1400/11/02 - 14 : 56
کد خبر: 22947
استاندار: ديپلماسي مرزي اولويت توسعه در آذربايجان‌شرقي است
احرار: استاندار آذربايجان‌شرقي با بيان اينکه ديپلماسي مرزي اولويت توسعه همه جانبه در اين استان است، گفت: صنعت، معدن و تجارت بايد پيشاهنگ ديپلماسي مرزي با کشورهاي همسايه باشد.

، عابدين خرم روز شنبه در آيين تکريم و معارفه رييسان سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربايجان شرقي، اظهار کرد: بايد صنايع استان به خوبي معرفي شوند تا ظرفيت هاي مناسبي براي ارتباطات بين المللي و صادرات به کشورهاي همسايه گسترده شود. 

وي افزود: به رغم اينکه آمار بيکاري استان 10 درصد اعلام شده و آمار خوبي است، اما از آنجا که بيشتر فارغ التحصيلان جوان جوياي کار هستند، بايد در آمارها بازنگري اساسي کنيم تا در ارتقاي ظرفيت ها ناکام نمانيم. 

وي با بيان اينکه صنايع کوچک در حوزه اشتغال، توليد و معيشت مردم بسيار مهم هستند، يادآور شد: ظرفيت ها و فرصت ها در آذربايجان شرقي و در بخش هاي مختلف متناسب نيست. 

خرم خاطر نشان کرد: از اولويت هاي ما توجه به صنايع پايين دستي مرتبط با علوم دانش بنيان و فن آور است، ارتقاي توانمندي نيروي انساني و ايجاد حلقه وصل بين دانشگاه و صنعت با علوم دانش بنيان، راهکار عملياتي براي دست يابي به توسعه و اشتغال مناسب در آذربايجان شرقي است تا در عمل از دانش جوانان امکان بهره مندي فراهم شود. 

وي ادامه داد:  بيش از هشت ميليارد تن ذخاير معدني آذربايجان شرقي است که البته هنوز بخشي از آنها نيز شناسايي نشده و به هر حال به سراغ بخش بزرگي از ذخاير معدني استان نرفته ايم؛ شايد ? تا سه معدن مس ديگر در استان وجود داشته باشد که هنوز شناسايي نشده اند و از بقيه هم به طور مناسب در توسعه استان بهره گيري نشده است. 

استاندار آذربايجان شرقي اظهار کرد: بر اين اساس بايد برنامه مدون براي شناسايي معادن جديد و بهره مندي از معادن موجود وجود داشته باشد و صنايع راکد استان نيز فعال شوند. 

خرم خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفيت اوراسيا، فعال شدن گمرکات و اقبال صنعتگران روسيه براي تجارت و همکاري با ايران که در سفر رييس جمهوري به اين کشور نمايان بود، از ديگر ظرفيت هايي است که آذربايجان شرقي مي تواند در بهره گيري از آنها پيشتار باشد. 

وي اضافه کرد: فعال تر کردن ديپلماسي مرزي با کشورهاي آذربايجان، ارمنستان و ترکيه و ارتباط با گرجستان به عنوان پل تجارت و همکاري فراسرزميني مي تواند ظرفيت هاي آذربايجان شرقي را افزايش دهد. 

وي يادآور شد: با توجه به ظرفيت ها  و فرصت هايي که در آذربايجان شرقي وجود دارد، بخش صنعت، معدن و تجارت مي تواند گام هاي موثري را براي برقراري ديپلماسي مرزي بردارد و اين دور از دسترس نيست. 

استاندار آذربايجان شرقي ادامه داد: بر اين اساس نياز به افرادي داريم که شعارهايي را که دولت سيزدهم مي دهد در ميدان عمل پياده کنند؛ بر اين اساس تغيير ماهوي در حوزه مديريت بايد داشته باشيم تا افراد سياست ها و اهداف دولت را بپذيرند و در غير اين صورت نبايد مسووليت بپذيرند. 

وي تاکيد کرد: مدير بايد ميداني باشد و عمل در ميدان را به پشت ميزش ترجيح دهد؛ در واقع در مواقع نياز در مناطق محروم حضور يابد تا عدالت برقرار شود. 

خرم همچنين با تقدير از بازاريان در بيش از 2 سال دوران شيوع کرونا و همکاري شان در جهت رفع مشکلات نيازمندان، گفت: در اين دوره بازاريان و صنعتگران سنگ تمام گذاشتند و وارد گود شدند، با کمک هاي مومنانه نگراني قشر ضعيف را برطرف کردند. 

در اين آيين، صابر پرنيان با حکم وزير صمت به عنوان رييس سازمان، صنعت، معدن و تجارت آذربايجان شرقي، منصوب و از زحمات راستي، سرپرست سابق اين سازمان تقدير شد.  

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام: 
پست الکترونیک:
نظر : 
سوال امنیتی : 
? 7 + 1

  آخرین اخبار
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
اجراي 31 رشته مسيرگشايي با 20 کيلومتر طول در تبريز
واژگوني مرگبار اتوبوس در گردنه حيران
  پربازدیدترین اخبار
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
پيشرفت 55 درصدي سنگفرش محور تاريخي «حيدر تکيه سي»
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
ورود سامانه بارشي جديد به کشور از روز جمعه تا دوشنبه
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.