1402/10/25 - 17 : 3
کد خبر: 44688
ايراد کار تنها در مازوت‌سوزي نيروگاه نيست، رسانه بايد همه را بازخواست کند
احرار: سرپرست معاونت اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم دادگستري آذربايجان‌شرقي گفت: در موضوع محيط زيست همه رسانه‌ها پاي کار هستند و تا يک مازوت در نيروگاه مي‌سوزد صداي همه در مي‌آيد ولي آيا فقط ايراد کار در مازوت است؟ رسانه بايد همه را بازخواست کند که فلان مرجع چرا اعلام جرم نکردي؟ چرا به اين موضوع وارد نشده‌اي!

احمد موقري، سرپرست معاونت اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم دادگستري آذربايجان‌شرقي امروز در جلسه تعامل با اصحاب رسانه و ارتقا سطح آگاهي‌هاي عمومي اظهار کرد: معاونت پيشگيري دادگستري تلاش دارد تا جرائمي که در جامعه اتفاق مي‌افتد و تاثير بيشتري روي آحاد جامعه مي‌گذارد را کاهش دهد همچنين جرائم نوظهور و سنتي را نيز کاهش دهد. 

وي با بيان اينکه آسيب‌هاي اجتماعي نيز جزء حيطه وظايفي ماست، گفت: موضوعات خانواده نيز جزء وظايف ماست اما استان ما از جمله استان‌هايي است که محکمه خانواده دارد. 

سرپرست معاونت اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم دادگستري آذربايجان‌شرقي بيان داشت: تلاش بر اين است تا در بطن جامعه از جانب پيشگيري حضور داشته باشيم و اين امر با تعامل با دستگاه‌هاي مرتبط و مردم صورت مي‌گيرد. 

وي ادامه داد: ما هيچ موقع هويت افرادي که با ما همکاري دارند را مشخص نکرده‌ايم و بيشترين هدف تاثير کارهايي است که انجام داده‌ايم اما هنوز به موفقيت 100 درصدي نرسيده‌ايم و بايد اين موضوع ريشه‌يابي شود. 

موقري يادآور شد: علت اينکه چرا برنامه‌هايي که دغدغه جامعه است و از طرف دادگستري پيگيري مي‌شود، مورد استقبال مردم نيست و يا چرا از اين کارها بي‌خبر هستند. 

وي ادامه داد: در آمار طلاق آذربايجان‌شرقي به رتبه‌هاي زير 10 در کشور رسيده است و هر روز در حال افزايش تعداد طلاق در استان هستيم حال در اين بخش بايد رسانه پاي کار باشد. 

موقري خاطرنشان کرد: در موضوع محيط زيست همه رسانه‌ها پاي کار هستند و تا يک مازوت مي‌سوزد صداي همه در مي‌آيد ولي آيا فقط ايراد کار در مازوت است؟ رسانه بايد همه را بازخواست کند که فلان مرجع چرا اعلام جرم نکردي؟ چرا به اين موضوع وارد نشده‌اي!

رسانه‌ها عوامل دخيل در سدمعبر را بازخواست کنند

وي متذکر شد: موضوع سد معبر يک موضوع ديگر است که بايد رسانه‌ها عوامل دخيل آن را مورد بازخواست قرار دهد و تمام عوامل را معرفي کند و دستگاه‌هايي که قصور داشتند را بگويند. 

سرپرست معاونت اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم دادگستري آذربايجان‌شرقي  ادامه داد: تصادفات درون شهري و برون شهري، ترافيک، معادن، موضوع محيط زيست و آب، آسيب‌هاي اجتماعي از جمله موضوعاتي است که بايد مورد توجه قرار گيرد و در اين ميان رسانه نقش مهمي دارد. 

وي متذکر شد: قطعا مطالبه‌گري از طريق رسانه موثرترين روش براي رسيدن به اهداف مدنظر است. 

موقري با اشاره به انتخابات مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان کرد: وظيفه ما در اين زمينه برداشتن گام در مصالح نظام است و اين درصورتي است که رسانه‌هاي معاند هر روز در حال پمپاژ اخبار منفي و نااميدکننده هستند.

وي افزود: با انتخاب صحيح مي‌توان چهار سال اثرات مثبت آن را در جامعه ببينيم. 

سرپرست معاونت اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم دادگستري آذربايجان‌شرقي بيان داشت: چه بي‌تفاوت نسبت به انتخابات باشيم چه نباشيم اين انتخابات برگزار خواهد شد و يک عده‌اي وارد مجلس خواهند شد، از اين‌رو اگر ما شرکت نکنيم و افراد مناسب وارد مجلس نشوند اثرات منفي آن را خودمان خواهيم ديد.

موقري ابراز کرد: حوزه پيشگيري در حيطه‌هاي مختلفي وارد عمل شده است که شايد مردم از آن اطلاعي ندارند و حتي مطالباتي هم در اين خصوص دارند.

وي ادامه داد: بنده شخصا به عنوان عضو کميسيون محيط زيست شهرداري در مسائل شهري وارد شده‌ام و اجازه ساخت بنا با حذف محيط زيست نداده‌ام.

سرپرست معاونت اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم دادگستري آذربايجان‌شرقي افزود: من براي 5 درخت در يک مکان اجازه ساخت رستوران را نداده‌ام تا آن درختان را قطع کنند. 

وي اذعان داشت: هر چيزي که به حقوق عامه مرتبط است ما در آن وارد شده‌ايم. 
موقري به دفع پسماند پزشکي در شهر اشاره کرد و گفت: بنده چندين بيمارستان را دعوت کرده و تذکرات داده‌ام تا دفع پسماند پزشکي خود را اصولي کنند و الآن همه اين اماکن پزشکي بزرگ در شهر با پسماند پزشکي مناسب روبه‌رو هستند. 

وي تصريح کرد: هيچ مرکز درماني و پيراپزشکي فاقد پسماند اصولي و يا بدون داشتن قرارداد با مراکز دفع پسماند در استان وجود ندارد. 

سرپرست معاونت اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم دادگستري آذربايجان‌شرقي  ادغان داشت: دستگاه‌هاي دولتي و خصوصي زيادي در استان هستند که پرونده محيط زيست دارند و محکوم شده‌اند تا درختکاري انجام دهند.

وي گفت: ستاد مرکزي مبارزه با تخلفات و جرائم انتخاباتي در همه شهرستان‌ها تشکيل شده است که قطعا خروجي اين تخلفات در تعيين صلاحيت اثرگذار بوده است. به طوريکه 65 جلسه در خصوص انتخابات برگزار شده و 294 مصوبه داشته است. 

سرپرست معاونت اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم دادگستري آذربايجان‌شرقي  اضافه کرد: به همه مديران در خصوص عدم دخالت در انتخابات تذکراتي داده شده است. 

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 3 + 3

  آخرین اخبار
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
تشکيل کميته ويژه براي اجراي پروژه استراتژيک جاده جلفا- کلاله
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.