1402/05/13 - 21 : 20
کد خبر: 37960
آل‌هاشم: دست‌هايي مانع عملياتي‌شدن فرمان و دستور آيت‌الله رئيسي براي آذربايجان هستند
احرار: نماينده ولي فقيه در آذربايجان‌شرقي گفت: دست‌هايي در کار است تا مانع عملياتي شدن دستور و فرمان آيت‌الله رئيسي براي آذربايجان‌شرقي شوند

حجت‌الاسلام سيدمحمدعلي آل‌هاشم امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته تبريز با اشاره به مزاياي اصلاح ساختار شرکت ملي مس ايران بر مبناي تمرکززدايي( تشکيل شرکت مس آذربايجان) اظهار کرد: برخورداري کشور از منابع غني معدني به عنوان يک مزيت غيرقابل انکار اين بخش را به طور بالقوه به يکي از بخش‌هاي پيشران اقتصاد ايران تبديل کرده است تا جايي که مي‌توان گفت اين بخش با توجه به ظرفيت بالاي خود مي‌تواند هم‌تراز چاه‌هاي نفت و گاز کشور به عنوان موتور محرکه و رشد و توسعه اقتصادي در کشور نقش داشته باشد.

 

وي افزود: آيت الله رئيسي رئيس جمهور محترم در سفر اول به آذربايجان‌شرقي در بازديد از مس سونگون و در جمع کارگران اين واحد و در پاسخ مطالبات کارگران دستور و فرمان بر تمرکززدايي معدن و مس سونگون را صادر کردند تا در خود استان مديريت و اداره شود.

 

آل‌هاشم خاطرنشان کرد: ما نظرمان براي تمرکززدايي نه تنها اين استان بلکه در هر استاني اگر همچنين معدني دارد بايد در همان استان مسائل آن مديريت شود و اين اصل تمرکزدايي در دولت است.

 

امام جمعه تبريز ماليات و ارزش افزوده و عوايد ناشي از سپرده‌گذاري کلان در بانک‌هاي استان براي اخذ وام که موجب افزايش فعاليت‌هاي اقتصادي مي‌شود، انتقال فعاليت‌هاي بازرگاني همچنين خريد مواد اوليه مورد نياز به شرکت‌هاي منطقه‌اي و تاثير مستقيم آن بر احياي صنايع مرتبط آن در استان‌ها انجام مي‌گيرد، عوايد ناشي از انجام مسؤوليت‌هاي اجتماعي شرکت ملي مس  که به دليل استقرار شرکت منطقه‌اي( اعم از ساخت بيمارستان، مدرسه، راه و مدرسه و ...) بايد در همان استان مورد استقاده قرار گيرد و عوايد ناشي از گردش مالي حساب‌ها را از جمله عوايد و سود‌ تشکيل منطقه‌اي مس اعلام کرد.

 

وي  از آقاي خرّم استاندار آذربايجان‌شرقي که در زمينه تمرکززدايي و تشکيل شرکت مس منطقه‌اي  تلاش‌هاي زيادي کرده‌اند تشکر کرد و گفت: در اين ارتباط  اکثر نمايندگان مجلس شوراي اسلامي نيز همراهي لازم را کرده‌اند.

 

امام جمعه تبريز ادامه داد: جناب آقاي وزير صمت ضمن انتصاب و انتخاب شما را به عنوان وزير جديد صمت تبريک عرض مي‌کنم اما در خواست مي‌کنم شما مواظب باشيد دست‌هايي در کار است تا نگذارند تمرکززدايي در مس که دستور و فرمان صريح رئيس جمهور در جمع کارگران معدن سونگون بود، انجام شود.

 

آل‌هاشم از وزير صمت خواست براي عملياتي کردن فرمان رياست جمهوري ايران عنايت ويژه‌اي داشته باشد

 

 

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 5 + 5

  آخرین اخبار
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.