1402/05/12 - 18 : 10
کد خبر: 37956
زنان،70v درصد شرکت کنندگان آزمون "دبيري" و "هنرآموزي"/ نتايج اوليه تا 15 روز ديگر اعلام مي‌شود
احرار: درحالي صبح امروز (12مردادماه) آزمون استخدامي "دبيري" و "هنرآموزي" وزارت آموزش و پرورش برگزار شد که حدود 70 درصد از شرکت کنندگان اين آزمون را زنان تشکيل دادند.

ثبت نام براي شرکت در آزمون «دبيري» و «هنرآموزي» وزارت آموزش و پرورش از شنبه 27 خرداد) آغاز شد و تا شنبه (3 تيرماه) ادامه داشت. اين آزمون صبح امروز برگزار شد و بنا بر اعلام مسئولان، نتيجه آن تا 26 مردادماه اعلام خواهد شد.

325 هزار و 698 نفر در اين آزمون استخدامي دبيري و هنرآموز شرکت کرده‌ بودند که از اين تعداد تنها 22 هزار و 184نفر جذب اين رشته شغل‌ها در آموزش و پرورش خواهند شد.

درواقع از اين بين 18 هزار و 887 نفر براي 12رشته دبيري و 397نفر براي 17 رشته هنرآموزي جذب خواهند شد.

همچنين حدود 70 درصد يعني 222هزار و 141 نفر از شرکت کنندگان آزمون امروز را زنان و 103هزار و 557 نفر يعني نزديک به 30 درصد را مردان تشکيل دادند.

به تفکيک مي‌توان گفت امروز 274هزار و 265 نفر براي دبيري و 51 هزار و 433نفر براي هنرآموزي شرکت کرده بودند که بيشترين آمار شرکت کنندگان از استان خراسان رضوي و کمترين آمار مربوط به استان سمنان بوده است.

در حال حاضر مرحله اول آزمون يعني بخش کتبي با سهم ?? درصدي با منابع مشخص در بخش عمومي و بخش تخصصي - که پيش‌تر در دفترچه آزمون اعلام شده بود - برگزار شد که به گفته مسئولان منابع شايستگي‌هاي اختصاصي از کتب درسي و راهنماي کتب معلم به منظور آشنايي اوليه با منابع و ظرافت‌هاي معلمي پيش از ورود به فرآيند آزمون انتخاب شده بود.

با اعلام نتايج مرحله آزمون کتبي و مشخص شدن اسامي چند برابر ظرفيت، مرحله ارزيابي تکميلي به منظور اعلام نتايج نهايي در شهريور ماه صورت خواهد گرفت که فرآيند آن نيز متعاقبا اعلام خواهد شد.

به گزارش ايسنا، طبق ماده ?? اساسنامه دانشگاه فرهنگيان، آموزش و پرورش مي‌تواند به منظور تامين بخشي از نيازهاي خاص خود در رشته‌هايي که امکان توسعه آن از طريق دانشگاه فرهنگيان وجود ندارد، اقدام به جذب نيرو از ميان دانش‌آموختگان ساير دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي و پژوهشي کشور و حوزه‌هاي علميه مطابق با ضوابط و مقررات وزارت آموزش و پرورش کند اما اين امر مشروط به گذراندن دوره يکساله مهارت آموزش در دانشگاه فرهنگيان است.

بر اين اساس براي سال تحصيلي 1403_1402دو مرحله آزمون، يکي براي جذب آموزگار و ديگري جذب دبير در نظر گرفته شده است.

امسال تنوع رشته‌هايي که فارغ‌التحصيلان آن مي‌توانند در آزمون دبيري و هنرآموز شرکت کنند، زياد است و شايد بتوان گفت تقريبا هيچ فارغ‌التحصيل رشته‌اي نيست که نتواند در اين آزمون شرکت کند و در واقع اين آزمون تقريبا تمام رشته‌ها را پوشش مي‌دهد.

به گفته صادق ستاري فرد - معاون برنامه‌ريزي و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش - سهم ارزشيابي کتبي در نتايج نهايي آزمون دبيري و هنرآموزي 60 درصد و سهم ارزيابي تکميلي و مصاحبه 40درصد و سعي شده است دامنه رشته‌هايي که مي‌توانند دبيري يا هنرآموزي را انتخاب کنند، با هدف ايجاد رقابت پذيري نسبت به سالهاي قبل بيشتر باشد.

انتهاي پيام/

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 3 + 1

  آخرین اخبار
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.