1402/05/12 - 18 : 13
کد خبر: 37957
افزايش 41 درصدي توليد واکسن در شمال غرب کشور
احرار: رئيس موسسه تحقيقات واکسن و سرُم‌سازي رازي شمال‌غرب کشور در مرند از افزايش 41 درصدي توليدات اين واحد در سال جاري در مقايسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد.  

علي آمقي گفت: در چهار ماهه امسال با اين افزايش مقدار توليد واکسن در موسسه به 112  ميليون دُز رسيده است در حالي که سال گذشته در همين مدت 79 ميليون دُز انواع واکسن توليد شد.

وي اظهار کرد: اين واحد که در زمينه هاي توليدي و تحقيقاتي به طور همزمان فعال است براي نيل به اهداف ترسيمي، برنامه ريزي هاي لازم را انجام داده و با تعيين چشم اندازها و مشخص کردن زمينه هاي تحقيقاتي، به دنبال عملکردي موفق و قابل قبول است.

آمقي به چشم انداز‌ها و برنامه هاي پيش رو اين موسسه اشاره کرد و گفت: توسعه سبد محصولات، افزايش توان توليد و راه اندازي خط توليد آنتي ژن‌هاي جديد و راه‌اندازي خط توليد واکسن آنفلوانزاي فوق حاد پرندگان از جمله چشم اندازهايي که براي شرکت در نظر گرفته شده که با همت و تلاشي که بين نيروهاي موسسه وجود دارد دور از دسترس نيست.

وي به تحقيقات در دست اجراي اين موسسه نيز اشاره و اظهار کرد: تحقيق براي توليد آنتي ژن هاي جديد از ويروس هاي برونشيت عفوني پرندگان، گامبورو و سندروم کاهش تخم مرغ ها و همچنين انجام تحقيقات موازي براي توليد نيمه صنعتي و صنعتي واکسن هاي چند گانه از آنتي ژن هاي فوق و آنتي ژن هاي نيوکاسل و آنفلوانزا از جمله مهم ترين تحقيقات درحال اجرا در اين واحد استتحقيق براي توليد آنتي ژن هاي جديد از ويروس هاي برونشيت عفوني پرندگان، گامبورو و سندروم کاهش تخم مرغ ها و همچنين انجام تحقيقات موازي براي توليد نيمه صنعتي و صنعتي واکسن هاي چند گانه از آنتي ژن هاي فوق و آنتي ژن هاي نيوکاسل و آنفلوانزا از جمله مهم ترين تحقيقات درحال اجرا در اين واحد است که با به نتيجه رسيدن تحقيقات ياد شده، نيازهاي کشور در اين زمينه برطرف مي شود.

وي به توليدات موسسه سرم سازي رازي شعبه مرند نيز اشاره کرد و افزود: از جمله واکسن ها و آنتي ژن هايي که در اين موسسه توليد و به بازار مصرف عرضه مي شود مي توان به واکسن ?گانه آنفلوانزا - نيوکاسل، واکسن تکي آنفلوانزاي طيور، واکسن تکي نيوکاسل طيور و آنتي ژن هاي تشخيصي اشاره کرد.

وي ادامه داد: با تکميل سايت آنفلوانزاي فوق حاد پرندگان اين واحد، امکان توليد يک ميليارد دُز واکسن در موسسه تامين مي شود که علاوه بر تامين نياز کشور قابليت صادرات هم دارد.

آمقي با اشاره به فعاليت يکصد ساله مرکز تحقيقات واکسن و سرم سازي رازي خاطرنشان کرد: بيش از ?? نوع محصول بيولوژيک در اين موسسه توليد مي شود و بيش از 70  درصد واکسن‌هاي اجباري انسان از جمله سرخک، سرخچه و اوريون، حدود 90 درصد واکسن دامي و 30  درصد از واکسن‌هاي طيور کشور توسط موسسه رازي در سراسر کشور تامين مي‌شود.

رييس موسسه سرم سازي رازي شعبه مرند با اشاره به فعاليت ? شعبه اين موسسه در کشور، گفت: شعبه شمال غرب موسسه رازي واقع در مرند از سال 72شروع به فعاليت کرده و وظيفه اصلي آن تحقيق و توليد واکسن‌هاي طيور است.

وي به آمادگي اين موسسه براي همکاري با شرکت هاي دانش بنيان خبر داد و گفت: آماده ايم تا با شرکت هاي دانش بنياني که در زمينه توليد واکسن هاي کشته طيور فعال هستند، همکاري کنيم و اين بخشي از چشم اندازهاي تحقيقاتي موسسه است.

موسسه تحقيقات واکسن و سرم سازي رازي شعبه شمالغرب کشور واقع در 50 کيلومتري در مجاورت روستاي پيام مرند در سال 1372در زميني به مساحت 24  هکتار راه اندازي شد.

 

 

 

 

 

روابط عمومي سازمان جهاد کشاورزي استان

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 9 + 7

  آخرین اخبار
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.