1402/05/14 - 20 : 30
کد خبر: 37962
از ادعا تا واقعيت درباره مجتمع فرهنگي هنري 29 بهمن تبريز
از ادعا تا واقعيت درباره مجتمع فرهنگي هنري 29 بهمن تبريز
احرار: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان‌شرقي در پاسخ به ادعاهاي خلاف واقع درباره مجتمع فرهنگي هنري 29 بهمن تبريز، توضيحاتي جهت تنوير افکار عمومي به شرح ذيل ارائه مي شود:

به گزارش احرار به نقل از فارس - قراردادهاي واگذاري مجتمع‌هاي فرهنگي هنري به اشخاص، تابع قوانين و مقررات خاص خود بوده و امکان تمديد واگذاري پس از اتمام قرارداد منعقده بدون سپري کردن فرآيندهاي قانوني واگذاري (از جمله برگزاري مزايده و فراهم نمودن شرايط برابر براي تمامي متقاضيان) وجود ندارد و هرگونه تخطي از آن غيرقانوني است.

2- مجتمع 29 بهمن تبريز طي فرآيند واگذاري در اول خرداد 1399 به مدت سه سال تا 31 ارديبهشت 1402 به موسسه فرهنگسراي هنرمندان الف واگذار شده بود. واگذاري اين مجتمع درحالي انجام شد که بيش از سه ماه از همه‌گيري بيماري کرونا سپري شده و موسسه مذکور با علم و آگاهي کامل به شرايط خاص کشور و استان اقدام به شرکت در اين واگذاري بوده است. بر اساس مصوبه هيأت وزيران، موسسه مذکور در سال 1399 از تخفيف 100 درصدي و به صورت کاملا رايگان و در سال 1400 نيز از تخفيف 40? اجاره بهاء بهره‌مند شده است.

3- لازم به‌ذکر است، مجموعه فرهنگي الف از سال 1395 به انحاي مختلف و با شخصيت‌هاي حقوقي متفاوت به‌عنوان مستاجر در مجتمع 29 بهمن مستقر و از آن بهره‌برداري نموده است.  

4- طرف قرارداد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان در اين واگذاري موسسه فرهنگسراي هنرمندان الف بوده است و در هيچ بندي از قرارداد نامي از دانشگاه و مرکز آموزش علمي کاربردي الف نيامده است. مرکز آموزش علمي و کاربردي الف فراخوان خود را براي اولين بار در شهريور 1399 (سه ماه پس از واگذاري) و به آدرس ثبت شده رسمي آن به نشاني تبريز - زعفرانيه – خيابان 24 متري شبنم (آدرسي که هم اکنون نيز به صورت قانوني همچنين در سايت رسمي مرکز ثبت شده است) اعلام نموده است. اساساً مرکز آموزش علمي و کاربردي الف تبريز در محلي به‌غير از مجتمع 29 بهمن تبريز ثبت گرديده و فعاليت مي‌کند و هيچ نسبتي با مجتمع مزبور ندارد.

?- موسسه فرهنگسراي هنرمندان الف به عنوان مستاجر مجتمع 29 بهمن تبريز بنا به اقرار اخير و مصاحبه خود و در تخلفي آشکار، بهره‌برداري از مجتمع را به نحو کامل از فرهنگي و هنري به آموزشي تغيير داده است.

6- به هرحال تخليه قانوني مجتمع 29 بهمن تبريز از تصرف غيرقانوني آن، هيچ منافاتي با فعاليت مرکز آموزش علمي و کاربردي الف در محل قانوني ثبت شده آن در آدرس زعفرانيه خيابان شبنم نداشته و اداره کل فرهنگ و ارشاد استان از ادامه و گسترش فعاليت هاي آن مرکز حمايت مي نمايد.

7- پس از اتمام قرارداد واگذاري در 31 ارديبهشت 1402، موسسه فرهنگسراي هنرمندان الف علي رغم تمامي مذاکرات مصلحانه و ايجابي به تصرف غيرقانوني خود در مجتمع 29 بهمن تبريز ادامه داده و حتي از پرداخت اجاره بها در شش ماه گذشته خودداري نموده است.

براساس صيانت از حقوق عامه و بيت‌المال، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي با طي فرآيند قانوني در مراجع ذي‌صلاح نسبت به احقاق حقوق قانوني و آزادسازي مجتمع مذکور اقدام نموده است. در اين اثنا مديريت موسسه مذکور با بيان يک‌جانبه ماجرا از سوي خود و نه همه واقعيت و پيگيري‌هاي مختلف، دستوري مي‌گيرد که پس از بيان واقعيت‌ها، وزير محترم دستور مستقيم به بررسي دقيق و عمل بر اساس قوانين و مقررات و لحاظ مصالح بيت‌المال و حوزه فرهنگ، هنر و رسانه را به اين وزارتخانه و اين اداره‌کل ابلاغ مي‌نمايند که در بررسي دقيق فني و حقوقي در مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، نظر ادارهکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان مبني بر پيگيري جدي بر احقاق حقوق عامه تاييد و مورد تاکيد قرار گرفته است. در اين باره مديريت ارشد استان همچنين دستگاه‌هاي ذي.ربط نيز بر رعايت دقيق موازين قانوني تاکيد داشته.اند.

8- باتوجه به مسائل مطروحه انتظار مي‌رود، مديران ? مجموعه موسسه فرهنگسراي هنرمندان الف و مرکز آموزش علمي و کاربردي الف، صداقت و تبعيت از قانون را سرلوحه گفتار و کردار خود قرار داده و از بيان مطالب نادرست و ايجاد فضاي بدبيني و دوقطبي درجامعه فرهيخته فرهنگ، هنر و رسانه استان جداً پرهيز نموده و به سوء استفاده کنندگان اجازه بهره برداري ندهند.

اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان در دوره اخير خود با عمل به شعار  «مردمي‌سازي فرهنگ» عزم جدي در حمايت از فعاليت‌هاي مردمي اصحاب فرهنگ ، هنر و رسانه را دارد و کما اينکه پيشتر هم گفته شد حمايت کامل خود را از ادامه فعاليت مرکز علمي کاربردي الف ابراز مي دارد.

در اين باره مسائل ديگري نيز قابل طرح است که در صورت نياز منتشر خواهد شد.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 8 + 3

  آخرین اخبار
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.