1391/12/13 - 14 : 31
کد خبر: 463
مديرعامل سازمان مرکزي تعاون روستايي کشور:
خريد توافقي جايگزين خريد تضميني محصولات کشاورزي شده است
معاون وزير و رئيس هيئت مديره و مديرعامل سازمان مرکزي تعاون روستايي کشور گفت: خريد توافقي جايگزين خريد تضميني محصولات کشاورزي شده است.
به گزارش احرارنيوز، سيدنظام‌الدين سجادي صبح امروز در نشستي با روساي ادارات تعاوني روستايي و مديران اتحاديه‌ها و شرکت‌هاي تعاوني روستايي آذربايجان‌شرقي، ضمن تقدير ويژه از رئيس سازمان جهادکشاورزي استان، در توجه ويژه به توسعه و حمايت از اتحاديه‌ها و تعاوني‌هاي کشاورزي و روستايي افزود: مردم ولي نعمتان ما هستند از اين رو اگر آن‌ها از عملکرد ما رضايت داشتند بايد مطمئن شويم که خدا نيز از ما راضي شده است.
 
وي در ادامه با بيان اينکه سياست جديد اين سازمان جايگزيني تدريجي خريد توافقي محصولات کشاورزي به جاي خريد تضميني است، افزود: در برنامه‌هاي سازمان مرکزي تعاون روستايي کشور خريد توافقي جايگزين خريد تضميني محصولات کشاورزي مي شود چرا که اينکار هم به نفع توليدکننده است که محصول را به قيمت بيشتر مي فروشد، هم به نفع مصرف کننده است که محصول ارزانتر به دست او مي‌رسد و دلال اضافي حذف مي‌شود. 
 
خريد 2.3 ميليون تن خريد توافقي محصولات کشاورزي
 
رئيس هيئت مديره و مديرعامل سازمان مرکزي تعاون روستايي کشور به خريد توافقي دو ميليون و 300 هزار تن انواع محصولات کشاورزي در سال‌جاري اشاره کرد و افزود: خريد توافقي محصولات کشاورزي هم به نفع توليدکننده و هم دولت بوده و ضرر و زيان اين دسته از خريدها براي دولت کمتر مي باشد و ضايعات محصولات کشاورزي در اين روش، به حداقل مي رسد.
 
سجادي با بيان اينکه از سال گذشته توسعه خريد توافقي محصولات کشاورزي در دستور کار سازمان مرکزي تعاون روستايي قرار گرفت است افزود: اگر چه در برخي استان ها مجبور به خريد تضميني سيب زميني و پياز شديم اما در مجموع خريد توافقي محصولات بيشتر از خريد تضميني بود.
 
وي مجموع حجم خريدهاي تضميني سال‌جاري را 87 هزار و 677 تن اعلام کرد و گفت: بخش عمده اين خريدها شامل پياز و سيب زميني بوده است و بايد خاطر نشان سازم که خريد تضميني بدترين نوع خريد از کشاورز است.
 
معاون وزير جهادکشاورزي هدف از شکل‌گيري سازمان تعاون روستايي را تشکيل، توسعه و تقويت تعاوني‌ها برشمرد و افزود: اين شکل‌گيري براي هدف بزرگتري که در حقيقت ارتقاء وضعيت اقتصادي روستائيان و توليدکنندگان با انجام فعاليت‌هاي اقتصادي، تجاري وبازرگاني به‌ويژه در دو زمينه تأمين نهاده‌ها و بازاريابي محصولات توليدي اعضا مي‌باشد صورت پذيرفته است.
 
سجادي با بيان اينکه در حال حاضر 2 هزار و 925 تعاون روستايي با 4 ميليون و 600 هزار عضو و 323 اتحاديه استاني و شهرستاني، 2 هزار و 174 تعاوني کشاورزي با يک ميليون عضو وبا 83 اتحاديه استاني و شهرستاني، 110 تعاوني تخصصي محصولي با 26 اتحاديه، 294 تعاوني زنان با 6 هزار عضو، يک هزار و 274 تعاوني توليد با 380 هزار عضو و 10 اتحاديه ملي در سطح کشور فعاليت مي‌کنند افزود: اخيرا اتحاديه نخل‌کاران، سيب‌زميني‌کاران و باغداران هم در سطح ملي شکل گرفته است.
 
وي به تهيه طرح جامع بازاريابي محصولات کشاورزي اشاره کرد و گفت: اين طرح داراي پروژه هاي متعددي است و زنجيره توليدکننده تا مصرف کننده را شامل مي شود که بازار رساني داخلي و صادرات زير مجموعه اين طرح هستند که با هدايت و نظارت سازمان مرکزي تعاون روستايي به وسيله تشکل‌ها و اتحاديه‌ها اجرا مي‌شود.
 
رئيس هيئت مديره سازمان مرکزي تعاون روستايي کشور با بيان اينکه اين سازمان تصدي‌گري کارها را به بخش‌ غيردولتي واگذار مي‌کند، افزود: قطعا تشکل‌ها اعم از تعاوني‌ها و اتحاديه‌ها به جهت اينکه کارهاي انجام شده مربوط به توليدکنندگان است اولي‌ترين کساني هستند که مي‌توانند وظيفه تصدي‌گري را به آن‌ها محول کرد.
 
وي مشکل طرح بازاريابي در محصولات کشاورزي را فاصله مابين توليدکننده و مصرف کننده برشمرد و افزود: واسطه هاي مختلفي در اين مشکل نقش دارند و به رغم تلاش و زحماتي که توليدکننده بخش کشاورزي متحمل مي‌گردد بيش از آنچه که از فروش محصولات عايد کشاورز مي شود، نصيب دلالان گرديده که با ايجاد تشکل ها بايد حقوق توليدکننده را حفظ و اين خلاء را ساماندهي کنيم.
 
سجادي با بيان اينکه يکي از کارهاي ضروري تشکل‌هاي تعاوني اقتصادي‌ کردن توليد در کشور است که اين کار با به حداقل رساندن ضايعات محصولات کشاورزي، کم کردن فاصله توليدکننده و مصرف‌کننده و ساماندهي بازار صورت مي‌گيرد، افزود: اگر تشکل‌هاي قدرتمند در کشور شکل نگيرد هرگز نمي‌توان به تحقق وظايف محوله در اين سازمان دلخوش کرد.
 
 
کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 4 + 5

  آخرین اخبار
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
اجراي 31 رشته مسيرگشايي با 20 کيلومتر طول در تبريز
واژگوني مرگبار اتوبوس در گردنه حيران
  پربازدیدترین اخبار
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
پيشرفت 55 درصدي سنگفرش محور تاريخي «حيدر تکيه سي»
ورود سامانه بارشي جديد به کشور از روز جمعه تا دوشنبه
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.