1394/06/21 - 13 : 49
کد خبر: 5631
طرح مجدد پرونده احداث کمپ تيم‌هاي ملي/حضور دايي و جانمايي زمين
احرارخبر:احداث کمپ تيم‌هاي ملي در سرعين که از سال‌ها قبل طرح و با وجود سرمايه گذار به دلايلي مسکوت مانده بود، بار ديگر با بيان اين مسئله از سوي علي دايي در برنامه تلويزيوني به صورت جدي پيگيري شد

شهرستان سرعين به دليل برخورداري از شرايط اقليمي خاص و وجود آبگرم هاي معدني از سال هاي گذشته به يکي از مهمترين پايگاه هاي آماده سازي تيم هاي مختلف باشگاهي و ملي تبديل شده است.

اين امر با برگزاري اردوي ?? روزه تيم ملي فوتبال کشورمان با هدايت علي دايي در سالهايي که سرمربي اين تيم بود، بنوعي با رونق مواجه شد و پس از آن تيم هاي باشگاهي و ملي متعددي در رشته هاي مختلف براي برگزاري اردو به اين شهرستان سفر کردند.

بگونه اي که ازياد تيم ها، کمبود امکانات در اين شهرستان را به وضوح نشان داد و در اين شرايط بود که احداث کمپ تيم هاي ملي بر سر زبان ها افتاد و حتي در سال ?? اعلام شد که تا دو سال آينده اين کمپ احداث و فعاليت خود را آغاز خواهد کرد.

در آن زمان در محافل غير رسمي سرمايه گذار اين طرح علي دايي با مشارکت سرمايه گذاراني از سرعين اعلام شد که اين خبر هرگز از سوي دايي نه تکذيب و نه تائيد شد.

با وجود خبرسازي هاي متععد در ايجاد اين کمپ طي همان دوران، احداث آن بنا به دلايلي که بيشتر عدم همکاري نهادهاي استاني عنوان مي شد، مسکوت ماند تا جايي که ساخت اين کمپ تقريبا از اذهان عمومي فراموش شد.

در اين شرايط حضور تيم هاي باشگاهي و ملي نيز به دليل برطرف نشدن کمبودهاي عمده که با افزايش خواسته هاي تمريني و بدنسازي بيشتر خود را نشان مي داد و عدم ايجاد اين کمپ کمرنگ تر شد تا جايي که تنها تيم هاي ليگ دسته دو و يک کشور که به دنبال اردوهاي ارزان قيمت بودند، در سرعين حضور مي يافتند.

اين در حالي است که در ابتدا تيم هاي ليگ برتري از جمله پرسپوليس، استقلال، فولاد، سپاهان، ملوان، ذوب آهن، صبا، راه آهن و... براي سفر به سرعين و برگزاري اردو صف مي کشيدند، چنانچه تا يکي دو سال خبري از اعزام تيم هاي مطرح به اردوي کشورهاي ديگر نميشنيديم و يا کمتر شنيده مي شد.

مسئولان 10 سال فقط حرف زدند و عکس گرفتند

اما برگزاري اردوي تمريني تيم فوتبال صباي قم و در راس آن حضور علي دايي طي روزهاي گذشته در سرعين دوباره پرونده راکد احداث کمپ تيم هاي ملي را بر سر زبان ها انداخت. انتقاد صريح دايي در برنامه تلويزيوني شبکه سبلان اردبيل عامل مهم در طرح دوباره اين کمپ بود.

وي در اين برنامه با اشاره به استعدادهاي بالقوه استان اردبيل بويژه سرعين براي برپايي اردوي تيم هاي ورزشي گفت: بيش از ?? سال است که مسئولان در باره ايجاد کمپ هاي تيم ملي در سرعين حرف مي زنند و اين صحبت ها هر سال بدون تحقق تکرار مي شود.

دايي با انتقاد از اينکه ساخت کمپ هاي تيم ملي در سرعين طي اين سال ها در حد حرف باقي مانده است، افزود: هر مسئولي آمده صحبتي کرده و عکسي انداخته و بعد قضيه فراموش شده است .

وي با اشاره به علاقمندي تيم هاي فوتبال ليگ برتر و دسته اول ايران براي تمرين در سرعين، نير و اردبيل بيان داشت: با توجه به شرايط ارتفاع و آب و هوا سرعين بهترين مکان براي برگزاري اردو است و تيمها بجاي سفر به کشورهاي خارجي مي توانند در اين شهرستان به بهترين نحو اردوي خود را برگزار کنند.

برترين گلزن جهان سرمايه گذاري در اين زمينه را ضروري برشمرد و تاکيد کرد که از قابليت هاي استثنايي اردبيل و سرعين تنها به ميزان پنج درصد استفاده شده و اگر سرمايه گذاري مناسبي صورت گيرد مي توان به جز تيم هاي ورزشي داخل از خارج از کشور نيز پذيراي تيم هاي مختلف ورزشي بود.

وي شرط اين مهم را ايجاد زير ساخت ها از جمله کمپ هاي ورزشي مختلف و هتل هاي پنج ستاره در سرعين و اردبيل عنوان کرد و ادامه داد: متاسفانه تاکنون در اين زمينه فقط حرفه زده شده و کاري صورت نگرفته است .

دايي وجود دو زمين چمن در اردبيل را براي تبديل به کمپ تيم هاي باشگاهي و ملي ناکافي دانست و يادآور شد: براي تبديل به پايگاه اردويي تيم هاي فوتبال بايد دست کم ?? زمين چمن ورزشي به همراه امکانات اقامتي و تمريني براي حضور همزمان ?? تيم ورزشي در اردبيل و سرعين ايجاد شود.

موجي که انتقادات علي دايي به همراه داشت

اين اظهارات در برنامه تلويزيوني باعث شد تا ايجاد کمپ مجددا طرح و اين بار مسئولان استاني از جمله استاندار اردبيل و مسئولان شهرستان سرعين نيز در اين زمينه واکنش نشان داده و اعلام حمايت کنند.

رئيس هيئت فوتبال سرعين در اين زمينه تاکيد کرد که مردم اين استان در روزهاي آينده خبرهاي خوشي را از احداث کم تيم هاي ملي خواهند شنيد.

رضا آستاني با بيان اينکه از چندين سال پيش تاکنون به دنبال احداث اين کمپ در سرعين بوديم، افزود: اما به دلايلي که بيشتر جنبه حمايتي داشت اين امر محقق نشد اما با اتفاقات چند روز اخير به نظر مي رسد قدم هاي موثري در اين زمينه برداشته مي شود.

وي با بيان اينکه در اين خصوص و با اظهارات و حمايت علي دايي اسطوره فوتبال کشور و جهان، جرقه حمايت مسئولان استاني بويژه استاندار اردبيل، فرماندار و شهردار سرعين و... نيز زده است، متذکر شد: با روند فعلي اميدواريم بزودي خبرهاي خوشي را به مردم اعلام کنيم.

رئيس هيئت فوتبال سرعين با اشاره به اقدامات لازم براي جانمايي از زمين مورد نياز براي احداث اين کمپ يادآور شد: طي روزهاي گذشته و با حضور مسئولان استاني، مديران شهرستان سرعين و... چندين زمين با موقعيت هاي مختلف در اين خصوص بازديد شد که نتيجه بخش بوده است.

وي با اشاره به ضرورت احداث کمپ تيم هاي ملي در سرعين اضافه کرد: با ايجاد اين کمپ بي شک سرعين به قطب کمپ تيم هاي ملي و باشگاه هاي تبديل خواهد شد.

آستاني بيان داشت: علاوه بر اين با احداث کمپ تمريني مدرن و بروز مي توان تيم هاي ملي و باشگاهي در رشته هاي مختلف را از کشورهاي حوزه خليج فارس، کشورهاي همزبان از جمله جمهوري آذربايجان و ساير مناطق را جذب و از اين طريق اقتصاد منطقه را شکوفا کرد.

بي شک حضور علي دايي در سرعين به همراه تيم صباي قم و طرح آن در برنامه تلويزيوني که با انتقاداتي نسبت به مسئولان همراه بود، در راه افتادن مجدد اين پرونده تاثير گذار بود، اما بايد منتظر آينده بود و ديد که آيا اين بحث به سرانجام خواهد رسيد و يا باز هم جرقه اي بيش نبوده و بزودي تب آن فروکش خواهد کرد.

محمد ميرزايي ناطق

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 8 + 5

  آخرین اخبار
برخورد صاعقه در جلفا جان مرد 50 ساله را گرفت
سد نهند تبريز سرريز شد
تقويت روابط عمومي يک ضرورت است/ رونمايي از نسخه جديد سايت نظام مهندسي استان
دوران تحصيل دانشجويان سابقه کار مي شود
بيانيه هيات رييسه شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي آذربايجان شرقي
جشنواره 26 آذربايجان شرقي الگويي براي سال هاي آتي خواهد بود
حمل زباله بر روي اتومبيل باز هم حادثه آفريد/ شهروندان از باکس‌هاي زباله استفاده کنند
مناطق 6 و 7 تبريز به بافت ارزشمند شهر تبديل مي‌شود
نتايج قطعي انتخابات در حوزه تبريز، آذرشهر و اسکو مشخص شد
فعاليت مدارس سه حوزه انتخابيه آذربايجان شرقي، فردا با 2 ساعت تاخير
  پربازدیدترین اخبار
مناطق 6 و 7 تبريز به بافت ارزشمند شهر تبديل مي‌شود
نتايج قطعي انتخابات در حوزه تبريز، آذرشهر و اسکو مشخص شد
تاسيس انجمن اسلامي دانشجوبان آرمانخواه تبريز
جشنواره 26 آذربايجان شرقي الگويي براي سال هاي آتي خواهد بود
حمل زباله بر روي اتومبيل باز هم حادثه آفريد/ شهروندان از باکس‌هاي زباله استفاده کنند
بيانيه هيات رييسه شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي آذربايجان شرقي
برخورد صاعقه در جلفا جان مرد 50 ساله را گرفت
تقويت روابط عمومي يک ضرورت است/ رونمايي از نسخه جديد سايت نظام مهندسي استان
دوران تحصيل دانشجويان سابقه کار مي شود
سد نهند تبريز سرريز شد
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.