1402/03/22 - 8 : 13
کد خبر: 36779
وسعت کاري جمعيت هلال احمر کشورمان جهاني است
احرار: معاون سياسي اجتماعي استاندار آذربايجان شرقي گفت: وسعت کاري جمعيت هلال احمر کشورمان جهاني است.

تراب محمدي روز يکشنبه، 21  خردادماه در آيين تجليل از خيران و امدادگران زلزله خوي و ترکيه که در تبريز برگزار شد، اظهار کرد: هلال احمر يک نهاد دولتي نيست بلکه يک جمعيت مردم نهاد، عام المنفعه و خيريه‌اي است که حتي در اساسنامه آن به عنوان يک جمعيت خيريه نام برده شده که در اغلب زمينه‌ها مي‌تواند دريافت کننده بخشش اموال افراد خير باشد.

وي افزود: جمعيت هلال احمر سردمدار امداد در حوادث مختلف است و با فعاليت‌هاي چند سال اخير خود توانسته اعتماد عمومي را به خود جلب کند. افرادي که در اين جمعيت فعاليت مي‌کنند، وقت خود را وقف فعاليت‌هاي انسان دوستانه مي‌کنند. 

وي با اشاره به حضور خيران بسيار در تبريز و آذربايجان شرقي، گفت: آذربايجان شرقي و به خصوص تبريز در بسياري از موارد سرآمد و جزو اولين‌ها بوده و بيشتر در حوزه فرهنگ، بشردوستانه و خيرخواهانه همواره جزو نخستين‌ها است و در اين راستا نيز موسسات خيريه مردمي داريم که امروز باعث شدند در شهر ما گدا وجود نداشته باشد.

محمدي افزود: از 70  سال قبل که خيريه مستمندان تبريز تاسيس شده ديگر گداي متهاجر در خيابان‌هاي تبريز نداشتيم. خيريه‌هاي بسياري از جمله خيريه نوبر را نيز داريم که در حوزه درمان به خوبي عمل کرده و بخشي از آلام انسان‌هاي رنجور را کم مي‌کنند.

وي تاکيد کرد: هلال احمر در بين اين خيريه‌ها نيز علي رغم اين‌که يک موسسه مردم نهاد است ولي مردم به آن اعتماد دارند و باعث شده تا روز به روز بدرخشد و اعتماد مردم ايران و حتي دنيا را جلب کند.

وي با بيان اين‌که هلال احمر در اغلب زمينه‌هاي بشردوستانه فعال است، افزود:  در اوايل جنگ تحميلي يمن که اسکتبار جهاني با تمام قوا بر اين کشور هجوم آورده بود، کشتي هلال احمر اولين کمک بشر دوستانه‌اي بود که صداي مظلوميت يمني‌ها را به جهان رساند.

معاون سياسي اجتماعي استاندار آذربايجان شرقي با بيان اين‌که هيچ جناح بندي در هلال احمر نبوده و هر رنگي براي اين جمعيت يکسان است، گفت: نيروهاي جمعيت هلال براي رضاي پروردگار متعال فعاليت دارند.

وي تاکيد کرد: زماني که يک فردي دچار حادثه مي‌شود، اولين نهاد و امدادگري که به بالاي سر او مي‌رسد، امدادگران هلال احمر هستند تا رنجي از رنج اين انسان کم شوند. هلال احمر از سوي ديگر نيز يکي از نهادهاي سرآمد در جهت تکريم انسان‌ها است.

وي افزود: هلال احمر با فعاليت‌هاي انسان دوستانه بين المللي خود مثل کشور ترکيه طي ماه‌هاي اخير واقعا گل کاشت و مورد تشويق رئيس جمهور ترکيه قرار گرفت و هلال احمر استان نيز به خصوص طي ماه‌هاي اخير در جريان زلزله خوي گل کاشت.

محمدي با اشاره به برگزاري مانور امروز هلال احمر در هريس، گفت: در مانور امروز در عرض 25  دقيقه تعداد 120  چادر با امکانات برپا شد که جمعيت هلال احمر توانست اقتدار خود را نشان دهد.

وي با بيان اين‌که نيروهاي هلال احمر، انسان‌هاي پاک، مقتدر و چابک بوده و باعث سربلندي نظام مي‌شوند، افزود: اين نيروهاي امدادي در تمامي ايام و به صورت شبانه روزي فعاليت دارند.

انتهاي پيام

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 2 + 8

  آخرین اخبار
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
تشکيل کميته ويژه براي اجراي پروژه استراتژيک جاده جلفا- کلاله
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.