1400/07/27 - 16 : 52
کد خبر: 22368
هفته اول ليگ برتر فوتبال ايران
تراکتور - گل‌گهر ؛ دستان خالي کريمي در مقابل قلعه‌ي پرمهره‌ي ژنرال
احرار: فصل جديد ليگ برتر فوتبال ايران، جام خليج فارس امروز سه‌شنبه، 27 مهرماه با انجام چهار بازي آغاز و بار ديگر تنور فوتبال ايران داغ خواهد شد.

ايسنا، تراکتور تبريز که بعد از سقوط ماشين سازي به ليگ دسته اول آزادگان تنها نماينده‌ي فوتبال آذربايجان در ليگ‌برتر محسوب مي‌شود، در نخستين بازي اين فصل خود ميهمان تيم گل‌گهر سيرجان خواهد بود.

همانطور که فيروز کريمي سرمربي تراکتور طي گفت‌وگويي با رسانه رسمي باشگاه مطرح کرده بود، اکثر تيم‌هاي حاضر در اين فصل، با جذب مهره‌هاي قوي و مطرح خود را براي آغاز فصل جديد تا دندان مسلح کرده‌اند اما تراکتور همانند فصل گذشته در حد يک تيم معمولي بسته شده است و اين فصل نيز خبري از بمب‌هاي نقل و انتقالاتي و تيم کهکشاني نخواهد بود.

مسعود شجاعي، اشکان دژاگه، مهدي تيکدري، ميثم تيموري، محمدرضا خانزاده، ميلاد فخرالديني، حميد بوحمدان و حبيب فرعباسي، خروجي‌ها و آرش قادري، سجاد حيدري، شاهين ثاقبي، عبداله حسيني، عبداله ناصري، علي عبداله زاده و ناصر سالاري ورودي‌هاي تراکتور هستند.

بدون شک تنها سرمربي باتجربه اي همچون فيروز کريمي مي‌توانست هدايت بلاتکليف ترين تراکتور تاريخ را برعهده گرفته و به نوعي اعتبار خود را گرو بگذارد؛ در حاليکه تا چند فصل پيش آرزوي هر مربي حضور در کادر فني سرخ‌هاي آذربايجان بود، اما سوء مديريت ها، تصميمات اشتباه مديران باشگاه، جابجايي‌هاي تمام نشدني در کادر فني  و مديريت، غيبت چندين ماهه‌ي مالک باشگاه و حضورش در استانبول، عملا تراکتور را به يک تيم پرحاشيه و يک رقيب آسان و مهربان براي رقبا تبديل و هواداران اين تيم را روز به روز نسبت به آينده تيم محبوب خود نگران کرد.

مالک باشگاه گرفتار بدهي‌هاي ميلياردي بازيکناني شده بود که بعضا حتي يک بازي نيز براي تراکتور انجام نداده بودند و دفتر زنوزي در استانبول که قبلا محل انفجار بمب‌هاي نقل و انتقالاتي بود، تبديل به محلي براي پرداخت بدهي هاي باشگاه شده بود.

وضعيت تراکتور به گونه اي است که حتي با حضور سرمربي کارکشته اي همچون کريمي نيز نبايد انتظار داشته باشيم اين تيم که به تازگي از بحران خارج شده است (حداقل در هفته هاي ابتدايي) نتايج درخشاني را کسب کند و شايد تحقق وعده‌ي کريمي در خصوص شکست تيم ها و خوشحالي هواداران کمي زمان‌بر باشد.

يکي ديگر از موارد قابل توجه بازي نخست تيم تراکتور در مقابل گل‌گهر، تقابل کريمي و قلعه نويي است اما بدون ترديد اين تقابل براي کريمي به مراتب سخت تر خواهد بود چرا که قلعه نويي تيم سيرجاني را  به‌عنوان يکي از موفق‌ترين و فعال‌ترين تيم‌هاي نقل و انتقالات تابستاني مطرح و حتي دو بازيکن فصل گذشته تراکتور (تيکدري و خانزاده) را نيز جذب کرده است اما اگر کفه‌ي پرمهره بودن به سمت قلعه نويي سنگين تر کند، اين موضوع در بحث تجربه و کارکشتگي به نفع سرمربي تراکتور است و قلعه نويي هرچقدر هم با دانش و با تجربه باشد، سابقه و تجربه‌ي کمتري نسبت به کريمي در سرمربي گري دارد.

فيروز کريمي برنده‌ي آخرين رويارويي خود با قلعه نويي بود که توانست در بازي برگشت تراکتور و گل‌گهر که سومين حضور کريمي در کادر فني تراکتور بعد از جدايي خطيبي بود، توانست بعد از گذشت  ?? سال از آخرين پيروزي خود ( پيروزي ? بر ? صباي قم مقابل استقلال در سال ??) مجددا ژنرال فوتبال ايران مغلوب خود کند.

در خصوص تقابل تيم هاي تراکتور و گل‌گهر نيز اين دو تيم تاکنون چهار بار در مقابل هم قرار گرفته اند که سه برد سهم تراکتور بوده و يک بازي نيز با نتيجه‌ي مساوي به پايان رسيده است.

 قضاوت اين ديدار حساس بر عهده محمدرضا اکبريان خواهد بود که محسن سلطاني، مهدي سيفي و شبير بهروزي او را در امر قضاوت ياري خواهند کرد و حيدر شکور نيز ناظر اين بازي خواهد بود.

گفتني است دو تيم تراکتور تبريز و گل‌گهر سيرجان از هفته‌ي اول مسابقات ليگ برتر فوتبال ايران، روز چهارشنبه، ?? مهر ماه از ساعت ?? در ورزشگاه امام علي(ع) کرمان به مصاف يکديگر خواهند رفت.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 6 + 6

  آخرین اخبار
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
  پربازدیدترین اخبار
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زباله هاي شهري ساعت 9 شب از منازل جمع اوري مي شود
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.