1400/08/08 - 20 : 43
کد خبر: 22438
استقلال يک - تراکتور صفر/ گيتار ارسلان به داد استقلال ناکوک رسيد
احرار: استقلال در هفته سوم ليگ برتر فوتبال با يک گل از سد تراکتور عبور کرد.

ا، استقلال و تراکتور امشب(شنبه) در چارچوب هفته سوم ليگ برتر فوتبال در ورزشگاه آزادي به مصاف هم رفتند. اين ديدار با يک گل به سود استقلال به پايان رسيد. در اين ديدار ارسلان مطهري در دقيقه 54تک گل استقلال را به ثمر رساند. با اين نتيجه استقلال 9 امتيازي شد و موقتا به صدر جدول رده‌بندي صعود کرد. تراکتور هم با سه امتياز در رده نهم جدول رده‌بندي قرار گرفت.

نيمه نخست

نمايش دو تيم در نيمه نخست چنگي به دل نزد و بازي درگيرانه استقلال و تراکتور باعث شد که توپ بيش‌تر در ميانه ميدان رد و بدل شود. استقلال تلاش مي‌کرد که از خط دفاعي بازي‌سازي کند و با رساندن توپ به حسين‌زاده و يامگا در قلب دفاع تراکتور براي خودش موقعيت‌سازي کند اما اين برنامه با پرس از جلوي بازيکنان تراکتور و هوشياري آن‌ها در دفاع به کار نيامد.

در آن سوي ميدان فيروز کريمي علاوه بر ضد حملات، بازي مستقيم از دفاع به حمله را در دستور کار بازيکنانش قرار داده بود و روي تکنيک و حفظ توپ پيمان بابايي و سامان نريمان جهان در فاز تهاجمي حساب باز کرده بود. تراکتوري‌ها به نسبت استقلالي‌ها برنامه‌شان را بهتر اجرا کردند.

شاگردان فرهاد مجيدي اما پس از يارگيري يامگا و حسين‌زاده رو به ارسال از جناحين آوردند که کارساز بود و توانستند چند موقعيت نسبتا خوب به دست بياورند.

از موقعيت‌هاي خطرناک اين نيمه مي‌توان به شوت وريا غفوري از فاصله ?? متري اشاره کرد که با واکنش خوب اخباري به گل تبديل نشد. در موقعيتي ديگر، يامگا در دقيقه 28 مي‌توانست با ضربه سر دروازه تراکتور را باز کند اما توپ بازيکن فرانسوي استقلال در چارچوب نبود و به بيرون رفت.

شايد خطرناک‌ترين موقعيت استقلال در دقيقه 40 رخ داد که پاس کات بک جعفر سلماني در موقعيتي عالي به حسين‌زاده رسيد اما بازيکن جوان استقلال با بي‌دقتي توپ را به بيرون زد و يک فرصت گل‌زني خوب براي استقلالي‌ها سوخت.

نيمه دوم

استقلال بازي را در اين نيمه تهاجمي آغاز کرد و توپ و ميدان را در اختيار گرفتند با اين حال تراکتور بود که در پنج دقيقه ابتدايي نيمه دوم توانست موقعيت‌سازي کند اما شوت سامان نريمان جهان با بدشانسي از کنار دروازه به بيرون رفت. پس از اين موقعيت استقلالي‌ها به خودشان آمدند و بلافاصله دروازه تراکتور را باز کردند.

استقلال در دقيقه ?? روي ضربه کرنر و پاس پشت پاي زيباي سياوش يزداني با ضربه سر ارسلان مطهري به گل نخست رسيد تا کمي از فشار خارج شود. مطهري يک دقيقه پس از گل نخست مي‌توانست گل دوم را هم به ثمر برساند اما ضربه سر او اين بار از بالاي دروازه به بيرون رفت.

در دقيقه ?? بود که يامگا در محوطه جريمه سرنگون شد که بازيکنان استقلال اعتقاد به خطاي پنالتي داشتند اما داور چنين اعتقاد به پنالتي نداشت با اين حال دقايقي بعد سرنگوني وريا غفوري در محوطه جريمه، داور را متقاعد کرد که براي استقلال پنالتي بگيرد. استقلالي‌ها اما قدر اين موقعيت را ندانستند و وريا غفوري ضربه پنالتي را به تيرک افقي دروازه کوبيد و زبير نيک‌نفس توپ برگشتي را به بيرون زد.

استقلال در ادامه بازي همچنان توپ و ميدان را در اختيار داشت اما تراکتوري‌ها نيم‌نگاهي به ضد حملات داشتند تا اين که در دقيقه ?? نفوذ سعيد واسعي استقلالي‌ها را چسبيده به محوطه جريمه‌شان مرتکب به خطا کرد تا موقعيت خوبي در اختيار شاگردان فيروز کريمي قرار بگيرد اما آن‌ها هم قدر اين موقعيت را ندانستند و ضربه‌شان را با بي‌دقتي به ديواره دفاعي استقلال کوبيدند.

استقلال در ادامه بازي سعي کرد بازي را کنترل کند و با گردش توپ در زمين، زمان بازي را بگذراند تا سومين پيروزي‌اش را کسب کند. کنترل بازي بازيکنان استقلال به حدي بود که حتي زماني که در موقعيت ضد حمله قرار مي‌گرفتند و مي‌توانستند موقعيت خطرناک به روي دروازه تراکتور ايجاد کنند، توپ را نگه داشته و به عقب پاس مي‌دادند. همين موضوع باعث شد که بازي در 15 دقيقه ابتدايي در ميانه ميدان پيگيري شود و با نتيجه يک بر صفر به سود استقلال به پايان برسد.

ترکيب استقلال: سيد حسين حسيني، محمد حسين مرادمند، محمد دانشگر، سياوش يزداني (عارف آقاسي، دقيقه 77)، آرش رضاوند، مهدي مهدي‌پور، روزبه چشمي (ارسلان مطهري، دقيقه 46 )، وريا غفوري، جعفر سلماني، کوين يامگا و امير حسين حسين‌زاده.

ترکيب تراکتور: محمدرضا اخباري، عبدالله ناصري، ابوالفضل رزاق‌پور، اکبر ايماني، سامان نريمان جهان، پيمان بابايي، محمد قادري (علي فتحي، دقيقه 64 )، عبدالله حسيني، آرش قادري، بهزاد سلامي و شاهين ثاقبي (سعيد واسعي، دقيقه 44).

انتهاي پيام+

 

ايسنا

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام: 
پست الکترونیک:
نظر : 
سوال امنیتی : 
? 4 + 7

  آخرین اخبار
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
اجراي 31 رشته مسيرگشايي با 20 کيلومتر طول در تبريز
واژگوني مرگبار اتوبوس در گردنه حيران
جايگزين‌هايي خمس در تراکتور؛ گل‌محمدي، مجيدي و چند مربي ديگر
جدايي رسمي خمس از تراکتور
52 درصد مساکن روستايي آذربايجان شرقي مقاوم سازي شده اند
  پربازدیدترین اخبار
جايگزين‌هايي خمس در تراکتور؛ گل‌محمدي، مجيدي و چند مربي ديگر
واژگوني مرگبار اتوبوس در گردنه حيران
افتتاح دو شهرداري جديد در شهرستان تبريز
واگذاري يا خريد و فروش امتياز نهضت ملي مسکن غيرقانوني است
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
اجراي 31 رشته مسيرگشايي با 20 کيلومتر طول در تبريز
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.