1400/07/30 - 11 : 36
کد خبر: 22379
رييس مجمع نمايندگان مجلس در آذربايجان شرقي:
رييس جمهوري بر احياء درياچه اروميه تاکيد کرد
احرار: رئيس مجمع نمايندگان آذربايجان‌شرقي گفت: فعال سازي ستاد احيا درياچه اروميه، توسعه ارتباطات با کشورهاي همسايه، تامين نياز آبي استان و تسريع در بهره برداري از طرح هاي نيمه تمام از جمله محورهاي مهم تاکيدات رييس جمهوري براي در ديدار اخير نمايندگان استان و استاندار جديد با وي بود.

محمد حسين فرهنگي روز جمعه در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا در خصوص ديدار اعضاي اين مجمع و استاندار جديد آذربايجان شرقي با رئيس جمهوري اظهار کرد: اعضاي مجمع در اين ديدار موضوعات مختلفي را مطرح کردند که از مهم ترين آنها فعال شدن بنياد شهريار در زمينه زبان و ادبيات ترکي آذربايجاني است که از سال ها قبل در استان وجود دارد و لازم است اهتمام بيشتري از طرف دولت انجام شود.

وي افزود: بر اين اساس مقرر شد فعاليت هاي اين بنياد و اقداماتي که قبلاً در آن انجام شده، تقويت شود.

وي ادامه داد: مشکل پروژه هاي ناتمام يا در شرف اتمام آذربايجان شرقي از قبيل انتقال آب رودخانه ارس به تبريز و رفع تنش آبي اين کلانشهر و رفع نيازهاي آبي در سطح استان نيز در اين ديدار مطرح شد.

فرهنگي ادامه داد: در ديدار با رئيس جمهوري مشکلات چند سد و اتمام آنها، تکميل پاياب هاي سد برخي از شهرستان ها جهت رفع تنش آبي مثل سد حاجيلر، سد کلقان، قلعه چايي، سد شهيد مدني، سد گرمي چاي و مشکل آب شرب برخي از شهرها از نظر بهداشتي مورد تاکيد  قرار گرفت تا به سرعت براي اتمام آنها اقدام شود؛ همچنين خريد تضميني محصولات کشاورزي نيز از جمله مسائل جدي مطرح شده بود.

وي خاطرنشان کرد: در خصوص درياچه اروميه و تکميل پروژه انتقال آب از رودخانه زاب بحث‌هايي شد و تکميل پروژه زاب و چند تصفيه خانه که آب آن ها بايد به سمت درياچه اروميه هدايت شود مورد تاکيد قرار گرفت که البته اين پروژه ها نزديک به اتمام است.
وي ادامه داد: رئيس جمهوري همچنين در خصوص آبرساني به درياچه اروميه و فعال شدن ستاد احيا به شکل جديد تاکيد کرد.
نماينده مردم تبريز، اسکو و آذرشهر در مجلس شوراي اسلامي همچنين در مورد ديگر موضوعات مورد بحث در نشست با رئيس جمهوري گفت: پروژه مهم جاده اي تبريز- بازرگان، مطالب مربوط به مسير ريلي ميانه به تبريز که رو به اتمام است و بهسازي مسير ريلي به سمت ترکيه هم مورد تاکيد قرار گرفت.

رئيس مجمع نمايندگان آذربايجان شرقي در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد:  در اين ديدار همچنين تامين نياز برق و مسائل مربوط به نيروگاه ها به خصوص بازتواني نيروگاه تبريز، بهره برداري از نيروگاه هريس براي رفع نيازهاي برقي استان و همين طور مسائل مربوط به رفع نياز برق صنايع، مورد بررسي و بحث قرار گرفت.

وي يادآور شد: در خصوص مسائل مربوط به معادن، اعضاي مجمع و استاندار تاکيد داشتند که به صورت ويژه پيگيري شود.

وي اضافه کرد: اشتغال جوانان، به خصوص در برخي از شهرستان ها که مشکل اساسي است،  مسايل اجتماعي و رتبه بندي معلمان، مشکلات جاده‌اي و تسريع در تکميل طرح هاي نيمه تمام  شهرستان ها نيز از مسائل مطروحه در اين ديدار بود.

فرهنگي گفت: استاندار آذربايجان شرقي هم با ذکر آمار و ارقام در خصوص طرح هاي نيمه تمام مسائل را مطرح کردند و مشخص شد ???? پروژه نيمه تمام در آذربايجان شرقي وجود دارد که ?? درصد آنها بيش از ?? درصد پيشرفت دارند.

فرهنگي همچنين اظهار کرد: در اين ديدار تاکيد شد براي طرح تصفيه خانه تبريز که به لحاظ تامين بهداشت کلانشهر تبريز و هدايت آب به سمت درياچه اروميه داراي اهميت فراواني است ?? ميليارد تومان اعتبار در نظر گرفته شود.

وي اضافه کرد: تکميل طرح‌هاي نيمه تمام، تامين آب شرب بهداشتي، آب کشاورزي، آب صنعتي و تاکيد بر آبرساني به درياچه اروميه، فعال شدن ستاد احيا، برقراري ارتباطات بين المللي مناسب با کشورهاي همسايه از طريق گروه‌هاي دوستي پارلماني و استانداري ها، توجه به مسائل مرزي، توجه به مسائل کشاورزي و امنيت غذايي و توليدات کشاورزي از جمله ديگر تاکيدات رئيس جمهور در نشست مشترک با مجمع نمايندگان آذربايجان‌شرقي و استاندار جديد بود.

رييس مجمع نمايندگان مجلس در آذربايجان شرقي خاطرنشان کرد: رئيس جمهوري معتقد بودند که بايد نسبت به مسائل مرزي و ارتباط با همسايگان به سمت تنش زدايي حرکت کنيم.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 7 + 8

  آخرین اخبار
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
اجراي 31 رشته مسيرگشايي با 20 کيلومتر طول در تبريز
واژگوني مرگبار اتوبوس در گردنه حيران
  پربازدیدترین اخبار
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
پيشرفت 55 درصدي سنگفرش محور تاريخي «حيدر تکيه سي»
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
ورود سامانه بارشي جديد به کشور از روز جمعه تا دوشنبه
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.