1402/10/30 - 22 : 49
کد خبر: 44726
نماينده پاکبانان شهرداري تبريز: حذف 27 پيمانکار ديگر از شهرداري تبريز/1400 کارگر تبديل وضعيت شدند
احرار : تبريز- نماينده پاکبانان شهرداري تبريز گفت: بيش از يک هزار400 کارگر پاکبان شهردار تبريز با حذف 27 شرکت پيمانکار از قرارداد کار شرکتي به تامين نيرو تبديل وضعيت شدند.

غلامعلي‌صفري (نماينده پاکبانان شهرداري کلانشهر تبريز) در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: حدود يک هزار و 400 کارگر خدماتي و پاکبان شهرداري تبريز از ابتداي بهمن ماه با تصميم شهردار و لايحه شوراي شهر مشمول طرح تبديل وضعيت از قرارداد کار شرکتي به قرارداد کار معين شده و در نتيجه؛ 27 شرکت پيمانکار از بخش خدمات و تنظيف حذف شدند.

او در توضيح اين ماجرا گفت: با پيشنهاد شهردار و موافقت اعضاي شوراي ارديبهشت ماه سال جاري حدود 120 شرکت پيمانکار با 3 هزار کارگر از مجموعه فضاي سبز کلانشهر تبريز کنار گذاشته شدند که در ادامه با اتمام قرارداد سه‌ساله 27  شرکت پيمانکار بخش خدمات، از اول بهمن ماه همه کارگران واحد خدماتي (تنظيف) نيز با يک شرکت واحد قرارداد خواهند بست که خود کارگران 60 درصد سهامداري آن را برعهده خواهند داشت.

به گفته وي؛ با تصويب طرح ارائه شده از طرف يعقوب هوشيار (شهردار تبريز) بخش تنظيف شهرداري کلانشهر تبريز همانند کارگران فضاي سبز به صورت مناقصه قانوني به يک شرکت تعاوني واگذار شدند.

وي گفت: در نتيجه اين واگذاري بخش خدمات و تنظيف به نيروهاي شرکتي به صورت يک شرکت با سهامداري 60 درصدي نيروهاي کارگري و 40 درصدي شهرداري و سازمان مديريت پسماند خواهد بود.

صفري با بيان اينکه با حذف همه شرکتهاي پيمانکاري که هيچ نقشي در کار نداشتند، همه عوائد آن به خود کارگران شهرداري تبريز برمي‌گردد، در ادامه درباره مزاياي اين طرح گفت: دريافت مزاياي اضافه کاري ثابت، واريز 4? درصد حق سختي و زيان آوري کارپاکبانان، بهره‌مندي از تسهيلات بانکي و بيمه تکميلي مشترک، دريافت مزاياي عرفي، مناسبتي و تأمين امنيت شغلي بخش کمي از مزاياي اين طرح است.

وي با بيان اينکه سوابق اين هزار و 400 کارگر که تبديل وضعيت شده‌اند، به صورت ميانگين از 15 تا 20 سال است، تصريح کرد: با حذف پيمانکاران از واحد تنظيف و فضاي سبز شهرداري تبريز، عملاً دست واسطه‌ها از سفره کارگران کنار گذاشته شد و در نتيجه آن بخش زيادي از نگراني‌هاي شغلي آن‌ها کاسته شده است.

اين کارگر با تاکيد بر اينکه توجه به خواسته‌هاي به‌حق کارگران که در زمره محروم‌ترين اقشار جامعه کارگري هستند، همواره بايد در اولويت مسئولان باشد، افزود: تبديل وضعيت کارگران فضاي سبز شهرداري تبريز با تلاش مستمر اعضاي شوراي شهر و شهردار تبريز و درنهايت پيگيري 12 ساله نمايندگان کارگري به نتيجه رسيد و در اين خصوص از آن‌ها کمال تشکر و قدرداني را داريم.

کد خبر

 

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 1 + 8

  آخرین اخبار
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
تشکيل کميته ويژه براي اجراي پروژه استراتژيک جاده جلفا- کلاله
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.