1391/12/2 - 06 : 56
کد خبر: 260
استاندار آذربايجان‌شرقي خبر داد
افزايش مبلغ يارانه از محل افزايش قيمت حامل‌هاي انرژي
استاندار آذربايجان‌شرقي گفت: قرار نيست با اجراي گام دوم هدفمندي يارانه پول جديدي وارد چرخه اقتصادي جامعه شود بلکه افزايش يارانه نقدي از محل افزايش قيمت حامل‌هاي انرژي به مردم پرداخت مي‌شود.
به گزارش احرارنيوز احمد عليرضابيگي بعد از ظهر امروز در جمع اهالي روستاي مبارک‌آباد از توابع ملکان، با تاکيد بر اهميت مقاوم‌سازي خانه‌هاي روستايي براي پيشگيري از خسارت‌هاي جبران‌ناپذير به هنگام حوادث طبيعي، اظهار کرد: در آغاز دولت نهم، مقاوم‌سازي 92 هزار واحد مسکن روستايي در آذربايجان شرقي هدف‌گذاري شد که 78 هزار واحد از آنها به پايان رسيده و بقيه نيز تا پايان فعاليت دولت تمام خواهد شد.
 
وي افزود: علاوه بر اين، کار مقاوم‌سازي 18 هزار واحد ديگر نيز آغاز شده است که با اعطاي تسهيلات مقاوم‌سازي به آنها تا پايان دولت تکميل خواهند شد.
 
بازسازي 11 هزار واحد مسکوني در مناطق زلزله‌زده
 
عليرضابيگي ادامه داد: 11 هزار واحد مسکن روستايي نيز در مناطق زلزله‌زده استان بازسازي شده که جزو واحدهاي مقاوم‌سازي شده در استان به شمار مي‌روند.
 
استاندار آذربايجان شرقي در ادامه به مشکل آب منطقه ملکان اشاره کرد و گفت: اين مشکل به خاطر کمبود آب در حوزه آبريز درياچه اروميه است و براي جبران آن بايد به سمت اصلاح روش‌هاي آبياري و استفاده بهينه از منابع آب برويم.
 
وي تاکيد کرد: در اين راستا سد ليلان‌چاي نيز به دليل اطمينان خاطري که از جهت دسترسي به آب خواهد داشت حائز اهميت است و به زودي بايد به نتيجه برسد.
 
تبديل روستاي مبارک آباد به شهر
 
عليرضابيگي همچنين از تبديل روستاي مبارک‌آباد به شهر خبر داد و گفت: با امکاناتي که در مبارک‌آباد فراهم شده شايسته نيست که آن را روستا بناميم و از اين پس بايد بگوييم شهر مبارک.
 
وي افزود: تبديل اين روستا به شهر به زودي ابلاغ مي‌شود و در انتخابات خرداد 92 شاهد برگزاري انتخابات شوراي شهر در اين شهر خواهيم بود.
 
استاندار آذربايجان شرقي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينکه دشمنان آرزوي چشم‌پوشي ملت ايران از ارزش‌هاي اسلامي را به گور خواهند برد، افزود: بيانات مقام معظم رهبري در ديدار با مردم آذربايجان، پيام روشني بود براي کساني که خيال ضعف و سستي ملت ايران را در سر مي‌پرورانند و با اين تصور پيشنهاد مذاکره را مطرح مي‌کنند.
 
وي با بيان اينکه قابليت‌هاي کنوني انقلاب اسلامي قابل مقايسه با روزهاي اول اين انقلاب نيست، اظهار داشت: ملت ايران تحت شديدترين محدوديت‌ها، به پيشرفت‌هاي قابل ملاحظه‌اي دست يافته است و اين برخاسته از ذات انقلاب اسلامي است که مي‌تواند هر تهديدي را به فرصت تبديل کند.
 
عليرضابيگي همچنين با اشاره به تحريم‌هاي اقتصادي آمريکا و غرب عليه ملت ايران، تصريح کرد: بايد در مقابل اين تحريم‌ها يک نهضت مقاومت راه‌اندازي کنيم و اين جز با همراهي مردم و دولت امکان‌پذير نيست.
 
وي با اشاره به ضرورت اجراي گام دوم هدفمندي يارانه‌ها، ادعاي افزايش نقدينگي با اجراي اين گام را رد کرد و افزود: قرار نيست با اجراي گام دوم، پول جديدي وارد چرخه اقتصادي جامعه شود بلکه افزايش يارانه نقدي از محل افزايش قيمت حامل‌هاي انرژي به مردم پرداخت مي‌شود.
 
استاندار آذربايجان شرقي تصريح کرد: تجريه توزيع ثروت در سه دهه گذشته نشان مي‌دهد که ثروت‌هاي کشور بايد به دست خود مردم سپرده شود و توسعه اقتصادي کشور نيز در گرو همين اقدام است.
 
وي افزود: تمام حرف دولت احمدي‌نژاد اين است که بايد به مردم اعتماد کنيم و اجازه دهيم خود مردم اقتصاد را مديريت کنند.
 
عليرضابيگي ادامه داد: ملي شدن صنعت نفت زماني براي مردم ايران قابل لمس شد که ثروت آن را در زندگي خود احساس کردند.
 
استاندار آذربايجان شرقي با اشاره به افتتاح پروژه‌هاي عمراني در دهه فجر در نقاط مختلف استان، گفت: با وجود اينکه عمده سرمايه‌ها و امکانات استان براي بازسازي مناطق زلزله‌زده بسيج شده بود، اما روند عمراني استان متوقف نشد و شاخص‌هاي قابل توجهي در حوزه‌هاي مختلف به ويژه عمران روستايي به دست آمد.
 
وي تاکيد کرد: بناي دولت بر اين است که منابع کشور را در مسير رضايت مردم صرف کند و براي ما به عنوان خدمتگزاران مردم، مشاهده آسايش و رفاه مردم مايه افتخار است.
کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 4 + 5

  آخرین اخبار
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
اجراي 31 رشته مسيرگشايي با 20 کيلومتر طول در تبريز
  پربازدیدترین اخبار
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
پيشرفت 55 درصدي سنگفرش محور تاريخي «حيدر تکيه سي»
ورود سامانه بارشي جديد به کشور از روز جمعه تا دوشنبه
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
زباله هاي شهري ساعت 9 شب از منازل جمع اوري مي شود
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.