1402/09/03 - 23 : 30
کد خبر: 44474
بهره برداري از فاز اول کنارگذر ايلخچي تا پايان امسال
احرار: معاون عمراني استاندار آذربايجان شرقي با اينکه تقريبا کل اراضي کنارگذر ايلخچي اين هفته تملک خواهدشد گفت: بر طبق عمليات فازبندي صورت گرفته، فاز اول آن تا پايان امسال و فاز بعدي تا پايان سال بعد بهره برداري خواهد رسيد.

معاون عمراني استاندار آذربايجان شرقي گفت:: مسير تبريز- ايلخچي از مسيرهاي پرتردد استان بوده و بر اساس آمار اداره کل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان، سال گذشته بيش از 18  ميليون تردد در اين مسير انجام شده است.

جبار علي ذاکري با اشاره به اينکه کنارگذر ايلخچي يکي از مهمترين پروژه هاي مهم راهسازي  آذربايجان شرقي است اظهار کرد : در سفر سال گذشته رئيس جمهور به استان حدود يک هزار و 500ميليارد ريال براي تکميل اين طرح مهم اختصاص يافت که کل اين مبلغ براي دوسال بوده و صورت وضعيت انتهايي پيمانکار نيز تاکنون بيش از 100 ميليارد تومان بوده است.

وي با بيان اينکه تقريبا کل اراضي کنارگذر ايلخچي اين هفته تملک خواهدشد گفت: بر طبق عمليات فازبندي صورت گرفته ؛ فاز اول آن تا پايان امسال و فاز بعدي تا پايان سال بعد بهره برداري خواهد رسيد.

وي با بيان اينکه در اين کنارگذر عوارض اخذ نخواهد شد ابراز کرد : هدف اصلي از احداث اين کنارگذر انتقال  ترافيک   خودروهاي سنگين و حتي سواري  از داخل  شهر به خارج شهر ايلخچي است.

معاون عمراني استاد اذربايجان شرقي با بيان اينکه  با بهره برداري از اين پروژه در ساعات پيک ترافيک  20 دقيقه در زمان صرفه جويي خواهد شد گفت: مهمترين مسيله در حال حاضر ،  گرفتاري مردم است مردم ايلخچي با مشکلاتي همچون  مشکلات آلودگي، تصادفات بحث محيط زيست، آلودگي محيط زيست دست به گربيان هستند که مشکل تمام جاده هاي پر تردداست .

 

ذاکري متذکر شد: تردد سالانه بيش از 110 هزار خودروي سبک و سنگين در محور آذرشهر- تبريز اين جاده را به 20  جاده پرترافيک کشور تبديل کرده است که بر همين اساس اجراي کنارگذر ايلخچي در رديف اولويت هاي اصلي وزارت راه و شهرسازي قرار گرفته است.

مشاور پيمانکار کنارگذر ايلخچي نيز  گفت:  پروژه کنارگذر ايلخچي همراه با تقاطع هاي غيرهمسطح به طول يازده کيلومتر بوده که با تدابيري که بر روي پروژه انجام شد طول آن سه کيلومتر کاهش يافت و به 8 کيلومتر شامل دوباند رفت و دو باند برگشت رسيد.

وي با بيان اينکه اين پروژه از سال 86 آغاز شده است اظهار کرد : قرارداد نهايي پروژه 36 ماهه است که اکنون 13 ماه آن سپري شده است .

وي با بيان اينکه مجموع کل پروژه کنار گذر ايلخچي 52 درصد پيشرفت فيزيکي دارد گفت : فاز اول مربوط به خود 8 کيلومتر محور است اگر تملک اراضي  در آن محور صورت گيرد تا پايان سال مورد بهره برداري قرار خواهد گرفت.

وي با بيان اينکه اگر در  محور آذرشهر به تبريز معضلات مربوط به تردد از روي جاده زينه رود و تملک اراضي برطرف شود يک محور قابل احيا و بهره برداري در قالب اين پروژه است گفت: محور تبريز به آذرشهر نيز مسلتزم اجراي کامل تبادل هاي ورودي و خروجي است  که اين امر تاسيسات و ابنيه خاص ميي طلبد که هم اکنون  که در مرحله طراحي است  و  به محض آماده شدن اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

وي ادامه داد :  مهمترين  چالش پيش رو اين پروژه بحث تملک راضي است  که حدود 500 متر  در نيمه مسير نياز به تملک  دارد که  عمده عمليات  در آنجا متمرکز استو  حجم انبوهي از خاکبردري و خاکريزي که از نظر اجرايي و فيزيکي زمانبر است

وي افزود :  همه مالکين آماده مصالحه هستند اگر بحث نقدينگي حل شود  ظرف يک هفته تمام اراضي تملک خواهد شد

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 3 + 2

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.