1402/09/06 - 15 : 17
کد خبر: 44494
برگزاري اولين اجلاسيه شهداي آموزش آذربايجان شرقي
احرار: معاون تربيت، آموزش و فرهنگ پاسداري سپاه عاشورا صبح امروز در جمع خبرنگاران از برگزاري اولين اجلاسيه شهداي آموزش استان آذربايجان‌شرقي خبر داد.

به گزارش خبرنگار «احرار»، محمدجعفر آقايي، معاون تربيت، آموزش و فرهنگ پاسداري سپاه عاشورا صبح امروز در جمع اصحاب رسانه خبر داد:  
اجلاسيه 130 شهيد آموزش بسيج و سپاه استان آذربايجان‌شرقي روز پنجشنبه از ساعت9:30 تا اذان ظهر در محل تالار وحدت دانشگاه تبريز برگزار  مي شود.  
وي خاطر نشان کرد:  اين اجلاسيه براي  اولين‌بار است که در سطح استان برگزار مي‌شود؛ اما در سال هاي گذشته يادواره هايي در مراکز آموزش شهيد تجلائي، شهيد قاضي و مرکز آموزش سيدالشهدا (خاصبان) برگزار  شده بود و مي‌توان گفت اين برنامه،  پيش زمينه ورود به کنگره ده هزار شهيد استان ميباشد. 
وي در ادامه گفت: شهيد والا مقام "علي تجلائي" اسوه و الگوي آموزش بودند و در سخنان شهيد جبهه مقاومت "حاج قاسم سليماني" نيز شنيده ايم که ايشان از شهيد تجلائي به عنوان الگوي خود نام برده اند. 
آقايي افزود: در اين اجلاسيه گرامي خواهيم داشت ياد و خاطره شهيد حسن پورعبدي که يکي از مربيان مرکز آموزش شهيد تجلائي بودند و اين شهيد در آذرماه سال 1384، حين آموزش تخريب، در اثر اشتباه يک از فراگيران براي حفظ جان ديگر حاضرين از جان خود گذشتند و به درجه رفيع شهادت نائل گشتند. 
وي در ادامه گفت: در اين برنامه تجليلي خواهيم داشت از مقام اين شهيد بزرگوار با حضور خانواده ايشان و همکاران مجموعه شهيد تجلائي   و همچنين  تجليل خواهد شد از شهداي آموزش فراجا که جان خود را فداي انقلاب اسلامي کرده اند. 
معاون تربيت، آموزش و فرهنگ پاسداري سپاه عاشورا از حضور مهمان ويژه اين اجلاسيه سردار زاده‌کمند فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزي سربازان کل کشور خبر داد  و خاطر نشان کرد : ايشان از پيشکسوتان آموزش سپاه پاسداران انقلاب اسلامي هستند. 
آقايي با بيان اينکه:  از 130 شهيد آموزش  لشکر عاشورا که خود مربي بودند و به فيض شهادت نائل شده‌اند مي‌توان به3  نفر شهيد بعد از جنگ تحميلي نيز اشاره کرد. اين شهداي بزرگوار حاج عباس عبداللهي، شهيد صادق عدالت اکبري و شهيد حسن پور عبدي بودند.   
وي از رونمايي کتاب ستارگان آسماني [جلد اول] در اين اجلاسيه خبر داد و افزود: اين کتاب در خصوص زندگي‌نامه اين شهدا نگارش شده است و جلدهاي بعدي نيز سال‌هاي آتي به مرحله چاپ خواهر رسيد؛ در سال هاي قبل کتابي توسط مرکز آموزش سيدالشهدا(ع) تدوين شده بود که شامل 44  شهيد آموزش سپاه عاشورا بود. 
وي اذعان داشت  در جلد اول کتاب ستارگان آسماني به معرفي و نگارش زندگينامه  33 شهيد آموزش پرداخت شده است و در جلدهاي بعدي به نگارش و معرفي ديگر شهداي آموزش پرداخت خواهد شد. 
  
آقايي در جواب سوال يکي از خبرنگاران در مورد  وظايف اين معاونت در حوزه آموزش اينگونه پاسخ داد:  وظيفه آموزش بسيج پايور، فرماندهان و همچنين در بعضي موارد، آموزش هاي ميدان تير براي کارکنان ديگر ادارات و همينطور وظايف تربيت مربيان آمادگي دفاعي براي مدارس از پايه نهم تا ديپلم است که در تدريس واحد درسي آمادگي دفاعي فعاليت مي‌کنند.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 4 + 5

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.