1394/06/16 - 14 : 34
کد خبر: 5585
آشتي زنجاني‌ها با سينما/ استقبال کم‌نظير زنجاني‌ها از فيلم محمد رسول‌الله (ص)
احرارنيوز:اکران فيلم محمد رسول‌الله موجب آشتي مردم با سينما شده است، به طوري که اين روزها تنها سينماي زنجان روزهاي پررونقي را پشت سر مي‌گذارد.

در مرکزي‌ترين نقطه شهر زنجان سينمايي به نام بهمن وجود دارد که اين روزها تنها مرکز ارائه آثار سينمايي محسوب مي‌شود، سينمايي که داراي 231 صندلي است و خيلي وقت‌ها بود که پر شدن سالن و حضور مردم با ظرفيت پر را به خود نديده بود، شايد همچون ساير سينماها مردم ايران در دهه اخير با آن قهر کرده بودند، گويا اين روزها جان دوباره گرفته و با اکران فيلم محمد رسول‌الله مي‌توان گفت فرصتي براي آشتي مردم با سينما ايجاد شده است و مردم با پر کردن صندلي‌هاي سينما نشان دادند که فيلم خوب هوادار دارد و مردم طرفدار فيلم‌هاي ارزشي به‌ دور از مضحکه و خنده‌هاي بي‌مورد هستند.

اکنون که اکران فيلم محمد رسول‌الله از روز ششم شهريورماه هم‌زمان با سراسر کشور در تنها سينماي زنجان آغاز شده، گويا زمينه‌اي براي آشتي مردم با سينما فراهم‌ آمده است، اين فيلم که در چهار سانس ساعت 10 صبح، 13:30 ظهر، 16:45 عصر و 20 شب اکران مي‌شود با استقبال خوبي از سوي مردم زنجان مواجه شده است و با وجود گذشت حدود 10 روز از اکران آن همچنان مشتاقان و دوستداران سينما براي حضور در سينما و تماشاي اين فيلم فاخر صف مي‌بندند.

*اکران فيلم محمد رسول‌الله (ص) در فرهنگسراهاي استان زنجان

معاون فرهنگي اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان زنجان در رابطه با اکران فيلم محمد رسول‌الله (ص) به خبرنگار فارس گفت: استقبال مردم از اکران اين فيلم در زنجان بسيار خوب است.

جعفر محمدي با اشاره به اينکه نيم‌بها کردن در فروش بيشتر بليت فيلم تاثيرگذار نيست، اضافه کرد: فيلم فاخري ساخته‌ شده و پرداخت 6 هزار تومان براي فاخرترين اثر سينمايي کشور مبلغ بسيار کمي است.

وي با تأکيد بر اينکه حداقل مدت‌زمان در نظر گرفته‌ شده براي اکران فيلم يکماه است، تصريح کرد: مادامي‌ که بيننده وجود داشته باشد، اکران فيلم نيز ادامه خواهد داشت.

معاون فرهنگي اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان زنجان با رد اين موضوع که مردم با سينما قهر هستند، تصريح کرد: مردم طرفدار فيلم و آثار فاخر هستند که فيلم محمد رسول‌الله (ص) نيز از اين نوع فيلم‌ها است.

وي با اشاره به تلاش اداره‌کل ارشاد استان در زمينه اکران اين فيلم در ساير شهرستان‌هاي استان که سينما ندارند ولي داراي فرهنگسرا هستند، اضافه کرد: طبق برنامه اين فيلم فاخر در ابهر، خدابنده و خرم‌دره نيز نمايش داده خواهد شد.

محمدي همچنين از در نظر گرفتن سانس‌هاي ويژه براي اصحاب فرهنگ و هنر خبر داد و افزود: طي روزهاي آينده اين فيلم در سانس ويژه براي خبرنگاران استان نمايش داده خواهد شد.

وي با اشاره به زحمات بسياري که براي ساخت فيلم محمد رسول‌الله (ص) کشيده شده است، ادامه داد: دستگاه‌ها نيز بايد حمايت کنند و اميد مي‌رود که با اين حمايت‌‎ها بخش دوم و سوم اين فيلم نيز ساخته شود.

معاون فرهنگي اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان زنجان ادامه داد: با توجه به جمعيتي که هر روز براي ديدن اين فيلم در سينما حضور پيدا مي‌کنند، پيش‌بيني مي‌شود طي روزهاي آينده بينندگان فيلم بيشتر شود.

رئيس سينما بهمن زنجان نيز نظرات جالبي در زمينه اکران فيلم محمد رسول‌الله (ص) دارد و معتقد است: با وجود اينکه تبليغات خوبي در زمينه فيلم محمد رسول‌الله (ص) صورت نگرفته، اما استقبال خوبي توسط مردم شده است.

پرويز آزادي با اشاره به مذهبي بودن فيلم محمد رسول‌الله (ص) گفت: در حال حاضر استقبال افراد سالخورده نيز از اين فيلم مطلوب است.

*مردم زنجان استقبال خوبي از فيلم محمد رسول‌الله (ص) دارند

وي با اشاره به اينکه در سينما بهمن زنجان فضاي خوبي براي حضور مردم و علاقه‌مندان ايجاد شده است، تصريح کرد: اينکه در برخي از روزها با وجود تراکم و حجم بالاي تماشاگران برخي موفق به حضور در سالن نشده و يا موفق به خريد بليت نمي‌شوند، لذت‌بخش است، چراکه نشان از علاقه مردم به فيلم محمد رسول‌الله (ص) دارد.

رئيس سينما بهمن زنجان با اشاره به هزينه بالاي صرف شده براي ساخت فيلم محمد رسول‌الله (ص) اضافه کرد: بايد فضايي ايجاد کنيم که علاقه‌مندان بتوانند اين فيلم را ببينند.

*حضور مسئولان عالي‌رتبه زنجان براي تماشاي فيلم محمد رسول‌الله (ص)

وي با اشاره به حضور مسئولان عالي‌رتبه استان براي ديدن فيلم مذکور خاطرنشان کرد: اين امر نشان از آن دارد که مسئولان نيز با وجود مشغله‌هاي کاري مشتاق به حضور براي ديدن فيلم هستند.

آزادي همچنين ضمن مثبت ارزيابي کردن اکران فيلم محمد رسول‌الله (ص) براي گروه‌‎هاي مختلف جامعه ادامه داد: رفته‌ رفته تعداد تماشاگران فيلم بيشتر مي‌شود و تا زماني که استقبال به اين شکل وجود داشته باشد، اکران نيز ادامه خواهد داشت.

يک شهروند زنجاني نيز درباره اکران فيلم محمد رسول‌الله (ص)  گفت: مردم زنجان علاقه بسياري به هنر دارند و حضور پرشور آنها براي تماشاي فيلم محمد رسول‌الله (ص) مصداق بارز هنردوستي است.

زهرا محمدي با اشاره به اينکه از ديگر دلايل استقبال مردم زنجان از فيلم محمد رسول‌الله (ص) علاقه وافر مردم به حضرت محمد (ص) است، اضافه کرد: اکران اين فيلم فرصتي را فراهم ساخته تا مردم بيش‌ از پيش ارادت خود را به ايشان نشان دهند.

*سانس ويژه براي طيف‌هاي مختلف جامعه

يکي ديگر از شهروندان زنجاني نيز ضمن تقدير از اکران فيلم محمد رسول‌الله (ص) با پيشنهاد اکران سانس‌هاي ويژه براي طيف‌هاي مختلف سني و اقشار مختلف جامعه گفت: برگزاري سانس‌هاي ويژه علاوه بر اينکه موجب نقد بهتر فيلم مي‌شود، فرصتي براي بهتر نشان دادن وقايع رخ‌ داده در تاريخ اسلام است

حميد عباسي با پيشنهاد اکران سانس ويژه براي دانش‌آموزان افزود: اين امر موجب آشنايي بهتر اين گروه با زندگي‌نامه پيامبر اکرم (ص) مي‌شود.

وي با اشاره به اينکه حرکت خوبي در عرصه سينما براي معرفي بزرگان دين اسلام آغاز شده است، تصريح کرد: اميدواريم اين حرکت تداوم داشته باشد، چراکه معرفي افراد در قالب فيلم تأثير مهمي در ترويج دين اسلام و معرفي شخصيت حضرت محم (ص) دارد.

*کمپين من به سينما مي‌روم در زنجان تشکيل‌ شده است

به نظر مي‌‎رسد فيلم مجيدي بيشتر از آنچه تصور مي‌شد، موجب آشتي مردم با سينما شده است، به‌ نحوي‌ که کمپين من براي ديدن فيلم محمد رسول‌الله (ص) به سينما مي‌روم در زنجان هم‌زمان با سراسر کشور تشکيل‌ شده است، چراکه برخي از افراد که به سينما مي‌روند، پلاکاردهايي با همين موضوع به دست دارند تا علاوه بر نشان دادن ارادت خود به حضرت محمد (ص) به سازندگان فيلم بگويند که اگر فيلم فاخر ساخته شود، مردم حضور خواهند داشت و به جرأت مي‌توان گفت که فيلم محمد رسول‌الله (ص) ساخته مجيد مجيدي عظيم‌ترين پروژه تاريخ سينماي ايران است که موجب شده تا نهضت فرهنگي من به سينما مي‌روم در کشور تشکيل شود.

فيلم محمد رسول‌الله (ص) از محاصره مسلمانان در شعب ابيطالب آغاز مي‌شود و به‌ پيش از تولد پيامبر اسلام (ص) باز مي‌گردد، در اين فيلم مخاطب شاهد وقايعي است که پيش از تولد پيامبر اسلام تا 12 سالگي آن حضرت را در برمي‌گيرد.

صحنه‌هاي وفات مادر برگزار حضرت رسول اکرم (ص) در روستاي ابواء و صحنه‌هاي مربوط به دوران شيرخوارگي و خردسالي پيامبر در روستاي سعديه نيز از ديگر بخش‌هاي اين فيلم است، فيلم محمد (ص) با نخستين سفر پيامبر به شام و رسيدن به صومعه بحيرا به پايان مي‌رسد.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 8 + 4

  آخرین اخبار
برخورد صاعقه در جلفا جان مرد 50 ساله را گرفت
سد نهند تبريز سرريز شد
تقويت روابط عمومي يک ضرورت است/ رونمايي از نسخه جديد سايت نظام مهندسي استان
دوران تحصيل دانشجويان سابقه کار مي شود
بيانيه هيات رييسه شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي آذربايجان شرقي
جشنواره 26 آذربايجان شرقي الگويي براي سال هاي آتي خواهد بود
حمل زباله بر روي اتومبيل باز هم حادثه آفريد/ شهروندان از باکس‌هاي زباله استفاده کنند
مناطق 6 و 7 تبريز به بافت ارزشمند شهر تبديل مي‌شود
نتايج قطعي انتخابات در حوزه تبريز، آذرشهر و اسکو مشخص شد
فعاليت مدارس سه حوزه انتخابيه آذربايجان شرقي، فردا با 2 ساعت تاخير
  پربازدیدترین اخبار
مناطق 6 و 7 تبريز به بافت ارزشمند شهر تبديل مي‌شود
نتايج قطعي انتخابات در حوزه تبريز، آذرشهر و اسکو مشخص شد
تاسيس انجمن اسلامي دانشجوبان آرمانخواه تبريز
جشنواره 26 آذربايجان شرقي الگويي براي سال هاي آتي خواهد بود
حمل زباله بر روي اتومبيل باز هم حادثه آفريد/ شهروندان از باکس‌هاي زباله استفاده کنند
بيانيه هيات رييسه شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي آذربايجان شرقي
برخورد صاعقه در جلفا جان مرد 50 ساله را گرفت
تقويت روابط عمومي يک ضرورت است/ رونمايي از نسخه جديد سايت نظام مهندسي استان
دوران تحصيل دانشجويان سابقه کار مي شود
سد نهند تبريز سرريز شد
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.