1391/12/14 - 11 : 45
کد خبر: 468
استاندار آذربايجان‌شرقي مطرح کرد
عدم انطباق روحيات فارغ‌التحصيلان با کار و توليد
استاندار آذربايجان‌شرقي گفت: متاسفانه اغلب مهندسان معدن ما هم به دنبال استخدام دولتي هستند و از امکاناتي که مي‌تواند آنها را به عنوان کارآفرين معرفي کند استفاده نمي‌کنند.
به گزارش احرارنيوز، احمد عليرضابيگي عصر امروز در ديدار با مديران جامعه مهندسي استان با بيان اين که طرح‌هاي توسعه‌اي در بخش کشاورزي، نقطه تمرکز دولت قرار گرفته است، اظهار داشت: اختيارات و تسهيلات حوزه کشاورزي در دولت دکتر احمدي‌نژاد، در طول تاريخ ديوانسالاري کشور بي‌سابقه است و مسئولان امر در استفاده از اين اختيارات وظيفه سنگيني دارند.
 
وي با تاکيد بر اين که براي استفاده بهتر از منابع و تسهيلات ايجاد شده در بخش کشاورزي، نيازمند تجديد نظر در فرهنگ اشتغال هستيم، افزود: ميزان استقبال فارغ‌التحصيلان کشاورزي از طرح‌هاي توسعه‌اي در اين بخش متناسب با تدابير دولت براي توسعه کشاورزي و گشايش به وجود آمده در اين حوزه نيست و انتظار داريم که تلاش و همت بيشتر نخبگان کشاورزي را شاهد باشيم.
 
وي خاطرنشان کرد: عدم انطباق روحيات فارغ‌التحصيلان با کار و توليد مسئولان را به اين نتيجه مي‌رساند که منابع و امکانات موجود را به دست سرمايه‌گذاران بسپارند که در اين صورت فارغ‌التحصيلان هم بايد زير نظر آنها کار کنند.
 
استاندار آذربايجان‌شرقي در ادامه با اشاره به تلاش‌هاي صورت گرفته در بازسازي مناطق زلزله‌زده استان، تصريح کرد: زلزله ارسباران، اهميت نظام‌مند شدن ساخت و ساز و تاکيد بر رعايت اصول مهندسي را بيشتر از گذشته نشان داد.
 
وي افزود: زمينه فعاليت در حوزه مهندسي ساختمان به دليل آفت‌هايي که در اين حوزه به جهت رعايت اصول ساخت و ساز وجود دارد، بسيار بالاست و مهندسان ساختمان مي‌توانند نقش بسزايي در توسعه و عمران داشته باشند.
 
عليرضابيگي همچنين با اشاره به ظرفيت‌هاي معدني استان، گفت: تاکنون اکتشافات معدني در استان در سطح محدودي اتفاق افتاده؛ در حالي که بيشتر از مي‌توانيم شاهد فعاليت در اين عرصه باشيم.
 
وي اظهار داشت: متاسفانه اغلب مهندسان معدن ما هم به دنبال استخدام دولتي هستند و از امکاناتي که مي‌تواند آنها را به عنوان کارآفرين معرفي کند استفاده نمي‌کنند که طبيعتا آنها هم بايد در نوع نگرش خود به موضوع اشتغال تجديد نظر کنند.
 
عليرضابيگي با تاکيد بر توجه بيشتر به موضوع فرآوري مواد معدني و استفاده از تکنولوژي روز در اکتشاف و استخراج معادن، خاطرنشان کرد: ذخاير معادن آذربايجان شرقي مي‌تواند خوراک صنايع پايين‌دستي نظير صنعت فولاد قرار گيرد؛ ضمن اين که بخش معدن مي‌تواند ظرفيت اشتغال‌زايي بالايي به ويژه در نقاط محروم فراهم کند.
 
استاندار آذربايجان شرقي در پايان با تبريک روز مهندس، اجراي برخي پروژه‌هاي عمراني از قبيل سد خداآفرين و آزادراه پيامبر اعظم(ص) را نماد توانمندي مهندسان دانست و گفت: مهندسان آذربايجان شرقي توانسته‌اند شعار ما مي‌توانيم را به بهترين شکل متجلي کنند و هم‌اکنون پروژه‌هاي بسيار بزرگي در داخل و خارج از کشور توسط مهندسان استان اجرا مي‌شود.
 
وي با بيان اين که بستر فعاليت مهندسان، برخاسته از ايمان و تعهد انقلابي است که اين روحيه در بسيج مهندسين تبلور يافته است، تاکيد کرد: بسيج مهندسين بايد زمينه استفاده از توان مهندسان متعهد در حوزه‌هاي مختلف از جمله حوزه صادرات خدمات فني و مهندسي را فراهم کند.
 
در اين نشست که معاون عمراني استاندار هم حضور داشت، روساي سازمان‌هاي نظام مهندسي ساختمان، معدن و کشاورزي و همچنين رييس سازمان بسيج مهندسين آذربايجان شرقي به ارايه گزارش در خصوص فعاليت‌هاي اين سازمان‌ها پرداختند. 
کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 3 + 9

  آخرین اخبار
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
  پربازدیدترین اخبار
پيشرفت 55 درصدي سنگفرش محور تاريخي «حيدر تکيه سي»
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زباله هاي شهري ساعت 9 شب از منازل جمع اوري مي شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.