1402/09/16 - 21 : 0
کد خبر: 44548
اجراي 76 پروژه پژوهشي در شرکت آب منطقه‌اي آذربايجان‌شرقي/ حمايت از دانش بنيان‌ها سرمايه‌گذاري است
احرار: مديرعامل شرکت آب منطقه‌اي آذربايجان شرقي با بيان اينکه حمايت از دانش بنيان‌ها سرمايه‌گذاري است، از اجراي 76 پروژه پژوهشي در اين شرکت خبر داد و براي حمايت از طرح‌هاي پژوهشي و تحقيقاتي اعلام آمادگي کرد.

"يوسف غفارزاده" در حاشيه افتتاحيه نمايشگاه رينوتکس در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: شرکت آب منطقه‌اي استان تعداد 76 پروژه‌ پژوهشي در محورهاي سد و شبکه، منابع آب، محيط زيست، فناوري‌هاي موردنياز بخش آب، اقتصاد آب، رودخانه و سواحل، مباحث اجتماعي، ظرفيت‌سازي و حقوق آب، مديريت، ريسک و بحران و مديريت و برنامه‌ريزي انجام داده است.
وي در تشريح اولويت‌هاي تحقيقاتي شرکت آب منطقه‌اي استان براي سال 1402 ، افزود: اولويت‌هاي تحقيقاتي اين شرکت در دو بخش تقاضامحور و پايان‌نامه دانشجويي بوده که عناويني چون «کاربرد تکنيک‌هاي داده کاوي و هوش مصنوعي در تحليل ايمني سد»، «ارزيابي آسيب پذيري سدهاي استان و ارائه راهکارهاي کاهش آسيب» و «تعيين دبي تاب آوري رودخانه‌ها در محل ايستگاه‌هاي هيدرومتري» جزو اولويت‌هاي تحقيقاتي در بخش پايان‌نامه دانشجويي است.
وي با اشاره به چالش‌ها و نيازهاي فناورانه اين شرکت نيز خاطرنشان کرد: در حوزه سد و تاسيسات آبي، فناوري‌هاي نوين شناسايي و تحليل زون‌هاي نفوذپذير در سدها، مصالح و فناوري‌هاي نوين آب‌بندي، سطح‌سنج، ديتالاگر، پزومتر الکتريکي و نشت‌سنج و سيستم هشدار وجود آلودگي در آب و در حوزه شبکه‌هاي آبياري و زهکشي نيز فناوري‌هايي چون بهبود توزيع آب در شبکه‌هاي آبياري و زهکشي و تحويل حجمي جريان و کاهش مصرف آب کشاورزي و برداشت از منابع آب سطحي، جزو نيازهاي شرکت آب منطقه‌اي استان است.
غفارزاده افزود: در حوزه مهندسي رودخانه‌ها و سواحل، فناوري پهبادها، در حوزه محيط‌زيست و کيفيت منابع آبي، فناوري توليد سامانه‌هاي مختلف پايش کيفي و توليد کيت‌هاي سنجش، در حوزه پدافند غيرعامل، سيستم‌ها، تجهيزات و ابزار، در حوزه تعادل بخشي آب‌هاي زيرزميني، فناوري دستگاه حفر ياب، عمق ياب بيسيم و فاصله سنج‌ليزري، در حوزه بهبود مديريت، فناوري دستگاه ذخيره ساز آفلاين و در حوزه آزمايشگاه آب نيز فناوري ساخت دستگاه نيز از جمله نيازهاي فناورانه شرکت آب منطقه‌اي استان است.
وي در ادامه حيطه مطالعات پايه منابع آب نيز فناوري ايستگاه‌هاي هواشناسي سيار، ربات پيمايشگر، ديتالاگر اندازه گيري دبي چشمه و قنات، ساعت باران سنج ثبات، مولينه، سنسورهاي مقاوم به شوري‌هاي خيلي بالا و سنسورهاي دبي سنج آب رودخانه‌ها را از ديگر چالش‌ها شرکت آب منطقه‌اي استان عنوان کرد.
غفارزاده همچنين با تاکيد بر استفاده از پتانسيل شرکت‌هاي دانش بنيان، گفت: بايد تدابير جدي در زمينه استفاده از ظرفيت و پتانسيل شرکت‌هاي دانش بنيان در شرکت اتخاذ شود تا طي فرايند مناسب از فناوري‌هاي روز براي کاهش چالش‌ها و دغدغه‌هاي آبي استفاده کرد.
وي با بيان اينکه حمايت از شرکت‌هاي دانش بنيان نوعي سرمايه‌گذاري بوده، افزود: مي‌توانيم با بها دادن به ابتکار و خلاقيت جوانان بستر لازم براي دستاوردهاي پژوهشي و ترويج فناوري را فراهم کنيم.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 1 + 2

  آخرین اخبار
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.