1402/09/13 - 16 : 30
کد خبر: 44530
استقبال از کالابرگ الکترونيکي از 27 ميليون نفر گذشت
احرار: بر اساس آخرين گزارش‌ها دسترسي خانوارهاي مشمول طرح کالابرگ الکترونيکي به فروشگاه‌ها افزايش يافته و ميزان استقبال مردم از 27 ميليون نفر عبور کرده است.

گام نخست مرحله جديد طرح کالابرگ الکترونيکي از 13  خردادماه امسال براي خانوارهاي تحت پوشش کميته امداد امام خميني (ره) و سازمان بهزيستي به اجرا درآمد و سپس به شکل تدريجي به ساير دهک‌هاي اول تا سوم تعميم داده شد.

از دوم شهريورماه امسال اجراي طرح کالابرگ الکترونيکي به پنج دهک تسري يافت و دو دهک 4 و 5 نيز مشمول اجراي اين طرح شدند تا اينکه مرحله جديد طرح کالابرگ الکترونيکي با پيوستن دو دهک 6 و 7 از روز شنبه 22 مهرماه آغاز شد. با پيوستن دهک‌هاي 6و 7، جامعه تحت پوشش اين طرح که پيش از اين 41 ميليون نفر بود، به 61 ميليون نفر رسيد و 80 درصد مردم مشمول طرح کالابرگ الکترونيکي شدند.

در حال حاضر دهک‌هاي اول تا سوم، 400  هزار تومان يارانه دريافت مي‌کنند که با احتساب اعتبار مازاد 120هزار تومان ماهانه به ازاي هر نفر 520 هزار تومان يارانه تعلق مي‌گيرد اما دهک‌هاي چهارم تا هفتم به ازاي هر نفر از يارانه 300 هزار توماني برخوردارند که با احتساب شارژ 120هزار توماني،‌ مبلغ 420هزار تومان به عنوان يارانه تشويقي در هر ماه به حساب سرپرست خانوار واريز مي‌شود.

به موجب طرح‌ کالابرگ الکترونيکي امکان خريد 11  قلم کالاي اساسي از قبيل گوشت منجمد، روغن مايع، برنج ايراني، پنير، شير و ماست کم چرب، حبوبات، مرغ، تخم‌مرغ، ماکاروني و قند و شکر فراهم شد و مشمولان اين طرح در صورت اختصاص 50  درصد اعتبار يارانه خود به خريد ?? قلم کالاي پيش‌بيني شده از شارژ 120 هزار تومان يارانه تشويقي بهره‌مند خواهند شد. البته اواخر آبان ماه امسال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي طرح جديدي به نام «طرح ارتقاي امنيت غذايي کودکان» را کليد زد که به موجب آن ميوه و صيفي‌جات نيز به اقلام سبد کالابرگ الکترونيکي اضافه شدند.

طبق آخرين گزارش‌ها ظرف 10 روز اخير حدود 5000  فروشگاه به فروشگاه‌هاي متصل به طرح کالابرگ الکترونيکي افزوده شده است چنانچه عليرضا عسگريان - معاون وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي در اين باره گفته است: در اين مرحله تعداد فروشگاه‌ها از 195 هزار فروشگاه عبور کرده و ميزان دسترسي مشمولان به فروشگاه‌ها افزايش يافته است.

در طرح ارتقاي امنيت غذايي کودکان، آن دسته کودکاني که نيازمند ارتقاي امنيت غذايي بوده و در دهک‌هاي هفت به بالا قرار داشته‌اند صرفا توسط وزارت بهداشت مشاوره دريافت مي‌کنند اما کودکاني که در دهک‌هاي پايين‌تر هستند، پس از شناسايي‌ سرپرستان خانوارها مبلغ يک ميليون تومان به ازاي هر نفر به حساب سرپرست خانوار دهک 1 تا 5 و مبلغ 600 هزار تومان به حساب سرپرستان دهک‌هاي 6 و 7  واريز شده است.خانوارهاي مشمول مي‌توانند از طريق نصب برنامه کاربردي «شما» از قسمت فروشگاه‌ها،فروشگاه‌هايي که عضو طرح کالابرگ هستند را مشاهده کنند؛همچنين در قسمت اعتبار برنامه «شما» علاوه بر استعلام مانده اعتبار کالابرگي، اعتبار ارتقا امنيت غذايي کودکان قابل مشاهده است.

مجموع مشمولان طرح کالابرگ الکترونيکي از دهک 1 تا دهک 7 حدود 60 ميليون نفر است و ميزان استقبال مردم از ?? ميليون نفر عبور کرده است.

معاون رفاه وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي در اين باره مي‌گويد:ما معتقديم هنوز در مرحله قابل قبول هستيم و چنانچه به بالاي 40 تا 50ميليون نفر برسد،از مرحله متوسط عبور مي‌کنيم و به مرحله خوب مي‌رسيم.

وي به جزئيات طرح ارتقاي امنيت غذايي کودکان نيز اشاره کرد و گفت: اين طرح در قالب طرح کالابرگ الکترونيکي نزديک به دو هفته است که اجرايي شده است. در اين طرح تا 140 هزار کودک توسط وزارت بهداشت در قالب طرح مشترک و تنگاتنگي که بين وزارت بهداشت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي در اين زمينه وجود دارد، شناسايي شده‌اند.

به گفته عسگريان، شناسايي و معرفي 140هزار کودک از طريق شبکه بزرگ خانه‌هاي بهداشت در کشور صورت گرفته است.

به موجب اين طرح آن دسته کودکاني که نيازمند ارتقاي امنيت غذايي بوده و در دهک‌هاي هفت به بالا قرار داشته‌اند صرفا توسط وزارت بهداشت مشاوره دريافت خواهند کرد و کودکاني که در دهک‌هاي پايين‌تر هستند، شناسايي سرپرستان خانوارها صورت گرفته و مبلغ يک ميليون تومان به ازاي هر نفر به حساب سرپرست خانوار دهک يک تا 5 و مبلغ 600  هزار تومان به حساب سرپرستان دهک هاي 6 و 7 واريز شده است.

اين مبلغ هر ماه پرداخت مي‌شود و برداشت آن محدوديت زماني ندارد، بنابراين اگر خانواري خريد نکند اعتبار دو ماه براي آن خانوار ذخيره مي‌شود. از مجموع 120 هزار خانوار مشمول اين طرح نيز تاکنون 50  هزار خانوار از آن بهره‌مند شده‌اند.

به گزارش ايسنا، براي خانوارهاي مشمول طرح ارتقاي امنيت غذايي کودکان علاوه بر سبد 11 قلمي کالابرگ، اقلامي همچون خرما، عدس، بلغور، مغز دانه، ميوه شامل سيب و ‌صيفي‌جات شامل هويج، کدو،‌ پياز و گوجه فرنگي اضافه شده است.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 7 + 7

  آخرین اخبار
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.