1401/12/23 - 0 : 10
کد خبر: 35200
رسانه ها در کنار تنوير افکار به دنبال روايت صحيح از وقايع باشند
استاندار آذربايجان شرقي گفت: رسانه ها بايد در کنار تنوير افکار عمومي به دنبال روايت صحيح و دقيق از وقايع باشند.

عابدين خرّم شامگاه دوشنبه در آيين پاياني جشنواره منطقه اي مطبوعات، خبرگزاري ها و پايگاه هاي خبري شمالغرب کشور در تبريز با اشاره به فعاليت بيش از 500 رسانه در استان اظهار کرد: اين تعداد اثر حکايت از وسع نظر انقلاب، نظام و مسئولين داشته و نمايانگر آزادي بيان است.

وي با بيان اينکه دولت از رسانه و مطبوعات مختلف استقبال مي کند، گفت: اهالي رسانه، افرادي دغدغه مند بوده و در پي انتقال اين دغدغه ها هستند و هر مجموعه اي که از اين جريان استقبال نکند، خود را سانسور کرده و از اين موهبت فکري بي بهره شده است.

خرّم، طرح انتقاد، دغدغه مندي و تنوير افکار عمومي را ضروري دانست و گفت: در شرايط کنوني با جنگ رسانه اي روبرو هستيم که بسيار اغواکننده است و اصحاب رسانه در مقابل اين هجمه ها، وظيفه بسيار سنگيني دارند.

استاندار آذربايجان شرقي افزود: اصحاب فکر و انديشه بايد به فکر عظمت ملت ايران بوده و به دنبال صيانت از ملّيت و باورهاي مردم باشند.

وي با اشاره به اينکه در مقابل جنگ نرم، بايد توليد قدرت و توليد محتواي نرم کرد، گفت: اگر در اين موقعيت به فکر توليد قدرت نرم نباشيم، قطعا در مقابل آيندگان مسئول خواهيم بود.

خرّم، نقش رسانه ها را در عين تنوير افکار، روايت صحيح و به موقع دانست و اظهار کرد: آنچه امروز از رسانه ها انتظار مي رود، اميدآفريني و اعتمادآفريني براي ملت ايران و دوري از هر گونه سياه نمايي است که اميدواريم رسانه هاي استان توجه ويژه اي به اين اصل داشته باشند.

در اين مراسم که با حضور شمسايي، مديرکل مطبوعات و خبرگزاري هاي داخلي برگزار شد، از برگزيدگان در بخش هاي مختلف رسانه اي تجليل به عمل آمد.

 

تعالي بخشي، مطالبه گري و اميدآفريني مولفه هاي مهم کار رسانه اي است

مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي، تعالي بخشي، مطالبه گري و اميدآفريني را سه مولفه مهم کار رسانه اي عنوان کرد.

سيد محمدحسين بلاغي اظهار کرد: امسال با مسائل اجتماعي فراواني در کشور روبرو بوديم که هر يک از آن ها را مي توان محکي براي اصحاب رسانه کشور دانست که خوشبختانه قاطبه فعالان رسانه اي توانستند از اين محک، سربلند بيرون آمده و با روحي بلند در راستاي شفافيت و مطالبه گري به پيش بروند.

وي ادامه داد: در اين شرايط مطبوعات ما با کمترين لغزش و به دور از جوسازي هاي موجود، به رسالت خود عمل کرده و در خصوص مسائل روز جامعه به انجام وظيفه پرداختند.

بلاغي با استقبال از هر گونه نقد رسانه اي گفت: قطعا اين نقدها يک نوع مطالبه گري و تذکر براي مسئولين محسوب مي شود که خوشبختانه از سوي مديريت ارشد استان نيز به حوزه فرهنگ و رسانه، نگاهي باز و مثبت وجود دارد.

مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي با اشاره به ضرورت وجود سه مولفه مهم در کار رسانه اي، اظهار کرد: موضوع اول، تعالي بخشي است به گونه اي که نبايد از کنار مسائل اجتماعي به سادگي رد شويم، بايد توجه ويژه به مسائلي که با مولفه هاي ديني، هويتي و انقلابي ما پيوند خورده اند، داشته باشيم.

بلاغي، اميدآفريني را ديگر مولفه مهم در کار رسانه اي دانست و گفت: امروز توفيقات زيادي در بخش هاي مختلف استان داريم که بايد نسبت به اطلاع رساني آن ها و ايجاد اميدآفريني در بين مردم تلاش کنيم.

وي، مطالبه گري را مولفه سوم بخش رسانه اي عنوان و اظهار کرد: حتي در بخش هاي مرتبط با فرهنگ و هنر استان نيز از هر گونه مطالبه گري استقبال مي کنيم تا بتوانيم امور را به بهترين شکل به سرانجام برسانيم.

 

بلاغي در خصوص اين جشنواره نيز گفت: 900 اثر از چهار استان آذربايجان‌شرقي، آذربايجان غربي، اردبيل و زنجان به دبيرخانه جشنواره ارسال شده است که نشان از استقبال اهالي رسانه از اين جشنواره دارد.??? اثر از چهار استان آذربايجان‌شرقي، آذربايجان غربي، اردبيل و زنجان به دبيرخانه جشنواره ارسال شده است که نشان از استقبال اهالي رسانه از اين جشنواره دارد.

مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي ، اولويت اين اداره کل را برون سپاري بخشي از امورات به تشکل هاي مردمي عنوان کرد.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 4 + 7

  آخرین اخبار
روايت موتورسواراني که زودتر از پهباد ترکيه‌اي به بالگرد رسيدند
بدرقه شهداي خدمت+عکس
متفکرآزاد: بدرقه رئيس جمهور و همراهان توسط مردم آذربايجان شرقي در تاريخ ماندگار شد
برگزاري امتحانات نهايي از «شنبه»
محدوديت هاي ترافيکي مراسم بدرقه شهدا در کلانشهر تبريز
روز چهارشنبه سراسر کشور تعطيل شد
مراحل پاياني امدادرساني به حادثه سقوط بالگرد رئيس جمهوري و انتقال پيکر شهدا
تراب محمدي سرپرست استانداري آذربايجان شرقي شد
پيام تسليت اعضاي شوراي اسلامي شهر و شهردار تبريز در پي شهادت رئيس‌جمهور و هيئت همراه رئيس جمهور
کليه ادارات و دستگاه‌هاي اجرايي شهرستان تبريز فردا تعطيل است
  پربازدیدترین اخبار
مراحل پاياني امدادرساني به حادثه سقوط بالگرد رئيس جمهوري و انتقال پيکر شهدا
محدوديت هاي ترافيکي مراسم بدرقه شهدا در کلانشهر تبريز
فردا صبح پيکر شهدا در تبريز بدرقه مي شود/ اقامه نماز توسط رهبري
روز چهارشنبه سراسر کشور تعطيل شد
تراب محمدي سرپرست استانداري آذربايجان شرقي شد
عبور پيکر شهداي خدمت از ميان خيل جمعيت
برگزاري امتحانات نهايي از «شنبه»
متفکرآزاد: بدرقه رئيس جمهور و همراهان توسط مردم آذربايجان شرقي در تاريخ ماندگار شد
بدرقه شهداي خدمت+عکس
روايت موتورسواراني که زودتر از پهباد ترکيه‌اي به بالگرد رسيدند
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.