1403/01/21 - 11 : 23
کد خبر: 47937
مديرکل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس آذربايجان شرقي:
افزايش 2برابري جذب تعهدات خبري در سال 1402/ مدرسه ياري رکن اصلي توسعه و نگهداري مدارس است
احرار: مديرکل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس آذربايجان شرقي از افزايش 2 برابري تعهدات خيري در سال 1402 خبر داده و مدرسه ياري را رکن اصلي توسعه و نگهداري مدارس عنوان کرد.

، فرهاد فرهودي، در ضيافت افطاري و ديدار نوروزي با مديران آموزش و پرورش نواحي و مناطق استان، خيرين مدرسه ساز و مجامع خيري استان ضمن تبريک سال نو و آرزوي قبولي طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان, بر اهميت مجامع خيري تاکيد کرده و گفت: مجمع خيرين مدرسه ساز کشور براي اولين بار در سال 1377تشکيل يافته و هدف از آن سياست گذاري و  هماهنگي و همراهي با دولت براي تامين نياز فضاهاي آموزشي با مشارکت مردم است. 

وي ادامه داد: در استان آذربايجان شرقي نيز به تبعيت از سازمان نوسازي مدارس و مجمع خيرين مدرسه ساز کشور، آموزش و پرورش آذربايجان شرقي به عنوان بهره برداري و مبدا نياز سنجي مدارس، اداره کل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس آذربايجان شرقي به عنوان مسئول هماهنگي و نظارت و مجري و مجمع خيرين مدرسه ساز استان به عنوان همراه و همدل دولت ترغيب کننده خيرين به سمت مدرسه سازي هستند که اين سه مجموعه، ? ضلع يک مثلث را تشکيل مي دهند که ضعف در هر ضلع، خطري جدي براي ضلع هاي ديگر است.

  وي افزود: مجمع خيرين مدرسه ساز آذربايجان شرقي در سال ???? شکل گرفته و  و از آن روز همراه و همدل اداره کل نوسازي مدارس استان در توسعه و احداث فضاهاي آموژشي بوده اند.

وي ادامه داد: اميدواريم تا در سال جاري نيز به مثابه سال گذشته و با سياست هاي درست، به صورت همراه و همدل بتوانيم تا اهداف آموزشي استان را  بهتر از سال قبل پيش ببريم. 

فرهودي با بيان اين که آمار نشانگر مفيد بودن افطاري ماه مبارک رمضان در سال 1402بوده است، بيان کرد: در سال 1401، 24مجمع خيرين در استان را دارا بوديم که در سال 1402، اين عدد به 30منطقه افزايش يافته است که بايد 10منطقه باقي مانده استان نيز نسبت به تشکيل مجمع خيرين سريعا اقدام نمايند.

  وي با بيان اهميت مجامع خيري در استان، بر اجراي و رعايت اساس نامه مجمع خيرين مدرسه ساز آذربايجان شرقي تاکيد کرده و اظهار داشت: اساس نامه مجمع خيرين مدرسه ساز آذربايجان شرقي در تمامي مجامع خيري بايد رعايت شود. 

مديرکل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس آذربايجان شرقي در ادامه خطاب به مديران آموزش و پرورش استان گفت: مديران بايد خيرين و مردم را بازوان خود در امر تعليم و تربيت بدانند چرا که شعار سال (جهش توليد با مشارکت مردم)نيز که توسط مقام معظم رهبري انتخاب گرديده، بر اين اصل تاکيد دارد. 

مدرسه ياري رکن اصلي توسعه و نگهداري مدارس است 

اين مقام مسئول در نظام تعليم و تربيت آذربايجان شرقي، مدرسه ياري را رکن اصلي توسعه و نگهداري مدارس دانسته و اظهار داشت: در سال ???? بر اساس آمار ارائه شده توسط مديران آموزش و پرورش استان، ?? ميليارد تومان در حوزه مدرسه ياري جذب شده است.  وي افزود:  منطقه  سراب در حوزه مدرسه ياري و جلب مشارکت هاي مردمي،  حائز کسب رتبه اول در استان و مناطق شبستر و هريس به ترتيب موفق به کسب رتبه هاي دوم و سوم گرديده اند. 

  شوراي بانوان خير مدرسه ساز، زمينه اي براي جذب بانوان خير و نگهداشت و تکريم خيرين  

فرهودي در ادامه بيان کرد: در سال 1401در استان،  تشکيل شوراي بانوان خير مدرسه ساز را کليد زديم که در طي اين يک سال کار هاي بزرگي از جمله جذب و نگهداشت بانوان خير مدرسه ساز انجام داده اند و لذا توصيه ما به مديران آموزش و پرورش، تشکيل اين شوراي در مناطق زير نظر اداره کل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس آذربايجان شرقي است. 

وي اظهار داشت: در ابتداي سال 1401همزمان با شروع مديريت تيم جديد،  512پروژه نيمه تمام راکد شامل 2337کلاس درس را در استان شاهد بوديم.    

وي افزود:  در طي اين دو سال بر اساس سياست هاي دولت، هدف اصلي اداره کل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس آذربايجان شرقي،  ساماندهي پروژه هاي نيمه تمام خيري بوده است که هزينه هاي مادي و معنوي گزافي براي دولت و مردم دارند.    

وي ادامه داد: اکنون تا پايان سال 1402، 270پروزه از 512پروژه راکد 1401، به بهره برداري رسيده و از 240پروزه باقي مانده، 151پروزه در دست اجرا مي باشند که خود رکورد بزرگي در راستاي ساماندهي پروزه هاي نيمه تمام خيري است؛ به طوري که  در سال گذشته توانستيم تا با تلاش ها و زحمات همکارانم در اداره کل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس استان ، به طور ميانگين هر 3روز يک مدرسه تحويل آموزش و پرورش آذربايجان شرقي دهيم.  افزايش 2برابري تعهدات خيري در سال 1402 در آذربايجان شرقي   فرهودي گفت: با تلاش هاي واحد مشارکت هاي مردمي و مجمع خيرين مدرسه ساز استان، تعهد 642 ميلياردي سال 1401، در سال 1402با تعهد هاي 100درصدي خيرين به همراه برخي مشئوليت هاي اجتماعي شرکت ها، منجر به جذب 1058ميليارد تومان شده است که خود عددي غيرثابل چشم پوشي است. 

وي اظهار داشت: ماحصل تمامي تلاش ها اين شد که در سال 1402در ارزيابي هاي سازمان نوسازي مدارس کشور، رتبه عالي و قابل تقدير در بحث مشارکت هاي مردمي به استان آذربايجان شرقي تعلق يافت.  

مديرکل نوسازي مدارس استان در پايان ضمن قدرداني از ميهمانان عزيز حاظر در جلسه، گفت: اميدواريم تا به يمن حضور شما در کنار ما، سال 1403را بهتر از سال 1402، طي

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 8 + 5

  آخرین اخبار
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
  پربازدیدترین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.