1402/10/30 - 15 : 45
کد خبر: 44718
مشارکت همگاني براي جهاني شدن «مقبره الشعرا»
شهردار تبريز بر استفاده از ايده‌هاي شهروندان براي جهاني سازي مقبره الشعرا تاکيد کرد و گفت: در اين خصوص بايد از تجربه ديگر شهرها و کشورها بهره گرفت.

يعقوب هوشيار صبح امروز در چهل و پنجمين قرار خدمت شهرداري تبريز اظهار کرد: نمونه مشابهي همچون مقبره الشعرا در تبريز و ايران وجود ندارد و به همين جهت بايد اين ظرفيت بزرگ را درک کرده و درآمد پايدار از اين مجموعه را افزايش داد.

 

وي با بيان اينکه سال آينده شاهد حضور انبوه گردشگران در مقبره الشعرا خواهيم بود، افزود: بايد با استفاده از تکنولوژي هاي روز و نصب چند دوربين امکاني فراهم کرد تا بازديد از اين مجموعه از هر نقطه دنيا براي معرفي به گردشگران فراهم شود.

 

هوشيار با تاکيد بر لزوم اجراي برنامه هاي فرهنگي در اين مجموعه گردشگري تصريح کرد: مجموعه فرهنگي شهرداري تبريز بايد در ايام عيد نوروز در مقبره الشعرا مستقر شده و يادمان اين مجموعه ار طرف شهرداري تبريز به ميهمانان خارجي اهدا شود.

 

شهردار تبريز در بخش ديگري از سخنان خود گفت: افزايش تعداد نگهبانان، بهبود نورپردازي، ايجاد فضاي سبز مطلوب و کاشت گلهاي رنگارنگ لاله، تکميل موزه با هدف افزايش فضاي فرهنگي، نصب چند المان نوستالژيک و… مي تواند در جذب گردشگر براي اين مجموعه فرهنگي و تاريخي موثر باشد.

مقبره‌الشعرا يکي از جاذبه‌هاي مهم توريستي و گردشگري تبريز و مدفن بيش از 400 شاعر و عارف از جمله شهريار، خاقاني، ثقه‌الاسلام، قطران تبريزي و … است که هر ساله در فصل گردشگري و ايام نوروز ميزبان ميهمانان داخلي و خارجي مي‌شود.

 

ضلع شمالي اين مجموعه شهريور سال گذشته با هشت هزار مترمربع مساحت و با هزينه 25 ميليارد تومان تکميل و به بهره‌برداري رسيد که در ادامه عمليات اجراي سنگفرش بهسازي و مناسب سازي صحن جنوبي مرکزي مقبره الشعرا، ضلع شرقي، غربي و جنوبي پيرامون موزه احد حسيني به مساحت ? هزار متر مربع با پيشرفت 80  درصدي با استفاده از سنگ اسپراخون و همچنين ترکيبي از سنگ قرمز آذرشهر و سنگ کوبيک و مطابق با معماري مقبره‌الشعرا توسط شهرداري منطقه 10 در حال اجراست.

 

همگون‌سازي معابر پيرامون مجموعه مقبره‌الشعرا، ساماندهي ورودي اين مجموعه، حذف انواع موانع فيزيکي و بصري، حصارزدايي و حذف نرده‌هاي محوطه پارک، کاشته شدن گونه‌هاي مختلف گياهي همچون کاج سياه، سرو، اقاقيا، نارون و ديگر گونه‌هاي گياهي در محوطه اين مجموعه، ساماندهي سيستم‌هاي نورپردازي، تعمير نيمکت‌ها و فضاي سبز از ديگر اقداماتي است که توسط شهرداري منطقه ?? انجام شده است.

 

 

 

 

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 9 + 6

  آخرین اخبار
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
تشکيل کميته ويژه براي اجراي پروژه استراتژيک جاده جلفا- کلاله
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.