1402/10/21 - 22 : 36
کد خبر: 44682
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي؛
معادن بهترين گزينه براي جايگزيني نفت است
احرار: نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي و امام جمعه تبريز گفت: با توجه به وابستگي اقتصاد ايران به نفت، معادن بهترين و مناسب ترين گزينه براي جايگزيني درآمدهاي نفت است.

 حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمدعلي آل هاشم روز پنجشنبه در مراسم رونمايي از بازسازي و نوسازي لوکوموتيو توسط بخش خصوصي، يکي از دلايل اصلي وابستگي اقتصاد ايران به نفت را خيانت هاي رژيم پهلوي دانست و افزود: متاسفانه سياست غلط رژيم قبلي و ادامه آن در سال هاي پس از انقلاب بوده است که بايد به هر طريق ممکن از اين وضع جدا شويم.
وي اظهار کرد: پيشرفت اقتصادي امروز مهمترين مساله کشور است و در راس همه امور قرار دارد که بايد تلاش هاي وافر براي اين منظور توسط دولت، مجلس و بخش خصوصي صورت بگيرد تا ضمن توسعه پايدار، زمينه هاي لازم و کافي براي اشتغال نيز فراهم شود.
حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به فرمايشات و توصيه هاي رهبري در حوزه اقتصادي، يادآور شد: زماني که ?? سال پيش مقام رهبري مساله مهم اقصاد مقاومتي را گوشزد کردند بايد تمام بخش هاي کشور وارد کارزار شده و مانع از بروز مشکلات مي شدند.
وي توليد داخلي، ترويج فرهنگ استفاده از توليدات داخلي، همکاري و مساعدت بانک ها با کارمزدهاي پايين، مردمي سازي اقتصاد و تلاش هاي گسترده عمومي را از الزامات اصلي و محوري اقتصاد مقاومتي برشمرد.
آل هاشم با تاکيد بر حمايت هاي لازم و کافي از بخش خصوصي در توسعه کشور، از تلاش ها و اقدامات اين بخش در تبريز براي راه اندازي خط مونتاژ کشنده هاي قطار قدرداني کرد.

بخش خصوصي تبريز پيشقراولان اقتصادي کشور
نماينده مردم تبريز، آذرشهر و اسکو در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين مراسم راه اندازي خط بازسازي و نوسازي کشنده هاي قطار در تبريز را نمونه اي از مصاديق اقتصاد مقاومتي و توسعه شرکت هاي دانش بنيان در اين حوزه ارزيابي و اظهار کرد: امروز براي ايران و تبريز روز بزرگي رقم خورده است که مي تواند صنايع ريلي کشور را به سمت توسعه و رونق پيش برد.
عليرضا منادي فعاليت بيش از 10 هزار شرکت دانش بنيان در کشور را اتفاقي بسيار مهم در سال هاي گذشته دانست و ادامه داد: گردش مالي اين تعداد شرکت که در حوزه ها و بخش هاي مختلف اقدام به توليد محصولات مهم و منحصر به فرد مي کنند، بيش از 400 هزار ميليارد تومان است که رقم قابل ملاحظه اي است.
وي با اشاره به اداره بيشتر شرکت هاي دانش بنيان توسط متخصصان جوان، يادآور شد: اين جوانان با تبديل ايده هاي (طرح هاي جديد) خود به توليدات صنعتي مي توانند در آينده نه چندان دور کل اقتصاد کشور را متحول کنند.
منادي همچنين از عدم حضور مقامات وزارتي و کشوري در اين مراسم انتقاد کرد و گفت: هرچند در اين خصوص بي توجهي صورت گرفته است، اما بخش خصوصي آذربايجان و تبريز همچنان به عنوان پيشقراولان اقتصادي به تلاش هاي خود ادامه مي دهند.
به گزارش ايرنا، هزينه تمام شده هر دستگاه لوکوموتيو(موتور کشنده واگن هاي قطار) بازسازي شده حدود 1.5  ميليون يورو است که2.5  ميليون يورو پايين تر از قيمت لوکوموتيو کار نکرده است.
بخش خصوصي تبريز در مرحله نخست سه دستگاه لوکوموتيو را به طور کامل بازسازي و نوسازي کرده و تعداد 17 لوکوموتيو ديگر نيز ظرف 6ماه نوسازي و بازسازي و وارد شبکه حمل و نقل ريلي مي شود.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 4 + 1

  آخرین اخبار
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
تشکيل کميته ويژه براي اجراي پروژه استراتژيک جاده جلفا- کلاله
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.