1401/12/24 - 20 : 15
کد خبر: 35213
مدير کل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس استان آذربايجان شرقي خبر داد؛
مدارس کانکسي مستقل با بيش از 10 دانش‌آموز در مهر ماه 1402 برچيده خواهند شد
احرار: مدير کل نوسازي مدارس استان آذربايجان شرقي با اشاره به وجود 66 مدرسه کانکسي در استان، از برچيده شدن اين مدارس در مهرماه سال آتي خبر داد و گفت :در صورت تخصيص اعتبارات ،تمام مدارس کانکسي مستقل بالاي 10 نفر در مهر 1402 برچيده خواهد شد.

به گزارش احرار ، فرهاد فرهودي در نشست خبري با اصحاب رسانه اظهار کرد :در سال 1401 اداره کل نوسازي مدارس در راستاي جامعه عمل پوشاندن به  اهداف عملکرد انقلابي و جهادي  94 پروژه شامل 378 کلاس درس تحويل آموزش وپرورش داد، به عبارت بهتر نوسازي مدارس هر روز يک کلاس  درس احداث کرده است

وي با بيان اينکه براي تحويل  اين پروژه ها 410 ميليارد تومان هزينه  صرف شده است گفت :از اين ميزان 120  ميليارد تومان آن توسط خيرين گرانقدر تامين شده است  و در تلاشيم تا  از ظرفيت هاي خيرين براي تامين فضاهاي آموزشي استان بهره ببريم.

 رشد 30 درصدي  تعميرات مدارس

فرهودي با اشاره به اينکه امسال در بحث تعميرات مدارس با رشد 30 درصدي نسبت به سال قبل  مواجه بوديم  گفت:  علاوه بر انجام تعميرات معمولي در  مدرس؛ حدود 240 هزار متر مربع آسفالت براي محوطه مدارس توسط  دولت از طرح قير رايگان  تامين و  اجرا شده است و همراه با  آن 220 هزار مترمربع ايزوگام براي تامين ايزوگام پشت بام مدارس از طرح ريگان قير تامين و اجرا شده است .

مدير کل نوسازي مدارس  استان به اهميت تعامل با خيرين  اشاره  و بيان کرد :  در راستاي تعامل با خيرين دو جشنواره يکي در تهران و ديگري در تبريز برگزار کرديم که خيرين آذربايجاني افتخار بزرگي خلق کردند و در  شرايط اقتصادي کنوني حدود 650 ميليار تومان تعهد کرده اند که در  سالهاي اينده  براي امر مقدس مدرسه سازي  اختصاص دهند.

 وي به اقدامات دولت در اين زمينه نيز اشاره  کرد و ابراز داشت: دولت سيزدهم نيز در اين زمينه گام  هاي موازي و مثبتي برداشته است   و  در لايحه بودجه 1402  اعتبار مناسبي براي اين امر  پيش بيني شده است که از آن ميزان  حدود 15 هزار ميليارد تومان براي پروژه هاي نيمه تمام خيرين  در نظر گرفته شده است که البته فعلا تصويب نهايي نشده است.

265 پروژه در دست اجراي ا اداره کل  نوسازي

 فرهودي همچنين  از 265 پروژه در دست اجراي اين اداره کل  در سال 1402 خبر داد و گفت : از محل اعتبارات دولتي در قالب هزار و 229 کلاس درس براي تکميل اين  پروژه  هزينه شده است که  در تلاشيم تا  قسمت عمده آن را  در سال 1402 افتتاح کنيم.

وي افزود : براي تکميل  پروژه هاي مذکور حدود  1300 ميليارد تومان اعتبار لازم است که  تلاش مي کنيم از محل هاي مختلف اين اعتبار را تامين نماييم ماهيت  پروژه ها در اداره کل نوسازي مدارس استان بي تفاوتي  ساير دستگاه هاي اجرايي مواجه است که لزوم مردم محور بودن اداره کل نوسازي را مي طلبد.

 

در بحث نوسازي مدارس نمي توانيم به بودجه هاي دولتي اکتفا کنيم

او  با بيان اينکه در بحث نوسازي مدارس نمي توانيم تنها به بودجه هاي دولتي اکتفا کنيم گفت:  ما  نبايد فقط به بودجه ها دولتي اکتفا کنيم  و بايد بتوانيم به سمت  تامين اعتبار ز مبادي همچون اتاق بازرگاني استان ،شرکت مس سونگون برويم .

 وي ابراز اميد واري کرد: اگر اين مراکز در نوسازي مدارس پيش قدم شوند شاهد اتفاقات مبارکي در بحث نوسازي مدارس استان خواهيم بود .

فرهودي همچنين  به انعقاد تفاهم نامه با با سازمان منطقه ازاد  در دي و اسفند سال جاري اشاره کرد و گفت:  قرار دادي که به صورت رسمي با مناطق آزاد  جلفا  منعقد کرده ايم  با مشارکت 30 درصدي منطقه ازاد ارس و مشارکت 70 درصد اداره کل نوسازي مدارس استان است.

وي از انعقاد تفاهم نامه اي همانند تفاهم نامه  مدارس منطقه  ازاد جلفا در خصوص منطقه خداآفرين خبر داد و گفت :  فعلا  اين تفاهم نامه به صورت رسمي  منعقد نشده است و در فرودين  منعقد خواهد شد  که  50 درصد منطقه خداآفرين  و 50 درصد نيز سازمان نوسازي مدارس  در اين اقدام مشارکت دارند.

مدير کل نوسازي مدارس استان  همچنين به بحث محروميت زدايي  در سال هاي اخير اشاره کرد و گفت :  در سال هاي اخير خيرين و همچنين اعتبارات دولتي را به سمت مناطق محروم سوق داده  با اينهمه  در خود تبريز نيز مدارسي وجود دارند که نيازمند بازسازي اند.

براي بازسازي  و مقاوم سازي 19 هزار ميليارد تومان اعتبار نياز داريم

فرهاد فرهودي  افزود : براي بازسازي  و مقاوم سازي 19 هزار ميليارد تومان اعتبار نياز داريم  از بنگاه هاي اقتصادي که  چون از محل تامين اعتبارات دولتي تامين اين هزينه با مشکل مواجه است که در تلاشيم ظرف 4 سال اينده  بخش عمده اي از اين مشکلات حل شود

او برنامه هاي اداره کل وسازي در سال آينده را اينگونه تشريح کرد : در  اداره کل نوسازي همانند آنچه که  در مرداد ماه 1401 قول داديم طرح مدارس سبز را پيش برديم که  پيشرفت عمليات دو نمونه از اين طرح را در بازديد ها  ملاحظه کرديد  و نمونه ديگري نيز در شهرستان ميانه با پيشرفت 60 درصد در دست اقدام است .

حرکت اداره کل  در اينده به سمت ساخت مدارسي پايدار است

 فرهودي با اشاره به اينکه حرکت ما در اينده به سمت ساخت مدارسي پايدار از نظر تامين و مصرف انرژي است گفت: دو پروژه داريم که  70 درصد آن  با رويکرد مديريت سبز طراحي شده اند که مدرسه  شهداي زينبيه ميانه و مدسه شادروان فرشباف  آن جمله اند.

وي با بيان اينکه  در مدارس با مقياس بزرگ سعي کرده ايم 60 درصد ايتم ها  و پارامترهاي رويکرد مديريت سبز و مدرسه پايدار را  طراحي کنيم ابراز اميد واري کرد : اين عدد  در سال 1402 به 75 درصد  خواهد رسيد.

75 درصد پروژه ها  در مناطق محروم بوده است

فرهاد فرهودي با بيان اينکه از 94 پروژه انجام شده 75 درصد آن در مناطق محروم بوده است بيان کرد :  در سال 1402 توجه ويژه اي به مناطق محروم خواهيم داشت

وي همچنين با بيان اينکه از تجهيزات  97 ميلياردي که در کل استان توزيع کرده ايم گفت : از اين رقم   45 ميليارد تومان آن  به مناطيق محروم   اختصاص يافت و حدود 5 ميليارد تومان آن نيز  براي تجهيز مدارس استثنايي اختصاص يافته است  که انشااله در سال 1402 نيز اين رويکرد تقويت خواهد شد.

برچيده شدن مدارس  کانکسي مستقل 10 نفره  در مهرماه 1402

مدير کل نوسازي مدارس استان با اشاره به وجود 66 مدرسه کانکسي در استان از برچيده شدن اين مدارس در مهرماه سال آتي خبر داد و گفت :در صورت تخصيص اعتبارات  تمام مدارس کانکسي  مستقل بالاي  10 نفر در مهر 1402  برچيده خواهد شد.

وي با بيان اينکه اين امر براي مدارس کانکسي مستقل 10  نفره در نظر گرفته شده است گفت :    کانکس هاي زير 10 نفر  فعلا در سياست هاي دولت گنجانده نشده است براي اينکه  مدارسي که 4 نفر دانش آموز دارند بزودي خالي از سکنه خواهند شد که  براي سرمايه گذري 2 ميليارد توماني از نظر اقتصادي به صرفه نيست .

 فرهودي با بيان اينکه در سال آينده نهضت بزرگ تعميراتي را راه ادازي خواهيم کرد گفت :تعميرات مدارس بايد نسبت به سال 1401 حداقل 30 درصد رشد يابد و در تلاش داريم در يک مهر براي اموزش و پرورش مهيا کنيم.

گفتني است : امروز اصحاب  رسانه از پروژه هاي در حال ساخت، نيمه تمام و خاتمه يافته اداره کل سازي  استان بازيد کردند پروژه هاي مجتمع آموزشي شهرک مرزداران،  پروژه مدرسه شادروان فرشباف جزو مدارس پايدار و پروژه شهرک ارم از آن جمله بودند.

 

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 5 + 2

  آخرین اخبار
روايت موتورسواراني که زودتر از پهباد ترکيه‌اي به بالگرد رسيدند
بدرقه شهداي خدمت+عکس
متفکرآزاد: بدرقه رئيس جمهور و همراهان توسط مردم آذربايجان شرقي در تاريخ ماندگار شد
برگزاري امتحانات نهايي از «شنبه»
محدوديت هاي ترافيکي مراسم بدرقه شهدا در کلانشهر تبريز
روز چهارشنبه سراسر کشور تعطيل شد
مراحل پاياني امدادرساني به حادثه سقوط بالگرد رئيس جمهوري و انتقال پيکر شهدا
تراب محمدي سرپرست استانداري آذربايجان شرقي شد
پيام تسليت اعضاي شوراي اسلامي شهر و شهردار تبريز در پي شهادت رئيس‌جمهور و هيئت همراه رئيس جمهور
کليه ادارات و دستگاه‌هاي اجرايي شهرستان تبريز فردا تعطيل است
  پربازدیدترین اخبار
مراحل پاياني امدادرساني به حادثه سقوط بالگرد رئيس جمهوري و انتقال پيکر شهدا
محدوديت هاي ترافيکي مراسم بدرقه شهدا در کلانشهر تبريز
فردا صبح پيکر شهدا در تبريز بدرقه مي شود/ اقامه نماز توسط رهبري
روز چهارشنبه سراسر کشور تعطيل شد
تراب محمدي سرپرست استانداري آذربايجان شرقي شد
عبور پيکر شهداي خدمت از ميان خيل جمعيت
متفکرآزاد: بدرقه رئيس جمهور و همراهان توسط مردم آذربايجان شرقي در تاريخ ماندگار شد
برگزاري امتحانات نهايي از «شنبه»
بدرقه شهداي خدمت+عکس
روايت موتورسواراني که زودتر از پهباد ترکيه‌اي به بالگرد رسيدند
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.