1391/12/15 - 16 : 24
کد خبر: 498
بيگي:
کميته امداد در فازهاي مهم‌تري اهتمام داشته باشد
استاندار آذربايجان شرقي تاکيد کرد: کميته امداد امام خميني در شرايط جديد اقتصادي کشور، وظايف سنگيني بر عهده دارد و معتقديم که اين نهاد انقلابي از شرايط پرداخت مستمري به افراد نيازمند عبور کرده و اکنون بايد در فاز مهم‌تري اهتمام داشته باشد.

 

به گزارش احرار نيوز،احمد عليرضابيگي  در ديدار با مديران کميته امداد امام خميني(ره) استان، با بيان اين که کميته امداد يکي از فعال‌ترين نهادهاي حوزه اشتغال است، افزود: در شرايط جديد اقتصادي، موضوع اقتصاد خرد به کميته امداد سپرده شده و اين نهاد بايد در زمينه توانمند ساختن افراد تحت پوشش خود و ايجاد زمينه اشتغال براي آنان تلاش کند.
وي تصريح کرد: يقين داريم که کميته امداد با روحيه نهادي و انقلابي خود مي‌تواند اين کار مهم را به سامان برساند.
عليرضابيگي با بيان اين که بايد تلاش کنيم تا مردم بتوانند زندگي خود را مديريت کرده و از امکاناتي که فراهم شده به عنوان پشتوانه زندگي بهره ببرند، افزود: اقدامات توانمند کننده کميته امداد امام خميني توانسته است در کنار پشتوانه حاصل از اجراي هدفمندي يارانه‌ها، موجب افزايش درآمد اقشار ضعيف به ويژه در روستاها شود.
وي اظهار داشت: در مقطع نهايي قانون هدفمندي يارانه‌ها، گروه‌هاي ضعيف جامعه مورد هدف قرار خواهند بود و تلاش خواهد شد شرايط واقعي اقتصاد به نحوي محقق شود که مردم با استفاده از مزاياي اين قانون بتوانند زندگي خود را مديريت کنند.
وي با تاکيد بر اين که کمک به افراد نيازمند بايد با حفظ عزت نفس آنها انجام شود و آنها احساس تحقير نکنند بلکه اين کمک‌ها را حق خود بدانند، گفت: دولت در صدد است خانواده‌هاي تحت پوشش نهادهاي حمايتي سهم بيشتري از ثروت کشور داشته و امکان توانمندي پيدا کنند و اين موضوع در فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها مورد توجه قرار گرفته است.
استاندار آذربايجان شرقي در ادامه با اشاره به اين که پرداخت نقدي يارانه‌ها، منتقدان زيادي دارد، اظهار داشت: منتقدان اين سياست از طرفي اعتقاد دارند که پرداخت مستقيم پول، مردم را تنبل بار مي‌آورد و از طرفي اظهار مي‌کنند که مبلغ يارانه نقدي، تاثيري در زندگي مردم ندارد و اين تناقض نشان مي‌دهد که انتقادها به قانون هدفمندي يارانه‌ها، سياسي است و هدف اين است که ثروت کشور بين مردم توزيع نشود.
وي افزود: برخي ديگر از مخالفان هدفمندي يارانه‌ها، اين طور استدلال مي‌کنند که ثروت‌هاي کشور بايد صرف توسعه زيرساخت‌ها شود؛ سوال اين است زماني که اين ثروت توزيع نمي‌شد کدام کار بزرگ انجام شده که اين دولت آن را انجام نداده است.
استاندار آذربايجان شرقي در بخش ديگري از سخنان خود به اهميت و نقش کميته امداد امام خميني در سياست‌هاي محروميت‌زدايي نظام اشاره کرد و با بيان اين که تبليغات منفي درباره عملکرد دستگاه‌هاي نظام به اندازه کافي وجود دارد، تاکيد کرد: کميته امداد بايد شرح خدمات خود را براي مردم بيشتر بيان کند تا مردم آثار نيت‌هاي خيرخواهانه خود را به عينه مشاهده کنند.
وي با تاکيد بر تمرکز کميته امداد در حوزه فعاليت‌هاي فرهنگي، گفت: تامين معيشت و ايجاد امکانات براي مردم بدون توجه به مسايل فرهنگي به مثابه سم است و نمي‌تواند موجب سعادت و رستگاري آنها شود.
عليرضابيگي تاکيد کرد: مطالبي که رهبر معظم انقلاب در خصوص سبک زندگي مطرح کرده‌اند بايد دستمايه تلاش کميته امداد در موضوع توانمندسازي گروه‌هاي ضعيف جامعه قرار گيرد.
وي همچنين با اشاره به نقش روحانيت در هدايت فرهنگي جامعه، خاطرنشان کرد: اين نقش به قدري مهم و تاثيرگذار است که ما به روشني در موضوع زلزله ارسباران ديديم که ورود روحانيت موجب شتاب‌بخشي به امر امدادرساني و بازسازي شد.
عليرضابيگي افزود: روحانيت در حوزه اقتصادي هم بايد نقش خود را در ارتباط با لايه‌هاي مختلف اجتماعي ايفا کند و اقتضائات شرايط جديد اقتصادي را براي مردم بازگو کند.
در اين ديدار که مديران کميته امداد امام خميني(ره) و مسئولان ادارات زکات شهرستان‌هاي استان حضور داشتند، مديرکل کميته امداد امام خميني(ره) آذربايجان شرقي گزارشي از اقدامات اين نهاد و برنامه‌هاي هفته احسان و نيکوکاري ارايه کرد.
حسين دشتي گفت: در آستانه هفته احسان و نيکوکاري، 107پايگاه کميته امداد در سراسر استان آماده دريافت کمک‌هاي مردمي بوده و از امروز فعاليت خود را آغاز کرده‌اند.
وي همچنين از جمع‌آوري بيش از 19 ميليارد و 700 ميليون ريال کمک‌هاي مردمي در آذربايجان شرقي در هفته احسان و نيکوکاري سال گذشته خبر داد.
در اين ديدار همچنين استاندار آذربايجان شرقي به مناسبت هفته احسان و نيکوکاري، مبلغ 100 ميليون ريال به نيازمندان تحت پوشش کميته امداد امام خميني(ره) کمک کرد.
کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 2 + 9

  آخرین اخبار
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
اجراي 31 رشته مسيرگشايي با 20 کيلومتر طول در تبريز
واژگوني مرگبار اتوبوس در گردنه حيران
  پربازدیدترین اخبار
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
پيشرفت 55 درصدي سنگفرش محور تاريخي «حيدر تکيه سي»
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
ورود سامانه بارشي جديد به کشور از روز جمعه تا دوشنبه
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.