1400/08/15 - 15 : 28
کد خبر: 22475
مديرکل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان:
74 پايگاه راهداري زمستاني در آذربايجان‌شرقي ايجاد شد
احرار: مديرکل راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي آذربايجان شرقي از ايجاد 74 راهدارخانه بين‌راهي ثابت و سيار در جاده‌هاي استان خبر داد.

اورجعلي عليزاده روز شنبه در گفت وگويي با اشاره به وجود بيش از 14 هزار کيلومتر شبکه راه‌ در آذربايجان شرقي اظهار کرد: حدود 400  دستگاه ماشين‌آلات سنگين و نيمه‌سنگين به همراه 700 نفر پرسنل براي طرح راهداري زمستاني در راهدارخانه‌هاي بين‌راهي استان مستقر مي‌شوند.

وي افزود: براساس برنامه‌ريزي‌ها از ابتداي آبان حدود 30 درصد نيروها در راهدارخانه‌هاي آذربايجان شرقي مستقر شده‌اند.

عليزاده با بيان اينکه قرار بود نيروها به‌طور کامل تا پانزدهم آبان در پايگاه‌هاي زمستاني مستقر شوند، گفت: با شروع بارش برف در برخي شهرستان‌هاي استان و پيش‌بيني تداوم بارندگي‌ها، هم‌اکنون حدود 70 درصد تجهيزات و نيروها در راهدارخانه‌ها مستقر شده‌اند.

مديرکل راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي آذربايجان شرقي درباره وضعيت ناوگان راهداري استان خاطرنشان کرد: براي تامين ماشين‌آلات مجهز، به 350 دستگاه سنگين و نيمه‌سنگين شامل کاميون، نمک‌پاش، لودر، بولدوزر، تريلر و برف‌روب و 10  دستگاه برف‌خور نيازمند هستيم.

وي با بيان اينکه امسال از طريق سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي، ?? دستگاه تجهيزات راهداري به ناوگان راهداري استان اضافه شده است، افزود: اين دستگاه‌ها شامل لودر، گريدر و بيل مکانيکي است که در اختيار شهرستان‌هاي مناطق کوهستاني و دور از مرکز قرار گرفته‌اند.

مديرکل راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي آذربايجان شرقي همچنين با اشاره به داشتن نقص فني هميشگي حدود ?? درصد از تجهيزات راهداري استان، گفت: از ابتداي سال تعميرات اساسي حدود ?? دستگاه از ماشين‌آلات موجود را در دستور کار داشته‌ايم؛ همچنين ساير دستگاه‌ها نيز دچار نواقص جزئي بودند که آن‌ها را نيز برطرف کرده‌ايم.

عليزاده با بيان اينکه امسال نزديک به 50 هزار تن نمک و 50 هزار تن شن و ماسه در راهدارخانه‌هاي استان براي جلوگيري از يخ‌زدگي جاده‌ها ذخيره شده است، افزود: از مردادماه نسبت به تهيه و حمل نمک، شن و ماسه مورد نياز براي راهدارخانه‌هاي زمستاني استان اقدام شده است.

وي همچنين درباره مهم‌ترين و حياتي‌ترين محورهاي آذربايجان شرقي در زمستان نيز گفت: بيش از 28 گردنه در استان وجود دارد که مهم‌ترين آن‌ها گردنه‌هاي شبلي، نصيرآباد، آتاجان، سايين، گويجه‌بيل، سامبران، پيام و گردنه‌هاي طول محور آذربايجان - تبريز هستند.

عليزاده با تاکيد بر اينکه هرلحظه احتمال وقوع کولاک، برف و يخ‌بندان در اين گردنه‌ها وجود دارد، اظهار کرد: خدمات‌رساني راهداري زمستاني به اين نقاط را در اولويت اول قرار داده‌ايم تا مشکلي براي تردد به وجود نيايد.

مديرکل راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي آذربايجان شرقي با اشاره به برگزاري جلسات هماهنگي با ساير دستگاه‌ها گفت: با پليس‌راه، اورژانس، هلال احمر، مديريت هماهنگي امور بحران استانداري، شرکت نفت، وزارت صمت و ساير دستگاه‌هايي که به‌نوعي در اين راستا وظيفه دارند، هماهنگي‌هاي لازم براي همگرايي و تعامل انجام شده است.

وي درباره برخورداري اين اداره کل از سيستم‌هاي هوشمند و نرم‌افزارهاي هواشناسي جاده‌اي اظهار کرد: در طول گردنه‌ها و محورهاي برف‌گير حدود ?? دستگاه دوربين نظارتي فعال است که به‌صورت آنلاين از مرکز راهداري استان دوربين‌ها رصد و محورها پايش مي‌شوند؛ بدين‌ترتيب در صورت بروز مشکل مي‌توان به نزديک‌ترين پايگاه محدوده براي ارائه خدمات اطلاع‌رساني مي‌شود.

عليزاده با بيان اينکه تابلوهاي پيام متغير (VMS) نيز در طول محورها مستقر است و وضعيت جوي و شرايط جاده‌ها را آنلاين اطلاع‌رساني مي‌کند، گفت: همچنين تلفن گوياي 141 شبانه‌روزي در اختيار کاربران جاده است.

مديرکل راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي آذربايجان شرقي تشريح کرد: به‌صورت مداوم و روزانه اطلاعات جوي را از اداره هواشناسي دريافت مي‌کنيم تا آمادگي کامل براي مديريت راه‌ها داشته باشيم.
 

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام: 
پست الکترونیک:
نظر : 
سوال امنیتی : 
? 3 + 1

  آخرین اخبار
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
اجراي 31 رشته مسيرگشايي با 20 کيلومتر طول در تبريز
واژگوني مرگبار اتوبوس در گردنه حيران
  پربازدیدترین اخبار
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
پيشرفت 55 درصدي سنگفرش محور تاريخي «حيدر تکيه سي»
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
ورود سامانه بارشي جديد به کشور از روز جمعه تا دوشنبه
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.