1402/10/27 - 15 : 43
کد خبر: 44707
زبان هنر مي‌تواند آرمان شهدا را به نحو شايسته تبيين، ترسيم و ماندگار کند
احرار: فرمانده سپاه عاشورا با بيان اينکه زبان هنر مي‌تواند آرمان شهدا را به نحو شايسته تبيين، ترسيم و ماندگار کند، تاکيد کرد: امروزه اهميت فضاي مجازي به اندازه‌اي است که مي‌تواند باعث ايجاد اقتدار مضاعف براي کل ارکان نظام مقدس جمهوري اسلامي شود.

سردار اصغر عباسقلي‌زاده عصر سه شنبه در مراسم اختتاميه جشنواره فعالان فضاي مجازي استان با اشاره به اينکه ما نتوانستيم آن طور که بايد و شايد فرهنگ سرنوشت‌ساز، افتخارآفرين، وحدت آفرين و عزت‌آفرين جهاد و شهادت را انتقال داده و حفظ کنيم، گفت: اگر اين فرهنگ‌ را مي‌توانستيم در دوران يا بعد از دفاع مقدس و يا حتي بعد از فتنه خوارج‌ گونه داعش به مردم جهان و به مردم خودمان و به ويژه نوجوانان و جوانان انتقال بدهيم شاهد برخي صحنه‌ها نمي‌شديم که باعث شرمندگي از ارواح طيب و طاهر شهدا مي‌شود.

به گزارش ايسنا، وي اظهار کرد: شهدا، از جان و خانواده و زندگي دنيوي و همه نيازمندي‌هايي که يک بشر در دوران حيات دارد، دست کشيده تا اسلام و انقلاب حفظ شده و از مظلومين در مقابل ظالم ايستادگي مقتدرانه و دفاع شود.

وي با بيان اينکه شهدا از عزت، اعتقادات و باورهاي کشور دفاع کردi و مايه افتخار ما شدند، افزود: کنگره‌ها و اجلاسيه‌ها همه بهانه‌اي براي زنده نگهداشتن ياد و خاطره، آرمان، وصيت و هدف شهدا است.

فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به اينکه انقلاب ما يکي از انقلاب‌هاي بي‌نظير دنيا است و مثال اين انقلاب را کسي نمي‌تواند در طول تاريخ بشريت پيدا کند، اعلام کرد: هيچ انقلابي به اين عظمت، ابهت و اقتدار نتوانسته بر عليه ظالمين جهان قيام کرده و مستکبرين را از وطن خود بيرون و در مقابل تمامي توطعه‌هاي استکبار جهاني شرق و غرب با دست خالي مقاومت کند و امروزه به چنان قدرتي تبديل شود که ابر قدرت‌هاي صدها ساله دنيا، عقب نشيني و اظهار عجز و ناتواني کنند. 

وي اين روحيه را فقط از روحيه ايمان، عشق به شهادت، خداي متعال و اهل بيت(ع) و عشق به وحدت و انسجام ملي، امکان پذير دانست.

 

وي با بيان اينکه خانمان‌سوزترين موضوعي که ملت‌ها را بدبخت مي‌کند و تا قبل از انقلاب، اسلام را منزوي کرده بود، همين اختلافات است، تشريح کرد: اختلافاتي که در بين مردم يک فرهنگ، مذهب، دين و کشور باعث مشکلات اساسي مي‌شود و همين اختلافات زمينه‌ مناسب براي سوء استفاده دشمنان ما است. 

 

سردار عباسقلي‌زاده با بيان اينکه اگر بتوانيم قرآن را تبعيت و عمل کنيم در هيچ زمينه‌اي مشکلي نخواهيم داشت، اذعان کرد: شهيد باکري فرموده بايد ما محتواي فرامين امام را درک و به آن عمل کنيم و ريشه برخي مشکلات امروزي ما در همين جمله نهفته است.

 

وي ادامه داد: تکليفي که ما امروزه در راستاي اداي وظيفه خودمان به خون مطهر اين شهدا، به انقلاب، مردم کشور ايران و مردم مستضعف دنيا داريم، تبيين بيانات امام اين انقلاب است همچون تبيين آرمان مقدس شهدا و زنده نگه‌داشتن روحيه ايثار، جهاد و شهادت که به ما عزت داد.

 

وي مطرح کرد: عاملي که باعث شد ما عزت خود را حفظ کنيم و مايه افتخار در اين دنياي کنوني شويم همه سر رشته در روحيه ايثار، جهاد و شهادت دارد.

 

فرمانده سپاه عاشورا بيان کرد: مردم ما مردمي مؤمن، متعهد، وفادار و عاشق اسلام، قرآن و اهل بيت(ع) است که بايد بتوانيم اين موضوع را به نحو احسنت مديريت کنيم.

 

وي اعلام کرد: در فضاي مجازي از بستري که امروزه فراهم شده به آسان‌ترين روش مي‌توانيم نظرات خود را در رابطه با حفظ، صيانت خون شهدا و تداوم راه شهدا انتقال دهيم که در آن زمان تکليف خود را ادا کرده‌ايم . 

 

وي به انتظاري که از فعالان عرصه فضاي مجازي و رسانه است، اشاره کرده و گفت: ما در اين زمينه، از نظر پشتيباني‌ها و سخت‌افزاري شايد به آن رشد و بلوغي که نياز است، نرسيده‌ايم ولي موضوعي که در وضع فعلي مهم است، مديريت افکار جامعه کنوني ما، مخصوصا افکار نوجوانان و جوانان بوده که اين به دستان هنرمندان عزيز و فعالان عرصه فضاي مجازي موثر است. 

 

وي در خاتمه سخنان خود با بيان اينکه تضمين انقلاب و راه شهدا، حفظ آرمان‌ها و اهداف مقدس شهدا است، تاکيد کرد: ما بايد توانايي خود را به اندازه‌اي برسانيم که بتوانيم اين آرمان مقدس شهدا را حفظ، نشر و گسترش دهيم. 

 

 

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 6 + 4

  آخرین اخبار
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
تشکيل کميته ويژه براي اجراي پروژه استراتژيک جاده جلفا- کلاله
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.