1391/12/8 - 10 : 33
کد خبر: 371
رئيس سازمان جهادکشاورزي آذربايجان‌شرقي خبر داد
تجديد‌نظر در حداقل متراژ زمين‌هاي کشاورزي و باغي
رئيس سازمان جهادکشاورزي آذربايجان‌شرقي گفت: به منظور تسهيل در سنددار کردن زمين‌هاي کشاورزي، در حداقل متراژ زمين‌هاي کشاورزي و باغي تجديدنظر مي‌شود.
به گزارش احرارنيوز مسعود محمديان  در ديدار با اعضاي هيئت مديره نظام صنفي کشاورزي استان ضمن تاکيد مجدد بر حمايت اين سازمان از حقوق کشاورزان و تشکل‌هاي کشاورزي اظهار کرد: حمايت از کشاورزان اولويت اصلي کار ماست و از هر طريق ممکن و در تمام مجامع و جلسات از حقوق کشاورزان دفاع مي‌کنيم و از پايمال شدن حقوق آنان جلوگيري خواهيم کرد.
 
وي با بيان اينکه نظام صنفي کشاورزي به عنوان بازوي توانمند بخش خصوصي در تحقق اهداف توسعه پايدار کشاورزي در کنار بخش دولتي است، افزود: يکي از بحث‌هاي ما با دست‌اندرکاران، انتخاب چهره‌هاي ماندگار بخش کشاورزي است که بايد هر سال همزمان با معرفي چهره‌هاي ماندگار، چهره ماندگار کشاورزي هم از بين نخبگان و پيشکسوتان کشاورزي انتخاب شود چرا که نقش آنان در پيشرفت اقتصادي و امنيت غذايي کشور کمتر از چهره‌هاي ماندگار ساير علوم از جمله چهره‌هاي ماندگار فرهنگي، اجتماعي، اقتصادي و صنعتي نيست.
 
رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان با اشاره به انتزاع وظايف بازرگاني و تنظيم بازار محصولات کشاورزي از وزارت صنعت، معدن و تجارت به وزارت جهاد کشاورزي گفت: تشکل‌هاي کشاورزي در امور بازرگاني، واردات و صادرات کالاها و نهاده‌هاي کشاورزي بايد فعالانه وارد شوند.
 
محمديان افزود: با توجه به ظرفيت‌هاي موجود در استان، نظام صنفي بايد با ايجاد کميته بازرگاني نسبت به گشايش دفتر امور بازرگاني در منطقه آزاد تجاري ارس اقدام کند.
 
وي با بيان اينکه يکي از اموري که با الحاق وظايف بازرگاني به وزارت جهاد کشاورزي بايد انجام گيرد تاسيس اتاق کشاورزي در کنار ساير اتاق‌هاي بازرگاني، صنعت و معدن است، ادامه داد: از طريق ايجاد اتاق کشاورزي، امور واردات و صادرات و تنظيم بازار کالاهاي کشاورزي ساماندهي شده و در اين اتاق نظام صنفي کشاورزي يکي از اعضاي ثابت خواهد بود.
 
محمديان اضافه کرد: با توجه به خرد بودن زمين‌هاي کشاورزي و باغات استان و نداشتن سند رسمي اغلب آنها، بنده موافق هستم که در حداقل متراژ زمين‌هاي کشاورزي و باغي براي صدور اسناد رسمي که از طريق سازمان ثبت اسناد و املاک کشور انجام مي‌گيرد، تجديدنظر شود.
 
وي با بيان اينکه در حال حاضر با حد فني اقتصادي تعيين شده براي مزارع و باغات آبي و ديم استان کمتر کشاورزي داراي شرايط مذکور بوده و مي‌تواند سند بگيرد، تصريح کرد: اميدواريم با تجديد‌نظر در حداقل‌ها از اين فرصتي که براي سنددار کردن زمين‌هاي کشاورزي به وجود آمده است، استفاده شود.
 
دبير کار‌گروه توسعه کشاورزي استان بار ديگر بر حضور و نقش نظام صنفي کشاورزي استان و شهرستان‌ها در مجامع تصميم‌گيري در بخش کشاورزي تاکيد کرد و خواستار حضور فعال نظام‌هاي صنفي شهرستان‌ها در جلسات کار‌گروه کشاورزي و ساير جلسات مرتبط با بخش کشاورزي شد.
 
رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان با توجه به درخواست مطرح شده در جلسه براي چاره انديشي و حل مشکل کشمش صادراتي منطقه ملکان ادامه داد: با رئيس اتحاديه خشکبار و آجيل کشور هماهنگي لازم را انجام داده‌ايم و قرار شده است دو نفر از نظام صنفي کشاورزي ملکان به اتفاق مدير صنايع تبديلي کشاورزي استان طي جلسه‌اي با رئيس اتحاديه خشکبار کشور موضوع صادرات کشمش را بررسي و اقدامات لازم را به عمل آورند تا با صادرات بخشي از کشمش‌هاي شهرستان‌هاي ملکان، مراغه و بناب قبل از پايان سال 91 قيمت کشمش به حد متعادل بازگشته و کشاورزان متضرر نشوند.
کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 6 + 1

  آخرین اخبار
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
اجراي 31 رشته مسيرگشايي با 20 کيلومتر طول در تبريز
واژگوني مرگبار اتوبوس در گردنه حيران
  پربازدیدترین اخبار
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
پيشرفت 55 درصدي سنگفرش محور تاريخي «حيدر تکيه سي»
ورود سامانه بارشي جديد به کشور از روز جمعه تا دوشنبه
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.