1394/05/20 - 14 : 1
کد خبر: 5194
غلامرضا نوري در نطق ميان دستور
سياه‌نمايي درباره دست‌آوردهاي توافق هسته‌اي، شرعا و عرفا درست نيست
احرارنيوز:رييس کمسيون مشترک عمران و توسعه روستايي در مجلس با بيان اينکه تفاوت تيم مذاکره کننده هسته‌اي دولت يازدهم با تيم هايي قبلي فقط در جديت، تخصص، اراده و پشتکار آنها بود، گفت: چرا بايد اين همه جوسازي، شائبه افکني و هوچي‌گري در روند مذاکرات و نهايتا توافق بدست آمده و سند برجام ايجاد شود؟

به گزارش احرار نيوز به نقل از خبرگزاري خانه ملت، غلامرضا نوري قزلجه در جلسه علني امروز (دوشنبه 19 مرداد) مجلس شوراي اسلامي در نطق ميان دستور خود با بيان اينکه سال جاري با عنوان «دولت و ملّت، همدلي و هم‌زباني» نام گرفته است، گفت: بي‌شک انتخاب اين عنوان از سوي رهبر انقلاب اسلامي همانند تمامي عناوين سال‌هاي گذشته متناسب شرايط و ضرورت‌هاي اقتضايي جامعه است و ما مسئولان نظام و نمايندگان ملت بايد در ولايت‌مداري از ديگران سبقت بگيريم اما چقدر توانسته‌ايم در جهت عمل به اين شعار استراتژيک سال توفيق پيدا کنيم؟

چرا عده‌اي تلاش مي‌کنند دستاورد تيم مذاکره کننده را در حد يک اقدام خلاف منافع کشور تنزل دهند

نماينده بستان آباد در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: آيا در شکل‌گيري اين همزباني که بايد در نهايت به همدلي منجر شود سهم و نقش خود را ايفا کرده‌ايم؟ به نظر مي‌آيد در اين مسابقه عقب مانده‌ايم که نمود بارز آن در قضيه مذاکرات و نهايتا توافق هسته‌اي است، چرا عده‌اي تلاش مي‌کنند اين دستاورد مهم نظام را که به دست دولت يازدهم و تيم مذاکره کننده تکميل شده در حد يک اقدام خلاف منافع کشور تنزل دهند.

وي افزود: چرا برخي افراد از روز اول مذاکرات بر طبل مخالفت و تشکيک کوبيدند؟ مگر مذاکرات چيزي به غير از ادامه روند مذاکرات 10 سال گذشته بود؟ مگر اين مذاکرات خارج از مصالح نظام انجام مي‌گرفت؟ مگر مذاکرات بدون اذن مراجع کشور انجام مي‌گرفت؟ در حالي تنها و تنها اعضاء تيم مذاکره کننده و دولت پيگر کننده آن تغيير يافته بود.

نوري قزلجه ادامه داد: تفاوت فقط در جديت، تخصص، اراده و پشتکار تيم مذاکره کننده بود پس چرا بايد اين همه جوسازي، شائبه افکني و هوچي‌گري در روند مذاکرات و نهايتا توافق به دست آمده و سند برجام ايجاد شود.

عضو کميسيون کشاورزي، آب، منابع طبيعي در مجلس نهم، با بيان اينکه در اين مذاکره نتيجه بُرد - بُرد مورد انتظار طرفين بود و مي‌بايست امتيازاتي داده و امتيازاتي گرفته مي‌شد و اين اتفاق هم افتاده است، افزود: در مقام انصاف اگر مقايسه شود آيا آنچه که گرفته شده ارزشمندتر از آنچه داده شده نيست؟ و همين مسئله نکته اساسي مذاکرات بود که توانمندي، تخصص و کارايي تيم منجر به نتيجه‌اي به مراتب مطلوب‌تر پيش‌بيني‌ها شد.

وي افزود: اينکه با برشمردن داده‌هاي خود در اين توافق و کتمان و سياه نمايي دست آوردهايمان مدام بر جامعه ياس و نااميدي را جاري کنيم، شرعا و عرفا کار درستي نيست و در آيا مسير وحدت و همگرايي آحاد جامعه است؟ و آيا اينکه از نتيجه اين توافق رژيم صهيونيسم، آل سعود، گروهک‌هاي تکفيري و جريانات افراطي منطقه خشمگين هستند و در مقابل عقلاي جهان و همه دوستان جمهوري اسلامي ايران از دولت‌ها و شخصيت‌ها، مراجع و گروههاي مقاومت در عراق، سوريه، يمن و بحرين خوشنود هستند دليلي براي نگاهي مثبت به اين توافق نيست؟

اثبات حقانيت جمهوري اسلامي ايران با توافق هسته‌اي

عضو کميسيون کشاورزي، آب، منابع طبيعي ادامه داد: اين توافق علاوه بر اينکه در محتواي مشهود خود منافع بسياري براي ايران و دوستان ايران دارد، منافع نامشهود و غيرمستقيم بسياري هم براي گفتمان انقلاب اسلامي در دنيا از جمله اثبات حقانيت جمهوري اسلامي ايران، صداقت آن در عرصه بين‌المللي، تاثير افکار عمومي جهانيان و کاهش هزينه‌هاي سياسي و اقتصادي در عرصه‌هاي مختلف کشور دارد.

نوري قزلجه به ديگر دستاورهاي توافق هسته‌اي اشاره کرد و گفت: رفع اتهامات ناروا از کشور و فراهم شدن مسير توسعه و آرمان‌هاي انقلاب اسلامي به ويژه در جهت حرکت‌هاي آزادي‌خواهانه جهان، تحول بنيادين در روابط بين‌الملل و شکل‌گيري جريانات جديد مبتني بر ملت‌ها به جاي جريانات مبتني بر قدرت‌ها استکباري، تغيير روند از جهاني‌سازي به جهاني شدن با مشارکت همه ملت‌ها جمله دستاوردهاي توافق هسته‌اي هستند که قطعا ايران پيش از پيش ابتکارعمل را در عرصه روابط بين‌الملل در دست خواهد داشت.

وي افزود: با توافق صورت گرفته بستري بالنده براي حضور فعال و اثربخش جمهوري اسلامي ايران درعرصه‌هاي مختلف بين‌المللي فراهم خواهد شد و نکته ديگر اينکه روند تاييد اين فرجام در کشور حتما بايد بر اساس مصالح نظام صورت گيرد و تعصبات و کشمکش‌هاي سياسي و جناحي و حتي بين قوه‌اي نبايد ما را از تعقيب و بهره مندي حداکثري از آثار و پيامدهاي مثبت اين برجام باز دارد.

عضو کميسيون کشاورزي، آب، منابع طبيعي با بيان اينکه اگر سنگ اندازي و چالشي هم قرار است که باشد اجازه دهيم از سمت مقابل صورت گيرد، افزود: امروز کنگره آمريکا در معرض قضاوت مهمي از سوي جهانيان قرار دارد. افکار عمومي جهان مترصد اين نکته است که کنگره آمريکا با اين برجام که مورد تاييد تمام عقلا و همه افراد حساس به بشريت و آينده جهان، چگونه برخورد خواهد کرد، کنکره آمريکا در هفته‌ها و ماه‌هاي آتي ثابت خواهد کرد که نماينده ملت آمريکا است که اکثريت موافق اين موضوع هستند و يا نماينده لابي‌هاي صهيونيسم است که به شدت مخالف اين توافق هستند.

تغيير نام شهرستان بستان آباد به اوجان

نوري قزلجه در ادامه به نکاتي درباره حوزه انتخابي خود اشاره کرد و گفت: از وزير کشور مي‌خواهم که نسبت به اجابت تقاضاي به حق مردم بستان آباد درخصوص تغيير نام شهرشان به نام تاريخي، قومي و باستاني آن باعنوان «اوجان» دستور لازم را صادر کنند. شهر اوجان نام قديمي اين منطقه است که در سال‌هاي اخير با پژوهش‌ها و کاوش‌هاي باستان‌شناسي انجام يافته آثار ارزشمندي نيز اين شهر تاريخي نمايان شده است.

وي ادامه داد: از وزير آموزش و پرورش مي‌خواهم دستور لازم براي تبديل قدمي‌ترين مدرسه بستان آباد که محل تحصيل فرهيختگان و مشاهير اين ديار بوده است را به موزه فرهنگ آموزش و پرورش صادر کند؛ همچنين از رياست سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري مي‌خواهم براي احياء، مرمت و حفاظت از آثار باستاني شهرستان بستان آباد حمايت ويژه کند و با ارتقاء نمايندگي ميراث فرهنگي شهرستان به اداره اين مسير را فراهم سازد.

بسياري از خانواده‌ها با وام‌هاي 5 ميليوني نحوه امرار و معاش‌شان تغيير دهند

عضو کميسيون کشاورزي، آب، منابع طبيعي همچنين اضافه کرد: از رياست سازمان مديريت و برنامه‌ريزي مي‌خواهم نسبت به تاسيس اعتبارات عمراني به ويژه براي مناطق سردسير بستان آباد که تنها 40 روز از فصل کاري زمان باقي است اقدام عاجل فرمايد و از رياست بانک مرکزي مي‌خواهم نسبت به تامين منابع لازم براي بانک‌‎ها به منظور پرداخت وام هاي ضرروي براي مردم عنايت ويژه داشته باشد، آقاي سيف باور کنيد بسياري از خانواده‌ها با همين وام‌هاي 5 ميليوني مي‌توانند نحوه امرار و معاش خانواده‌شان تغيير دهند.

وي بيان کرد: از وزير محترم جهاد کشاوري مي‌خواهم براي پرداخت پول گندم خريداري شده از کشاورزان در استان آذربايجان شرقي و شهرستان بستان آباد اقدامات لازم را انجام دهند و سال آينده براي اين قصه همه ساله چاره‌اي اساسي بي‌انديشد. اغلب روستاي بستان آباد با کمبود آب شرب رو به رو هستند و تکميل آبرساني سد کندان چاره‌اي اصلي است که عليرغم دستور يک سال ونيم گذشته هنوز به نتيجه نرسيده است.

عضو کميسيون کشاورزي، آب، منابع طبيعي در پايان از اقدامات هماهنگ استانداري، جهاد سازندگي و دامپزشکي استان آذربايجان شرقي در جهت کاهش و کنترل بيماري آنفلانزاي پرندگان تشکر و تقاضاي تداوم اين عمليات و پشتيباني از طرف سازمان مرکزي داشت و گفت: از رياست محترم جمهور براي تسريع در اجراي برنامه‌هاي مصوب احياء درياچه اروميه و همچنين رفع موانع تصنعي ايجاد شده در صندوق توسعه ملي در جهت پرداخت تسهيلات به بخش‌هاي کشاورزي و صنعت تقاضاي دستور عاجل دارم. /

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 9 + 6

  آخرین اخبار
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
  پربازدیدترین اخبار
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زباله هاي شهري ساعت 9 شب از منازل جمع اوري مي شود
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.