1402/01/28 - 15 : 30
کد خبر: 35392
شهردار تاکيد کرد:
رونمايي از تکنولوژي جديد تصفيه هوا در تبريز/ توجه ويژه شهرداري به هويت تاريخي شهر
احرار: شهردار تبريز با بيان اينکه براي هواي پاک اين شهر در سال جديد برنامه داريم، گفت: تکنولوژي جديدي براي تصفيه هوا براي اولين بار در ارديبهشت ماه سال جاري رونمايي مي‌شود که طرح و سازه‌ هايي که در اين خصوص کار مي‌کنيم، کارکرد 7500 درخت را خواهد داشت.

يعقوب هوشيار، يکشنبه شب در جمع خبرنگاران با تاکيد بر اينکه بحث سلامت شهروندان براي شهرداري اهميت دارد، اظهار کرد:  سازه‌هاي تصفيه کننده هوا در نقاطي که آلودگي بالا دارند، نصب مي‌شود و امسال 30 مورد از اين سازه‌ها به اتمام مي رسد.

وي ادامه داد: هرچند از ايده آل سرانه فضاي سبز شهر فاصله داريم اما تلاش مي‌کنيم در زمينه سلامتي شهروندان گام‌هاي مثبتي برداريم، در اين راستا براي اولين بار ?? هزار تن نمک پاشي در فصل زمستان در سطح شهر جهت حفظ سلامتي شهروندان حذف شد.

وي افزود: شهرداري و شوراي شهر در جهت حمايت از رانندگان تاکسي تبريز، براي نزديک به يکهزار راننده در سال ???? وام ??? ميليون توماني با کارمزد چهار درصد داده که اين امر باعث نوسازي ناوگان و رضايت نسبي رانندگان شده است.

هوشيار در خصوص افزايش کرايه‌هاي تاکسي در شهر تبريز، گفت: فعالان شبکه تاکسيراني جزو مظلوم ترين قشر جامعه هستند و هزينه‌هايي که اين قشر با آن مواجه هستند مثل نگهداشت خودرو، بيمه و انواع بيماري‌هايي که به خاطر شغلشان با آن مواجه هستند بسيار بالا بوده و ناترازي در هزينه‌ها و درآمد آن‌ها وجود دارد، رقمي که رانندگان تاکسي از مسافران دريافت مي‌کنند نسبت به شرايط جامعه، زياد نيست و حداکثر درآمد روزانه اين رانندگان بر خلاف تصورها به بالاي 500 هزار تومان هم نمي‌رسد.

وي با بيان اينکه بحث حذف پيمانکاران فضاي سبز توسط شهرداري تبريز مطرح نيست، گفت:  مناقصه‌اي در اين خصوص برگزار کرديم و پيمانکاران مختلف مي‌توانستند در آن شرکت کنند اما چون قيمت‌ها مدنظر آن‌ها نبود و به خاطر رقابت قيمتي مشارکت نکردند، باز هم اعلام آمادگي کرديم تا بخشي از کارها را به آن‌ها بدهيم ولي خود پيمانکاران آماده نبودند. نزديک به 7000 کارگر در اين حوزه فعاليت دارند و ما بايد رويکرد حمايت از کارگر داشته باشيم و از طرفي نمي‌توان حتي يک روز شهر را تعطيل کرد.

وي اظهار کرد: از زمان تحويل شهرداري، ?? پروژه ناتمام بزرگ که متولي آن‌ها بخش خصوصي بوده در تبريز وجود داشت که ادامه فعاليت عمراني آنها را از سال گذشته شروع کرديم که مشکلات تعدادي از آن ها رفع شده و اميدواريم اغلب اين پروژه‌ها امسال تعيين تکليف شوند.

شهردار تبريز گفت: هم‌چنين تعدادي پروژه جانبي وجود داشت، براي نمونه در حوزه پسماند بيش از 10 سال درگير اين موضوعات بوديم، روزانه 1000 تن زباله در شهر دفن مي‌شد ولي هيچ اراده‌اي براي تعيين تکليف آن وجود نداشت ولي با پروژه‌هاي در دست اجرا، پايان 1402 ، پايان آلودگي پسماند شهر تبريز خواهد بود و قول مي‌دهيم ميزان پسماند شهري به حدود 200 تن کاهش يابد.

وي در خصوص آذرپارک نيز گفت: در خصوص هزينه دريافتي پارک حاشيه اي خودرو توسط شرکت آذرپارک، افزايش قيمت منوط به توافق شهرداري بوده و در اين زمينه تاکنون افزايش قيمتي نداشتيم، همچنين موضوع آذرپارک را به ماده 38 برديم تا خلع يد شود اما اين پروسه حقوقي طولاني است.

هوشيار در خصوص ترافيک شديد محدوده گلگشت به دليل وجود مجتمع هاي پزشکي گفت: در حال انتقال کلينيک شيخ الرئيس هستيم و در اين راستا اميدواريم جامعه پزشکي همکاري کنند، همچنين ساخت مسير بي آر تي دوم شهر نيز باعث مي‌شود تا با تخليه بخشي از مطب‌ها حمل و نقل عمومي به صورت مطلوب باشد.

وي در خصوص سگ‌هاي ولگرد موجود در سطح شهر، اظهار کرد: در سال 1401 بودجه‌اي در خصوص سگ‌هاي ولگرد نداشتيم، بعد از سال‌ها مرکز نگهداري سگ‌هاي بلاصاحب را فعال کرديم، اکنون بيش از 1000 قلاده سگ در اين مرکز نگهداري شده و کار عقيم سازي انجام مي‌شود ولي براي کنترل زادولد اين سگ‌ها زمان نياز هست.

وي از صدور چهار ميليون مترمربع پروانه خبر داد و گفت: عمده اين پروانه ها مربوط به پروژه هاي ناتمام بودند و 40 هزار ميليارد تومان پروژه در سال 1402 شروع شده و اين جريان ادامه دارد.

وي در خصوص نوسازي ناوگان اتوبوسراني تبريز نيز گفت: بر اساس قرارداد، هزينه 300 دستگاه اتوبوس واريز شده و 200  دستگاه اتوبوس هم تاکنون تحويل گرفته شده است، در حالي که طي 10 سال گذشته اين رقم ?? دستگاه بود، اين موضوع اهميت دارد زيرا قشري که از اتوبوسراني بهره‌مند مي‌شوند قشر متوسط به پايين جامعه است.

وي يادآور شد: در سال 1402 براي احداث پل‌ها و مسيرگشايي‌ها در مناطق محروم و کم برخوردار برنامه داريم و تمام تلاش ما اين است که خط دوم مترو از منطقه کم برخوردار قراملک شروع شود. براي اولين بار 19 محله آسيب پذير شهر شناسايي و 25 پروژه ويژه براي آن‌ها در نظر گرفتيم. بيشترين بودجه شهرداري در سالجاري به مناطق کم برخوردار 10، 4 و 7 شهرداري اختصاص يافته است.

شهردار تبريز با بيان اينکه براي اولين بار هزينه‌هاي جاري شهرداري به زير 25 درصد رسيده و برنامه داريم آن را به زير 20  درصد برسانيم، گفت: در خصوص انعطاف بودجه، تلاش کرديم تا در حوزه‌هاي مختلف فعاليت کنيم ولي در سال 1402  براي اولين بار در حوزه فرهنگي، اجتماعي و ورزشي پيوست بودجه‌اي ارائه داديم و برنامه‌ها به صورت هفتگي  تدوين شده است. طي پنج سال گذشته سرمايه گذاري چنداني در حوزه زيباسازي نداشتيم که يکي از دلايل عمده آن ادغام  سازمان زيباسازي در سازمان سيما منظر بوده است، در سال 1402 ، يکي از موضوعات تهيه پيوست زيباسازي بوده و قرار است در اين حوزه اتفاقات خوبي اتفاق بيفتد. احياي سازمان سرمايه گذاري نيز انجام گرفته و سه درصد درآمدها را به حساب ذخيره براي اين امر اختصاص داده‌ايم.

وي در خصوص ماجراي اخير تخريب ديوار کنسکولگري سابق آلمان در تبريز نيز گفت: در خصوص اين خانه تاريخي، اينکه اين محل کنسولگري آلمان بوده يا نه، جاي بحث دارد، اين مکان قبلا مدرسه سميه بوده و ارزشمندي آن به خاطر هويت خودمان است. خانه‌هاي تاريخي موجود در شهر که در اختيار اشخاص هستند براي خود حق و حقوقي دارند. يکي از کريدورهاي شهر براي بحث ترافيک خيابان فلسطين بود که اين خانه هم در اين منطقه وجود داشت. مالک آن در خارج از کشور بود که با تلاش فراوان رضايت از وي دريافت شد و ديوار ريخته شده اين خانه، برداشته شد و شهرداري با بناي خانه هيچ کاري نداشت، تلاش داشتيم اين ملک را تملک کنيم که مالک رضايت نداد اما باز هم اگر مايل باشد ما آماده تملک آن هستيم . شهرداري تبريز به بحث هويت تاريخي شهر توجه ويژه داشته و دراين راستا و خانه‌هاي باقرخان و ستارخان را تملک کرديم.

وي در پاسخ به سوالي در خصوص احتمال حضور در انتخابات مجلس  گفت: صراحتا اعلام مي‌کنم من در انتخابات حضور نخواهم داشت.

هوشيار با اشاره به تصويب راه اندازي مجتمع رسانه‌اي در بودجه امسال توسط شورا، گفت: با بررسي وضعيت شهر مي‌بينم که با ايده آلها فاصله داريم و بايد به آن‌ها برسيم. بنده علاقمند به انتقاد شدن از سوي رسانه ها هستم و طي اين مدت به عنوان شهردار تبريز حتي يک مورد از رسانه ها شکايت نکردم.

رونمايي از تکنولوژي جديد تصفيه هوا در تبريز/ توجه ويژه شهرداري به هويت تاريخي شهر

 

تعامل خوب شهرداري و شوراي شهر 

رئيس شوراي شهر تبريز نيز گفت: تحولي که شهردار تبريز در امور ايجاد کرده است قابل توجه بوده، سخت مي‌توان شهرداري‌ پيدا کرد که چندين پروژه از مدير قبلي را با 20 درصد پيشرفت و مشکلاتش طي يک سال به اتمام برساند. چون معمولا هر مديري سعي دارد کارهاي جديد شروع کند، آقاي هوشيار موقع تحويل شهرداري قول داد که تا جان دارد خواهد دويد و اکنون ما شهادت مي‌دهيم که چند برابر بيشتر از حرف‌هايش عمل کرده است.

حجت الاسلام رسول برگي افزود: شهردار تبريز در برخي مسائل بر خلاف تصورها با شورا رفيق است و رقيب نيست. با کمال افتخار هم به استيضاح و هم به انتخاب خود افتخار مي‌کنيم. پشت سر شهردار محکم ايستاده‌ايم چرا که هوشيار فداکارانه کار مي‌کند.

وي همچنين شائبه حضورش در انتخابات را رد کرد و گفت: به مردم قول دادم که در پست شوراي شهر بمانم در خدمتشان باشم.

وي همچنين در خصوص انتقال شوراي شهر از عمارت شهرداري گفت: به تازگي ساختماني را در منطقه 5 بررسي کرديم که هفت نفر از اعضاي شورا موافق انتقال مجموعه شورا به آنجا هستند، تجمع کل شورا مي‌تواند در اين نقطه انجام شود، البته فعلا صحن شورا در عمارت مي‌ماند. 

انتهاي پيام 

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 3 + 1

  آخرین اخبار
برخورد صاعقه در جلفا جان مرد 50 ساله را گرفت
سد نهند تبريز سرريز شد
تقويت روابط عمومي يک ضرورت است/ رونمايي از نسخه جديد سايت نظام مهندسي استان
دوران تحصيل دانشجويان سابقه کار مي شود
بيانيه هيات رييسه شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي آذربايجان شرقي
جشنواره 26 آذربايجان شرقي الگويي براي سال هاي آتي خواهد بود
حمل زباله بر روي اتومبيل باز هم حادثه آفريد/ شهروندان از باکس‌هاي زباله استفاده کنند
مناطق 6 و 7 تبريز به بافت ارزشمند شهر تبديل مي‌شود
نتايج قطعي انتخابات در حوزه تبريز، آذرشهر و اسکو مشخص شد
فعاليت مدارس سه حوزه انتخابيه آذربايجان شرقي، فردا با 2 ساعت تاخير
  پربازدیدترین اخبار
مناطق 6 و 7 تبريز به بافت ارزشمند شهر تبديل مي‌شود
نتايج قطعي انتخابات در حوزه تبريز، آذرشهر و اسکو مشخص شد
تاسيس انجمن اسلامي دانشجوبان آرمانخواه تبريز
جشنواره 26 آذربايجان شرقي الگويي براي سال هاي آتي خواهد بود
حمل زباله بر روي اتومبيل باز هم حادثه آفريد/ شهروندان از باکس‌هاي زباله استفاده کنند
بيانيه هيات رييسه شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي آذربايجان شرقي
برخورد صاعقه در جلفا جان مرد 50 ساله را گرفت
تقويت روابط عمومي يک ضرورت است/ رونمايي از نسخه جديد سايت نظام مهندسي استان
دوران تحصيل دانشجويان سابقه کار مي شود
سد نهند تبريز سرريز شد
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.