1402/03/15 - 10 : 50
کد خبر: 36729
مطالبات مردم تبريز از رئيس جمهور؛
مقبره الشعراي تبريز چشم انتظار سفر استاني دوم رئيس جمهور
احرار: ساماندهي مقبره الشعراي تبريز به عنوان نماد شهر تبريز چشم انتظار سفر استاني دوم رئيس جمهور است که پنج شنبه و جمعه اين هفته انجام مي شود.

ميراث تاريخي در جهان امروزي، ارزشمندتر از تمامي داشته‌ها و سرمايه‌هاي يک شهر و يک کشور است. آنچنان که حتي بسياري از اين مواريث، فراتر از مليت و قوميت، به جهان نيز تعلق يافته اند و به عنوان ميراث جهاني تلقي مي‌شوند.

تبريز، شهري با پيشينه چندين هزارساله بسياري لايه‌هاي تاريخ را در ميان کتاب حيات خود جاي داده است؛ از سوابق علمي و هنري و فرهنگي گرفته تا سبقه مذهبي و اعتقادي و سياسي که در هر يک نيز بي تعارف، حرف‌ها براي گفتن داشته است؛ مکان‌هايي که خود آئينه تاريخ هستند و آثاري که بهترين راوي زندگي ارزشمند بزرگان گذشته اند، با قدرت تمام در انعکاس اين داشته‌هاي بي نظير بر مسند نشسته اند.

مقبره الشعراي تبريز يکي از اين مکان هاست؛ مکاني که از 800 سال پيش محل دفن بيش از 400 شاعر، اديب، عارف و رجال نامي است که در طول دوره‌هاي مختلف در اين مکان دفن شده‌اند و به نوعي قبله گاه اهل دل است. با اينکه بيشتر مردم آن جا را به عنوان مدفن استادسخن، شهريار مي‌شناسند.

شهرداري تبريز، به ويژه در يک سال اخير در جايگاه بازوي کمکي دولت، بسياري از طرح‌هاي بزرگ تبريز را بر عهده گرفته و آنها را اجرا کرده است؛ فارغ از اينکه وظيفه شهرداري تنها پروژه‌هاي شهري است و لاغير؛ نمونه‌هاي آن هم فراوان است: طرح قطار شهري تبريز، طرح ساماندهي عون بن علي و مقبره الشعراي تبريز از آن دست طرح‌هايي است که در ابتداي تصويب مقرر بوده با اعتبار ملي نسبت به اجراي آنها اقدام شود؛ ليکن و متأسفانه عدم پايبندي دولت‌هاي قبلي نسبت به اجراي تعهدات خويش بار اجرايي انها را بر دوش شهرداري انداخت تا اين نهاد به جاي ارائه خدمات به شهروندان، توان مالي و عمراني خود را بر اتمام تکميل آنها صرف کند.

مقبره الشعراي تبريز چشم انتظار سفر استاني دوم رئيس جمهور

آيا تدبير رئيسي قفل نابساماني مقبره الشعرا تبريز را باز مي‌کند؟!

مقبره الشعراي تبريز از جمله مهمترين مکان‌هاي تاريخي تبريز است که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان با ارائه طرح توسعه اين مکان تاريخي و در قالب يک پروژه ملي نسبت به افزايش امکانات گردشگري در آن اقدام کرد؛ با اينحال به دليل بزرگي و عظمت طرح، نيازمند اعتبار مالي قابل توجهي بود که از عهده اين اداره کل برنيامد؛ توپ به ميدان شهرداري افتاد و اين نهاد براي کمک به اجراي اين پروژه بخش عمده‌اي از عمليات عمراني و اجرايي و به تبع آن هزينه‌ها را نيز بر عهده گرفت؛ اما کمک شهرداري نيز براي اتمام و تکميل اين طرح بسنده نشد و مي‌بايست دولت به اين پروژه به عنوان يک پروژه ملي نظر داشته باشد و با اعتبارات ملي از آن پشتيباني کند.

طي سفر اول رئيس محترم جمهور به استان و تبريز و با رايزني‌ها و اطلاع رساني‌ها در خصوص ساماندهي مقبره الشعرا و مشکلات پيش روي تکميل آن، قرار بر آن شد که ??? ميليارد تومان از اعتبارات ملي و استاني به اين مجموعه اختصاص يابد. با اينهمه شهرداري بازهم پاي کار بود تا توانست صفه شمالي و جنوبي مقبره الشعرا را با 650 ميليارد ريال هزينه اجرا نمايد.

مقبره الشعراي تبريز چشم انتظار سفر استاني دوم رئيس جمهور

مقبره الشعرا نماد تبريز است

با اين همه، تا به پايان رسيدن مراحل اجرايي و تکميل و عرضه آن به شهروندان و دوستداران تاريخ و فرهنگ و شعر وادب، هنوز هم راه زيادي است و طي اين طريق، تنها با مساعدت‌هاي مالي و اعتباري دولت ممکن است؛ احياي تاريخ و به تبع آن احياي صنعت گردشگري و توريسم در تبريز، استان و کشور نيازمند کمک‌هاي مديريت کلان کشور است تا تبريز بتواند در اين زمينه نيز با عرضه گنجينه‌هاي بي بديل خويش، همچنان قبله گاه اصحاب هنر و فرهنگ و شعر باشد.

مقبره الشعراي تبريز در حالي چشم به سفر دوم رئيس جمهور به تبريز دوخته است که شهروندان تبريزي و اهالي هنر و فرهنگ و ادب از اوضاع اين مکان رنجيده خاطرند و اميد آن مي‌رود تا در اين دور از سفر آيت الله رئيسي رئيس جمهور محبوب به تبريز و با نگاه مساعد ايشان به اين طرح، بودجه مقبره الشعرا لايق جايگاهش و اعتبارش مصوب و محقق گردد. مقبره الشعراي تبريز نماد شهر تبريز است و شهروندان تبريزي انتظار ساماندهي اين مکان گردشگري و تاريخي را دارند.

کد خبر

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 3 + 7

  آخرین اخبار
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.