1402/12/02 - 9 : 32
کد خبر: 44818
مصرف 91 درصد از آب‌هاي تجديدپذير در آذربايجان شرقي
احرار: مديرعامل شرکت آب منطقه‌اي آذربايجان شرقي در جلسه مشترک استاندار آذربايجان شرقي با مديران آب و آبفاي اين استان ، از مصرف 91 درصد از آب‌هاي تجديدپذير در استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومي آب منطقه‌‌اي آذربايجان شرقي، يوسف غفارزاده در جلسه نظارت ستادي استاندار از شرکت‌هاي آب منطقه‌اي و آب و فاضلاب استان با بيان اين‌که مجموع آب تجديدپذير سالانه استان 3366 ميليون مترمکعب است، افزود: 2200 ميليون مترمکعب از محل آب‌هاي سطحي و 1147ميليون مترمکعب نيز از محل آب‌هاي زيرزميني است. مصرف استان ما 3069ميليون مترمکعب آب بوده و 91 درصد از آب‌هاي تجديدپذير استفاده مي‌شود. اين رقم در حد استاندارد جهاني نيز 40  درصد و در استان ما بيش از دوبرابر حد استاندارد است. 

 

وي ادامه داد:از مجموع آبهاي تجديدپذير مصرفي، 85 درصد در بخش کشاورزي، 12 درصد در بخش شرب و سه درصد نيز در بخش صنعت است که بر اساس سياست‌گذاري‌هاي انجام شده هدف کاهش  پنج درصدي مصرف آب را در بخش کشاورزي دنبال مي کنيم.

 

غفارزاده افزود: سه حوضه آبريز در استان داريم که بزرگترين آن، حوضه اروميه با 47 درصد پوشش سطح است. وضعيت استان در دما و تبخير روند افزايشي و بارش نيز کاهشي است.

 

وي در خصوص وضعيت ?? سد بزرگ تحت مديريت استان، اظهار کرد: در حال حاضر تنها ?? درصد از ظرفيت سدهاي بزرگ، پر شده‌اند، اگرچه وضعيت سدهاي حساسي مانند علويان ?? درصد بهتر از سال قبل است. 

 

مديرعامل شرکت آب منطقه‌اي آذربايجان شرقي با اشاره به اينکه سالانه با کاهش 38 ميليون مترمکعبي در منابع آب زيرزميني مواجه هستيم، بر برنامه تثبيت آب‌هاي زيرزميني با اجراي طرح احيا و تعادل بخشي آب‌هاي زيرزميني تاکيد نمود و افزود: بالغ بر 24 دشت در استان داريم که سه دشته ممنوعه بحراني، هشت دشت ممنوعه و باقي دشت آزاد هستند. 

 

وي افزود: طول رودخانه‌هاي استان ?? هزار کيلومتر است و ??? سد کوچک داريم که رقمي بي‌نظير درکشور است و به نوبه خود موجب آباداني و بهره مندي مردم در سراسر استان شده است.

 

وي در خصوص آخرين وضعيت رينگ آب تبريز، گفت: عمليات اجرايي رينگ جنوبي 26 کيلومتري در حال انجام بوده و دو کيلومتر مانده که به اتمام برسد. اين رينگ، منبع آبرساني تبريز را به چاه‌ها وصل مي‌کند. 

رينگ 17 کيلومتري شرق به شمال نيز براي اتمام به حدود 800 ميليارد تومان اعتبار نياز دارد که آن را در برنامه قرار داديم و سعي داريم 6 کيلومتر اول را تا پيک خردادماه سال آينده برسانيم.

‌‏———————————————

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 1 + 2

  آخرین اخبار
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
تشکيل کميته ويژه براي اجراي پروژه استراتژيک جاده جلفا- کلاله
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.