1391/12/19 - 15 : 34
کد خبر: 543
رئيس سازمان جهاد کشاورزي آذربايجان‌شرقي:
جنگلبان به تنهايي نمي‌تواند از جنگل حفاظت کند
رئيس سازمان جهاد کشاورزي آذربايجان‌شرقي با اشاره به اينکه امروز جنگلبان دولتي نمي‌تواند به تنهايي از جنگل حفاظت کند، گفت: بايد نگرشي در مردم ايجاد شود که تمام اقشار مردم از منابع طبيعي حفاظت کنند.

 

به گزارش احرارنيوز، مسعود محمديان پيش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با تاکيد بر اينکه حفظ و حراست از منابع طبيعي و عرصه‌هاي ملي بر تمام نهادهاي اجتماعي لازم است، افزود: براي توسعه پايدار کشور، نگهداري از منابع طبيعي به عنوان منابع خدادادي پيش نياز اصلي و مهم به شمار مي‌آيد.
 
وي با اشاره به اينکه حفظ و حراست از منابع طبيعي به عنوان سرمايه ملي زمينه‌ساز توسعه پايدار است، گفت: منابع طبيعي متعلق به مردم بوده و آنها بايد در حفظ و نگهداري از آن مشارکت داشته باشند.
 
محمديان تاکيد کرد: آشنايي بيشتر مردم جامعه با مزاياي حفظ منابع طبيعي، فرهنگ‌‌سازي و ترويج منابع طبيعي از جمله اهداف اصلي هفته منابع طبيعي بوده تا عموم مردم با مزيت‌هاي آن آشنا شوند. 
 
وي با اشاره به اينکه اين ثروت به نسل حاضر تعلق نداشته بلکه ميراثي است که بايد براي آيندگان بماند، تصريح کرد: اگر بخواهيم در آينده جامعه بهتري داشته باشيم بايد در زمينه حفظ، احيا و توسعه اين منابع بيش از پيش تلاش کنيم.
 
محمديان افزود: در صورت عدم تحقق اين امر، جهان آينده با فقر و گرسنگي همچنين محيطي آلوده و غيرقابل زندگي دست و پنجه نرم خواهد کرد.
 
وي با بيان اينکه چالش امروز فراروي توسعه بخش کشاورزي در دنيا کمبود آب شيرين و افزايش بيابان‌زايي است، گفت: با توجه به پايين بودن سرانه جنگل در کشور، حفظ و حراست از منابع طبيعي بسيار مهم بوده و در کنار آن اجراي طرح‌هاي کلان ملي در امر توسعه و گسترش بخش کشاورزي جايگاه ويژه اين امر را بيش از پيش تبيين مي‌کند.
 
رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان با اشاره به اينکه مديريت منابع طبيعي نيازمند فکر و تدبير است، افزود: اين امر در صورت عدم مديريت صحيح مي‌تواند مشکلات عديده‌اي را به وجود ‌آورد و منابع طبيعي از جمله جنگل‌ها و مراتع نعمت‌هايي است که بايد با فکر و تدبير آن را مديريت کرد تا فناي اين نعمت بزرگ الهي تبديل به بحران زيستي منتهي نشود.
 
وي با اظهار اينکه براي توسعه پايدار کشور اهميت و ارزش نگهداري از منابع طبيعي به عنوان منابع خدادادي بايد در اولويت قرار گيرد، تاکيد کرد: همه اقشار مردم بايد نسبت به حفظ و حراست از منابع طبيعي و عرصه‌هاي ملي تلاش کنند.
 
محمديان با اشاره به اين موضوع که امروز جنگلبان دولتي نمي‌تواند به تنهايي از جنگل حفاظت کند و بايد نگرشي در مردم ايجاد شود که تمام اقشار مردم از منابع طبيعي حفاظت کنند، گفت: اين امر مستلزم عزمي ملي براي فرهنگ‌سازي حفاظت و صيانت از منابع ملي بوده و تمام نهادهاي اجتماعي بايد در توسعه اين تفکر تلاش کنند تا موضوع حفاظت از منابع طبيعي فقط مختص به زمان خاصي نشده و مشارکت ملي در اين امر بتواند توسعه بيش از پيش کشور در عرصه‌هاي زيستي را امکان‌پذير کند.
 
رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان با بيان اينکه مقابله با عوامل تخريب منابع طبيعي از اصولي‌ترين اهداف حفاظت از جنگل‌ها، مراتع و آبخيزداري به شمار مي‌رود، اضافه کرد: در راستاي حفاظت از انفال، مأموران حفاظت استان با مشارکت مردم و انجمن‌هاي محلي با تخريب‌کنندگان و متصرفان اراضي برخورد کرده و متخلفان با استفاده از اهرم‌هاي قانوني توسط مراجع قضايي تعيين تکليف خواهند شد.
 
حفاظت از منابع طبيعي شامل جنگل‌ها، مراتع و اعمال حاکميت قانوني دولت بر عرصه‌ها، احيا و توسعه‌ پوشش گياهي عرصه‌هاي مرتعي و جنگلي، احيا و توسعه پوشش گياهي حوزه‌هاي آبخيز از طريق کنترل روان‌آب سطحي و حفظ رطوبت خاک همچنين جلوگيري از فرسايش خاک از طريق اجراي عمليات مکانيکي و بيولوژيکي از جمله اهداف و وظايف اداره کل منابع طبيعي و آبخيزداري استان به شمار مي‌آيد.
کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 9 + 1

  آخرین اخبار
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
اجراي 31 رشته مسيرگشايي با 20 کيلومتر طول در تبريز
واژگوني مرگبار اتوبوس در گردنه حيران
  پربازدیدترین اخبار
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
پيشرفت 55 درصدي سنگفرش محور تاريخي «حيدر تکيه سي»
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
ورود سامانه بارشي جديد به کشور از روز جمعه تا دوشنبه
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.