1391/12/15 - 16 : 19
کد خبر: 495
گزارشي از وضعيت اسفناک ترافيک در هسته مرکزي تبريز/
تبريز گرفتار ترافيک
مرکز شهر تبريز با توجه به استقرار ادارات ، بانکها و بازار در ساعات پر تردد تبديل به يک پارکينگ بزرگ مي شود که اثرات منفي زيانباري بر روحيه مردم دارد و نيازمند توجه جدي است .

 

به گزارش احرار نيوز ، بدون شک ترافيک تاثيرات محسوس و نامحسوس نامطلوبي بر سلامتي و زندگي انسان ها دارد که ازجمله مي توان به بيماري هاي روحي رواني مثل افزايش پرخاشگري، خشونت، بالارفتن ميزان تحريك پذيري، فشار عصبي و... اشاره داشت. البته در اين ميان نبايد از آثار نامطلوب اجتماعي و اقتصادي وزيست محيطي ترافيک غافل بود.
 
در يک شبکه ترافيک شهري، ميادين و تقاطع ها معمولاً تعيين کننده ظرفيت شبکه هستند. ظرفيت اندک و تقاضاي نامحدود با يکديگر در ارتباط هستند؛ چرا که گنجايش اندک خيابان، موجب بالاتر رفتن تقاضاي بدون پاسخ مي‌شود موضوعي که در محدوده مرکزي شهر تبريز به لحاظ واقع شدن مراکزي همچون بازار، مراکز دولتي، بانک ها و ساختمانهاي اداري از اهميت ويژه اي برخوردار است و در کنار اين مسئله پارک دوبله خودرو ها که مانع از رفت و آمد روان خودروها مي شود باعث ايجاد ترافيک سنگين شهري خصوصا در برخي ساعات روز مي شود.
 
همچنين عواملي مثل تردد بيش از اندازه خودروهاي تک سرنشين و رعايت نکردن قوانين توسط همشهريان و وقايعي مانند تصادف، خراب شدن خودروها، عمليات ساخت و اصلاح جاده‌ها و... در افزايش حجم ترافيک کلانشهرها سهم بسزايي دارند.
 
لذا بايستي براي كيفيت‌بخشي به حمل و نقل عمومي و توجه جدي به حمل و نقل پاك، سبز و ارزان، ايجاد محدوده‌هاي ممنوعه ترافيكي، تغيير  در تصميم‌گيري‌هاي مديريتي و طراحي شبكه‌هاي جديد حمل و نقل  و توجه جدي به امر فرهنگ‌سازي عمومي در حوزه حمل و نقل و ترافيك در شهرها تلاش شود.
 
موثرترين راه براي کاهش بار ترافيکي مرکز شهر اجراي طرح ترافيکي است
 
امير شهشي، معاون فني و عمراني سازمان ترافيک شهرداري تبريز آرام سازي و روان سازي خيابان ها را ازجمله فعاليت معاونت فني و عمراني اين سازمان در چهت کاهش ترافيک برشمرد وگفت: خط کشي معابر، خط کشي دوجزء، خط کشي عابر پياده ، نصب سرعت کاه، نصب نرده در مناطق حساس و غير همسطح و نصب تابلوهاي اسامي معابر و اصلاحات هندسي از اقدامات اين حوزه براي کاهش بار ترافکي و حرکت روان خودروها است .
 
معاون فني و عمراني سازمان ترافيک شهرداري تبريز با اشاره به وجود دوربينهايي براي کنترل تردد خودروها، افزود: در نظر داريم با افزايش تعداد اين دوربين ها در سال آينده ميزان وکيفيت نظارت بر ترافيک شهري را نيز افزايش دهيم.
 
شهشي گفت: تابلوهاي V.M.S نيز با هدف اطلاع رساني از وضعيت ترافيکي معابر شهر در چهار نقطه شهري از جمله دروازه تهران، خطيب، توانيرشمالي و ميدان آذربايجان نصب و راه اندازي شده اند است تا رانندگان بتوانند قبل از ورود به شريان اصلي مسير مناسب را انتخاب کنند و درکنار آن وقتي وضعيت ترافيکي روان است با پيام هاي ترافيکي براي ارتقا فرهنگ ترافيکي نيز تلاش مي شود.
 
وي ادامه داد: در سال هاي آتي با گسترش و توسعه سيستم هاي موجود در نظر داريم با معرفي مسيرهاي جايگزين به رانندگان ياري برسانيم.
 
معاون فني و عمراني سازمان ترافيک شهرداري تبريز اولين قدم در جهت کاهش ترافيکي را تلاش براي تشويق مردم به استفاده از حمل ونقل عمومي در سفرهاي درون شهري دانست و خاطرنشان کرد: موثرترين راه براي کاهش بار ترافيکي مرکز شهر اجراي طرح ترافيکي است.
 
شهرداري زير ساخت هاي لازم براي اجراي طرح ترافيکي تبريز را مهيا کرده است
 
يعقوب وحيدي کيا، معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري تبريز با بيان اين که محدوده طرح ترافيک شهر تبريز حدوداً با 320 هکتار مساحت  حدود 2.5 درصد از سطح شهر تبريز را شامل مي شود گفت: اين محدوده در شمال تبريز از پل قاري شروع و بعد از طي مسير چاي کنار شمالي به تقاطع فلسطين (پل فلسطين) ختم مي شود و ازسمت جنوب از تقاطع باغ شمال شروع و در مسير خيابان هفده شهريور جديد ادامه يافته و به چهارراه هفده شهريور ختم مي شود.
 
وي ادامه داد:  در سمت شرق نيز از پل قاري شروع و در مسير خيابان خاقاني شمالي پس از گذشتن از ميدان دانشسرا وارد خيابان خاقاني جنوبي شده و تا خيابان  امام  خميني  ادامه يافته و درغرب تبريز از پل فلسطين شروع و در مسير خيابان فلسطين تا تقاطع خيابان امام  (چهارراه باغ فجر) امتداد يافته ، سپس در طول خيابان امام بعد از تقاطع شريعتي به طرف خيابان شريعتي جنوبي امتداد و به چهارراه هفده شهريور ختم مي شود.
 
معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري تبريز در خصوص اجرا نشدن اين طرح در کلانشهر تبريز گفت: از پنج سال پيش که اين طرح در شوراي عالي ترافيک شهر به تصويب رسيد شهرداري در پي آماده سازي ملزومات آن برآمد.
 
وحيدي کيا با بيان اين که شهرداري تبريز زير ساخت هاي لازم براي اجراي را آماده کرده است  ادامه داد:  توسعه شبکه، تقاطع هاي غير همسطح و پارکينگ طبقاتي و  تعويض جهات شبکه و فراهم آوردن امکانات کنترل مکانيزه طرح از جمله اين زير ساختها محسوب مي شود که شهرداري ازتمام اين جهات آماده اجراي طرح است.
 
معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري تبريز افزود:در اين بين منتظر موافقت شوراي عالي ترافيک استان هستيم تا طرح ترافيکي به مرحله اجرا درآيد.
 
وي قيمت پايين سوخت در مقايسه با ساير اقلام را از دلايل عدم موفقيت طرح سهميه بندي بنزين در کاهش ترافيک معابر شهري عنوان کرد و گفت:به طور حتم يک پارامتر نمي تواند در کاهش ترافيک موثر باشذد و لذا در کنار سهميه بندي بنزين بايستي به توسعه و تقويت حمل و نقل عمومي و تسريع احداث قطار شهري توجه ويژه اي شود.
 
با همه اين اوصاف طرح ترافيک که طرحي موثر در کنترل ترافيک است و همچنين به عنوان يک تمهيد مناسب براي كاهش آلودگي هوا است درتبريز با همکاري معاونت حمل و نقل و تراقيک شهرداري، راهنمايي و رانندگي، فرمانداري، استانداري و ديگر دستگاه‌هاي اجرايي بارها رسانه اي شده اما در همان گام نخست به دلايلي پرونده آن بايگاني شده است.
کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 8 + 6

  آخرین اخبار
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
اجراي 31 رشته مسيرگشايي با 20 کيلومتر طول در تبريز
واژگوني مرگبار اتوبوس در گردنه حيران
  پربازدیدترین اخبار
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
ورود سامانه بارشي جديد به کشور از روز جمعه تا دوشنبه
پيشرفت 55 درصدي سنگفرش محور تاريخي «حيدر تکيه سي»
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.