1391/12/19 - 11 : 25
کد خبر: 540
امام جمعه تبريز:
هشدار نسبت به پشت پرده شيعه‌کشي آمريکا، عربستان و قطر در منطقه
امام جمعه تبريز نسبت به پشت پرده شيعه‌کشي و شيعه‌ستيزي آمريکا، عربستان و قطر در منطقه هشدار داد و گفت: مجامع بين‌المللي سکوت خود را بشکنند.

 

به گزارش احرارنيوز، آيت الله محسن مجتهد شبستري در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته تبريز در مصلاي امام خميني(ره) اين شهر با محکوم کردن جنايات تروريستي عليه شيعيان در عراق و پاکستان، اظهار کرد: دولت پاکستان بايد هر چه سريع‌تر، کشتار شيعيان در اين کشور را متوقف کرده و با جنايتکاران، به صورت قاطعانه برخورد کند در غير اين صورت اعتراض‌هاي سراسري در کشورهاي اسلامي عليه اين اقدام‌هاي تروريستي صورت خواهد گرفت.
 
وي به پشت پرده شيعه ستيزي کشورهاي کشورهاي آمريکا، عربستان و عراق اشاره کرد و افزود: اين توطئه‌هاي براي ايجاد تفرقه بين مسلمانان انجام شده و به طور قطع تبعات خطرناکي خواهد داشت.
 
خطيب جمعه تبريز با بيان اينکه مسلما تبعات شيعه‌کشي و شيعه ستيزي بانيان آن را خواهد گرفت، از مجامع بين‌المللي خواست در برابر اين جنايات سکوت خود را بشکنند.
 
آيت الله شبستري خاطرنشان کرد: دولت پاکستان يک ذره عرضه داشته باشد و هر چه سريع‌تر مسببان کشتار شيعان را متوقف و مسببان را به اشد مجازات برساند.
 
نماينده مردم آذربايجان شرقي در مجلس خبرگان رهبري در ادامه به  فرمايشات مقام عمظماي ولايت در ديدار با اعضاي مجلس خبرگان رهبري اشاره کرد و افزود: رهبري فرمودند: مردم و مسئولان در نظام اسلامي بايد اعتقاد قلبي عميق به حضور خدا در همه جا داشته باشند که اگر اين اعتقاد باشد همه کارها و مشکلات قابل حل است و بايد اين سخن رهبري را سرلوحه کار خود قرار دهيم.
 
وي عنوان کرد: همانطور که رهبري گفتند دشمن تلاش زيادي دارد تا ايران را با درگير کردن در تحريم‌ها با مشکل مواجه کند اين درحالي است که خود روز به روز در مشکلاتش بيش از گذشته غرق مي‌شود.
تقويت اميد در ميان مردم
 
آيت الله شبستري يکي از سخنان مهم رهبري در جمع خبرگان را تقويت اميد براي مردم عنوان کرد و افزود: همانطور که رهبري معظم انقلاب فرمودند، اميد به آينده بايد در نسل جوان تقويت شود چرا که دشمن تلاش دارد روحيه نااميدي را در جامعه ايجاد کند.
 
وي عنوان کرد: فشارهاي اقتصادي که دشمن ايجاد کرده براي تضعيف روحيه مردم است در حالي که پيشرفت در همه ابعاد هست و دشمن به همين خاطر مايوس و ناراحت است.
 
*توجه به شئونات اسلامي در برنامه‌هاي صدا و سيما
 
نماينده ولي فقيه در آذربايجان‌شرقي با بيان اينکه رئيس صدا و سيما، ميهمان ويژه جلسه مجلس خبرگان با مقام معظم رهبري بود، افزود: در برخي فيلم‌ها و سريال‌ها در صدا و سيما تهيه و پخش مي شود که خانم و آقا محرميت ندارند و با معيارهاي اسلامي تطبيق نداشته که تذکرات لازم داده شد.
 
*از درختکاري غفلت نشود
 
آيت الله مجتهد شبستري در ادامه همچنين با اشاره به اهميت حفاظت از منابع طبيعي و جنگل‌ها، درختکاري را يکي از زيباترين و پرثمرترين نعمت‌هاي الهي بيان کرد و افزود: تلطيف هوا يک مسئله حياتي است و براي همه ما محسوس است که زندگي ماشيني موجب به وجود آمدن معضلات زيست محيطي شده است و دست‌اندرکاران امر بايد با برنامه‌ريزي مناسب در افزايش فضاي سبز و درختکاري بيشتر از آلودگي هوا بکاهند.
 
* رفع نيازمندي‌ها و گرفتاري‌هاي مسلمانان، توفيقات الهي را به ارمغان مي‌آورد
 
وي در ادامه خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته تبريز با اشاره به برگزاري آيين جشن نيکوکاري گفت: فلسفه زندگي انسان، عبادت است و کمک به همنوع يکي از عبادت‌هاي مهم محسوب مي‌شود و رفع نيازمندي‌ها و گرفتاري‌هاي مسلمانان، توفيقات الهي را به ارمغان مي‌آورد.
 
وي اظهار داشت: کميته امداد امام خميني (ره) يادگار بي‌بديل معمار بزرگ انقلاب است که اميد نيازمندان و افراد بي‌سرپرست و فقير شناخته مي‌شود.
 
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي تصريح کرد: بايد با شرکت در مراسم نيکوکاري فرهنگ نوعدوستي و کمک به يکديگر را که ريشه در فرهنگ غني اسلام دارد در جامعه حفظ کرده و بيش از پيش آن را تقويت کنيم.
 
وي با اشاره به مناسبت هاي اين هفته بيان داشت: 22 اسفند سالروز فرمان حضرت امام خميني (ره) مبني بر تاسيس بنياد شهيد در سال 58 است.
 
امام جمعه تبريز افزود: امروز موفقيت هاي بدست آمده در عرصه هاي مختلف کشور را مرهون جانفشاني شهدا و صبر و تحمل خانواده هاي معظم آنها هستيم.
 
آيت الله شبستري خواستار زنده نگه داشتن نام و ياد شهدا شد.
 
وي در عين حال با اشاره به سالروز انفجار بمب در محل اقامه نماز جمعه تهران توسط منافقان کوردل و محکوم کردن اين اقدام تروريستي، ياد و خاطره شهداي اين حادثه را گرامي داشت. 

 

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 7 + 2

  آخرین اخبار
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
اجراي 31 رشته مسيرگشايي با 20 کيلومتر طول در تبريز
  پربازدیدترین اخبار
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
پيشرفت 55 درصدي سنگفرش محور تاريخي «حيدر تکيه سي»
ورود سامانه بارشي جديد به کشور از روز جمعه تا دوشنبه
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
زباله هاي شهري ساعت 9 شب از منازل جمع اوري مي شود
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.