسائل اجتماعي و آسيب‌هاي مرتبط با آن مورد ارزيابي و دقت نظر قرار دهيم.

اين مسئول افزود: در اين رابطه و براي رسيدن به نقطه دقيق اطلاعاتي و آماري که بتوان با آن استناد کرد مرکز رصد اجتماعي ايجاد شده تا داده‌هاي ثبتي 60 سال اخير در موضوعات و محورهاي مختلف جمع‌بندي شده و در کنار آن پيمايش سرمايه‌هاي اجتماعي به انجام رسيده است.

قائم مقام وزير کشور ادامه داد: وضعيت سرمايه‌هاي اجتماعي در کشورمان در حال حاضر متوسط است اما انتظار مي‌رود در استان‌هاي مختلف با حرکت‌هاي خوبي که در تقويت نظام اجتماعي و سرمايه‌هاي مرتبط با آن وجود دارد کارها سر و سامان پيدا کند.

ميرباقري ضرورت واگذاري کارها را به مردم و جلب مشارکت آنها را بيان کرد و يادآور شد: ما بايد در اعتماد به مردم، ايجاد فضاي سالم رقابتي در بين آنها و همچنين تاثيرگذاري ورود آنها در حوزه‌هاي مختلف به شفاف‌سازي و بيان دقيق مسائل اقدام کنيم که به نظر مي‌رسد در اين باب بايد يک حرکت متفاوتي را انجام داد.

وي ادامه داد: ما به نسبت دهه‌‌هاي گذشته در دهه اخير با برخي چالش‌ها و اقدامات متفاوت‌تري روبه‌رو بوديم به طوري که در سال‌هاي اخير ورود بخش دولتي به حوزه‌هاي مختلف کمتر شده و به غير از حوزه‌هاي حاکميتي و حوزه تعليم و تربيت و بخش‌هاي تاثيرگذار نظامي ساير فعاليت‌ها به خود مردم واگذار شده است.

قائم مقام وزير کشور بيان کرد: البته اشتباه بزرگي نيز در سال‌هاي اخير شکل گرفته که اين امر به حضور تاثيرگذاري کم مردم منجر شده به طوري که از دوران سازندگي به بعد مشارکت مردم کمتر شده و در اين سال‌ها نياز است تا اين ميزان مشارکت ارتقا يافته و احيا شود.

ميرباقري يکي از دغدغه‌هاي جدي را در ارتباط با آسيب‌هاي نظام خانوادگي و اجتماعي بيان کرد و يادآور شد: استکبار جهاني  تزلزل بنياد خانواده را نشانه گرفته است.

وي در پاسخ به سئوالي در مورد وضعيت سرمايه‌هاي اجتماعي استان اردبيل گفت: در اين استان تعلق خاطر به خانواده و تحکيم آن بسيار قوي و داراي ريشه‌هاي توانمندي است و در کنار آن مردم به مجموعه‌ها و نظام‌هاي حکومتي و حاکميتي اميدوار بوده و به آنها اعتماد دارند.

قائم مقام وزير کشور بيان کرد: هر چند ممکن است به صورت عادلانه توزيع اعتبارات و امکانات انجام نشده و برخي گله‌مندي از اين بابت وجود داشته باشد اما تلاش جدي بر اين است تا در برنامه ششم توسعه توزيع متوازن امکانات و فرصت‌ها در مسير توسعه استان اردبيل و ساير استان‌هاي کمتر توسعه‌يافته شکل بگيرد تا مردم با رغبت و علاقمندي بيشتر به حوزه‌هاي سرمايه‌گذاري و اشتغال توجه داشته باشند.

ميرباقري وجود مردان و زنان مومن، معتقد همراه با پايبندي به اصول اخلاقي و اجتماعي از سرمايه‌هاي تمام‌نشدني مردم اين استان بيان کرد و ادامه داد: در برطرف کردن ضعف‌ها بايد علاج‌بخشي واقعي انجام شود که اميدواريم اين کار در برنامه ششم مورد توجه قرار گيرد.

وي ظرفيت استان اردبيل در همه زمينه‌ها اعم از تاريخي، فرهنگي، اجتماعي، سياسي، اقتصادي، گردشگري و کشاورزي ممتاز و بي‌نظير توصيف کرد و افزود: اين استان مي‌تواند به قطب اصلي گردشگري فرهنگي، تاريخي و طبيعي تبديل شود به شرط آنکه ظرفيت‌هاي ميزباني فرهنگي ارتقا يابد.

قائم مقام وزير کشور گفت: ما هم در وسع و توانمان سعي مي‌کنيم تا در زيرساخت‌هاي فرهنگي و اجتماعي در اين استان تقويت شده و زمينه ايجاد تحول به شکل واقع‌بينانه فراهم آيد.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 5 + 6

  آخرین اخبار
برخورد صاعقه در جلفا جان مرد 50 ساله را گرفت
سد نهند تبريز سرريز شد
تقويت روابط عمومي يک ضرورت است/ رونمايي از نسخه جديد سايت نظام مهندسي استان
دوران تحصيل دانشجويان سابقه کار مي شود
بيانيه هيات رييسه شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي آذربايجان شرقي
جشنواره 26 آذربايجان شرقي الگويي براي سال هاي آتي خواهد بود
حمل زباله بر روي اتومبيل باز هم حادثه آفريد/ شهروندان از باکس‌هاي زباله استفاده کنند
مناطق 6 و 7 تبريز به بافت ارزشمند شهر تبديل مي‌شود
نتايج قطعي انتخابات در حوزه تبريز، آذرشهر و اسکو مشخص شد
فعاليت مدارس سه حوزه انتخابيه آذربايجان شرقي، فردا با 2 ساعت تاخير
  پربازدیدترین اخبار
مناطق 6 و 7 تبريز به بافت ارزشمند شهر تبديل مي‌شود
نتايج قطعي انتخابات در حوزه تبريز، آذرشهر و اسکو مشخص شد
تاسيس انجمن اسلامي دانشجوبان آرمانخواه تبريز
جشنواره 26 آذربايجان شرقي الگويي براي سال هاي آتي خواهد بود
حمل زباله بر روي اتومبيل باز هم حادثه آفريد/ شهروندان از باکس‌هاي زباله استفاده کنند
بيانيه هيات رييسه شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي آذربايجان شرقي
برخورد صاعقه در جلفا جان مرد 50 ساله را گرفت
تقويت روابط عمومي يک ضرورت است/ رونمايي از نسخه جديد سايت نظام مهندسي استان
دوران تحصيل دانشجويان سابقه کار مي شود
سد نهند تبريز سرريز شد
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.