1402/09/07 - 20 : 11
کد خبر: 44504
شهردار خبر داد:
اجراي پروژه‌هاي عمراني متنوع براي بانوان تبريز
احرار: شهردار تبريز گفت: تغيير رويکرد شهرداري تبريز از نهادي صرفا عمراني و خدماتي به نهادي اجتماعي و فرهنگي اجتناب‌ناپذير بوده و تلاش داريم بر مقوله انسان‌محوري تمرکز و هزينه کنيم.

عقوب هوشيار عصر امروز در ديدار با بانوان دانشمند دو درصد و يک درصد جهان دانشگاه علوم‌پزشکي تبريز اظهار کرد: هدف‌گذاري ما تلاش در حوزه سلامت جامعه است و تغير ريل از نهادي صرفا خدماتي به نهادي اجتماعي و فرهنگي است.

وي افزود: بيشتر نگاه ما به مسائل شهري سخت‌افزاري بوده و يادمان رفته است اين پل ها و معابر براي انسان‌ها است.

هوشيار با اشاره به ضرورت بهره‌مندي از ظرفيت بانوان  به عنوان نيمي از جامعه اعلام کرد: نيمي از جمعيت کشور را جامعه بانوان تشکيل مي‌دهند که علي‌رغم حضور افراد مؤثر، قوي و جدي، توجه ضعيفي به اين بخش شده است.

وي افزود: علي رغم اينکه بانوان در شاخه‌هاي مختلف چه بحث‌هاي دانشگاهي و چه بحث‌هاي علمي و همچنين کارآفريني،  در لايه هاي اجتماعي کمرنگ ديده شده اند، مي‌توانند در حوزه سلامت  شامل رفتارهاي اجتماعي و مسائلي که انسان با آنها درگير است، نقش بيشتري ايفا کنند.

شهردار تبريز خاطرنشان کرد: براي اينکه در مديريت مطلوب جامعه توفيقي داشته باشيم بايد از ظرفيت هاي نصف ديگر جامعه استفاده کنيم.

وي با اشاره به حذف 50 هزار تن نمک در سال گذشته ابراز داشت:  براي يخ‌زدايي و برف روبي، سالانه ?? هزار تن نمک مصرف مي کرديم که عارضه اي جدي بود و به فضاي سبز، آبهاي زيرزميني و محيط زيست آسيب مي زد. 
هوشيار ادامه داد: با همکاري اساتيد دانشگاه نمک‌پاشي را حذف کرده  و الان در حوزه کود فعاليت مي کنيم و سال بعد در حوزه سموم و آفات با مجموعه هاي دانشگاهي  همکاري مي کنيم.

وي يادآور شد: ?? قنات در تبريز وجود داشت که به همه آنها آسيب زده‌ شده و از سال جاري براي اولين بار، چاه‌هاي جذبي را مطرح و در سطح شهر اقدام به حفر چاه جذبي کرده ايم.

شهردار تبريز با اشاره به حذف 700 تاکسي کاربراتوري آلوده کننده هواي تبريز از ناوگان حمل و نقل عمومي گفت: تاکنون   1600 دستگاه تاکسي نوسازي کرده‌ايم که تلاش داريم اين عدد به سه هزار دستگاه برسد. 

وي ابراز داشت: در يک سال گذشته 300 اتوبوس خريداري کرديم و درروزهاي اخير نيز 150 دستگاه اتوبوس جديد را  قرارداد کرديم. 
هوشيار تاکيد کرد:نگاه ما در حوزه حمل و نقل  سلامتي جامعه است که در نتيجه تلاش همکاران ا ابتداي سال تا به امروز شهر تبريز پاک ترين شهر ايران بوده است. 

وي با اشاره به ضرورت ارتباط مؤثر با مراکز دانشگاهي نيز گفت: با مجموعه هاي دانش‌بنيان نه تنها در حوزه شهري بلکه فرابخشي همکاري داشته و در همين راستا چهارشنبه هاي دانش بنيان را برگزار مي کنيم. 

شهردار تبريز با اشاره به برگزاري بخش علمي همايش بين‌المللي فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري تبريز در آبان ماه عنوان کرد: همايش بين‌المللي فرصت‌هاي سرمايه گذاري تبريز در ارديبهشت سال آينده برگزار مي شود که در اين همايش بخش ويژه اي براي دانش بنيان ها پيش‌بيني کرده ايم تا توليدات آنها تجاري سازي شود. 
 
وي با اشاره به ارائه پيوست فرهنگي و پيوست ورزشي براي اولين بار در بودجه شهرداري تبريز نيز گفت: ?? پروژه ورزشي را در شهر آغاز کرديم که بيشتر در مناطق کم‌برخوردار شهر قرار دارند. 

وي با بيان اينکه نبايد از ظرفيت بانوان غافل شده و  نصف ظرفيت جامعه را از دست داد ، گفت: يکي از پروژه هاي اصلي ما در حوزه ورزش،  مخصوص بانوان است که استخر و سالن ورزشي داشته و  آموزش و استعداديابي نيز صورت خواهد گرفت. 

هوشيار افزود: يک مجموعه ديگر که مختص بانوان است، مجموعه شهربانو است که تمام امورات فرهنگي آموزشي و تحصيلي بانوان تبريز  را تامين خواهد کرد.

وي خاطرنشان کرد:  45 هکتار براي اين پروژه اختصاص داديم که تا پايان سال تملک شده و عمليات اجرايي آن آغاز مي‌شود. 

 شهردار تبريز با اشاره به ظرفيت‌هاي اجتماعي تبريز و تاکيد روي آنها به عنوان کليد حل مسائل و مشکلات اجتماعي اظهار کرد: فرهنگ اصيل منطقه آذربايجان اجازه تردد متکدي در تبريز را نداده و شهرداري تبريز تنها به حفظ اين فرهنگ تلاش کرده است. 

وي افزود: ظرفيت هاي قوي اجتماعي در کشور وجود دارد  که در هيچ جاي جهان وجود ندارد.

شهردار تبريز تاکيد کرد: در اثربخشي اجتماعي شهرداري ها حرف اول را مي زنند.


حجت الاسلام  سيد کاظم زعفرانچي‌لر، رئيس کميسيون سرمايه گذاري، گردشگري و بهبود فضاي کسب و کار شوراي اسلامي شهر تبريز نيز در اين نشست اظهار کرد: فلسفه برگزاري اين جلسه به ارزشمندي بحث علم باز مي گردد.
وي افزود: طي تحقيق بين کتب آسماني، در قرآن 830 بار با عناوين مختلف مردم  به علم دعوت شده اند.

زعفرانچي‌لر خاطرنشان کرد: افراد حاضر در اين جلسه يک عمر در پي کسب علم بوده و براي استان و تبريز افتخار آفريني کرده اند.

وي از برگزاري همايش زنان افتخارآفرين در حوزه هاي مختلف علمي فرهنگي و ورزشي در اسفندماه نيز خبر داده و گفت:  دانشنامه اي براي بانوان فعال در اين حوزه ها در حال نگارش است.

رييس کميسيون سرمايه‌گذاري، گردشگري و بهبود فضاي کسب و کار شوراي اسلامي شهر تبريز با اشاره به بحث هوشمندسازي در شهرداري تبريز نيز گفت: هدف گذاري شوراي اسلامي شهر تکميل  فيبر نوري در  سال آينده است. 

وي در پايان گفت: در آپ هوشمند تبريز نيز خدمات غيرحضوري شهرداري پيش‌بيني شده است.

گفتني است در اين مراسم از بانوان فعال تبريز در حوزه هاي مختلف علمي از سوي شهردار و شوراي اسلامي شهر تجليل به عمل آمد.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 9 + 5

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.