1394/06/14 - 13 : 23
کد خبر: 5538
50 درصد کارکنان شهرداري اردبيل مازاد هستند
احرار نيوز: رئيس کميسيون فني و عمراني شوراي شهر اردبيل گفت: 50 درصد نيروهاي شهرداري اردبيل مازاد هستند، چراکه در گذشته در هر دوره‌اي جذب نيرو به صورت نامناسب شکل گرفته است.

به گزارش احرار نيوز، عليرضا سليماني اظهار کرد: ما هم در جريان جذب نيرو به شهرداري به شکل شرکتي و فصلي بوده‌ايم ولي اين جذب در طول سال‌هاي گذشته و گاه به صورت سفارشي از طريق اعضاي شوراي شهر و دوستان انجام شده تا ما به يک وضعيت متفاوتي در فربه‌ شدن ساختار اداري شوراي شهرداري اردبيل برسيم.

وي افزود: البته شهردار گذشته در اين زمينه مقصر نيست بلکه برخي سعي کرده‌اند با استفاده از موقعيت خود و نفوذشان اقدامي را انجام دهند که واقعا امروز شهرداري در بحث نيروي انساني و ساماندهي آن با چالش جدي روبه‌رو شده است.

رئيس کميسيون فني و عمراني شوراي شهر اردبيل يادآور شد: اعضاي شوراي شهر سال گذشته تصميم گرفتند تا امر نگهداري فضاي سبز را به بخش غيردولتي واگذار کنند که با وجود اين شرايط حتي سفارش جذب نيرو به پيمانکاران نيز در اين 6 ماه انجام شده است.

سليماني از شهردار جديد اردبيل خواست تا نسبت به سامان دادن اين نيروها و تعيين تکليف آنها به سرعت اقدام کند، چراکه بحث نيروي انساني و استفاده از اين ظرفيت مي‌تواند به نفع شهرداري در انجام شايسته امور باشد.

وي بيان کرد: اگر جذب نيرو به تعداد 300 نفر اتفاق افتاده باشد و شهرداري بخواهد براي هر نفر يک ميليون پرداختي داشته باشد بايد 300 ميليون تومان از پول اين مردم صرف جذب اين نيروها شود که اغلب آنها نيز نيروهاي تخصصي و توانمند نيستند.

عضو شوراي شهر اردبيل مدعي شد 50 درصد پرسنل شهرداري اردبيل مازاد هستند و هر شهرداري آمده سعي کرده است تا دوستان و اطرافيان خود حتي گاه با سفارش اعضاي شوراي شهر جذب کند که اين امر به چاق شدن بدنه شهرداري منجر شده است.

سليماني با بيان اينکه در حال حاضر شهرداري موظف است هر ماه 5.5 ميليارد تومان حقوق و هزينه بيمه پرداخت کند، ادامه داد: به جاي اين پرداختي‌ها بهتر است کارها در هر حوزه برون‌سپاري شود و با بهره‌گيري از خدمات الکتريکي سهولت انجام کار مطلوب‌تر باشد.

وي تصريح کرد: در استان همجوار ما آذربايجان شرقي و شهر تبريز خدمات الکترونيکي در منزل مردم به آنها ارائه مي‌شود و تلاش بر اين است در شهر اردبيل نيز همين روند و ارائه خدمات به شکل الکترونيکي به انجام برسد.

رئيس کميسيون فني و عمراني شوراي شهر اردبيل افزود: کيفيت کارهايي که در حال حاضر در شهرداري اردبيل انجام مي‌شود به هيچ‌وجه قابل قبول نيست و بايد کارهاي شهرداري با واگذاري به پيمانکاران و بخش‌هاي غيردولتي ارزيابي دقيق از فعاليت آنها انجام شود.

سليماني گفت: البته اين کيفيت کارها در حوزه بتن و آسفالت‌ريزي نسبت به سال‌هاي گذشته بهتر شده اما همچنان رضايت‌بخش نيست.

وي عنوان کرد: بنده تنها عضو شوراي شهر هستم که در حوزه عمراني با تشکيل جلسات مختلف کارهاي شهرداري را در اين حوزه مورد ارزيابي قرار مي‌دهم اما قرار نيست همه اعضاي شوراي از يک تخصص و تدبير برخوردار باشد بلکه ضرورت دارد در حوزه‌هاي مختلف ظرفيت‌هاي خوبي در پيشبرد اهداف فرهنگي، اجتماعي، عمراني و اقتصادي شهرداري فراهم آيد.

عضو شوراي شهر اردبيل وجود سه کميسيون اصلي فرهنگي، فني و عمراني، برنامه و بودجه و حقوقي را در شوراي شهر بيان کرد و يادآور شد: ما هم در بحث فرهنگي و هم اقتصادي و مالي و هم مسائل درآمدي بايد به سمتي حرکت کنيم تا اقدامات مناسب به انجام برسد.

سليماني جذب درآمدهاي بيشتر را براي شهرداري اردبيل در وضعيت کنوني يکي از اولويت‌ها اعلام کرد و ادامه داد: در بحث اقتصادي و درآمد مالي بيشتر براي شهرداري بايد فعاليت‌ها به سمتي حرکت کند تا در يک موقعيت ممتاز بتوان نسبت به ارتقاي وضعيت درآمدي شهرداري فعاليت‌هاي مثبتي را انجام داد.

وي در مورد پل داروپخش نيز بيان کرد: اجراي اين پروژه با عملکرد محله‌اي به سرعت در حال انجام است و قطعا با اجراي پل داروپخش ترافيکي که در مسير وحدت و مناطق حاشيه شهر وجود دارد از مقدار آن کاسته خواهد شد.

رئيس کميسيون فني و عمراني شوراي شهر اردبيل گفت: با تزريق اعتبار از سوي شهرداري اين پروژه تا سال 95 قابل افتتاح خواهد بود و بخشي از معضل ترافيکي اطراف شهر اردبيل را برطرف خواهد کرد.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 1 + 6

  آخرین اخبار
برخورد صاعقه در جلفا جان مرد 50 ساله را گرفت
سد نهند تبريز سرريز شد
تقويت روابط عمومي يک ضرورت است/ رونمايي از نسخه جديد سايت نظام مهندسي استان
دوران تحصيل دانشجويان سابقه کار مي شود
بيانيه هيات رييسه شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي آذربايجان شرقي
جشنواره 26 آذربايجان شرقي الگويي براي سال هاي آتي خواهد بود
حمل زباله بر روي اتومبيل باز هم حادثه آفريد/ شهروندان از باکس‌هاي زباله استفاده کنند
مناطق 6 و 7 تبريز به بافت ارزشمند شهر تبديل مي‌شود
نتايج قطعي انتخابات در حوزه تبريز، آذرشهر و اسکو مشخص شد
فعاليت مدارس سه حوزه انتخابيه آذربايجان شرقي، فردا با 2 ساعت تاخير
  پربازدیدترین اخبار
مناطق 6 و 7 تبريز به بافت ارزشمند شهر تبديل مي‌شود
نتايج قطعي انتخابات در حوزه تبريز، آذرشهر و اسکو مشخص شد
تاسيس انجمن اسلامي دانشجوبان آرمانخواه تبريز
جشنواره 26 آذربايجان شرقي الگويي براي سال هاي آتي خواهد بود
حمل زباله بر روي اتومبيل باز هم حادثه آفريد/ شهروندان از باکس‌هاي زباله استفاده کنند
برخورد صاعقه در جلفا جان مرد 50 ساله را گرفت
بيانيه هيات رييسه شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي آذربايجان شرقي
تقويت روابط عمومي يک ضرورت است/ رونمايي از نسخه جديد سايت نظام مهندسي استان
سد نهند تبريز سرريز شد
دوران تحصيل دانشجويان سابقه کار مي شود
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.