1400/06/22 - 15 : 44
کد خبر: 22235
استاندار آذربايجان شرقي: واکسيناسيون بايد سرعت بيشتري بگيرد
احرار: استاندار آذربايجان شرقي با تأکيد بر اينکه کرونا امروز فقط مسأله بهداشت و درمان نيست و همه بايد احساس مسئوليت کنند، گفت: با توجه به تأثير واکسيناسيون در کاهش موارد ابتلا و مرگ‌ومير ناشي از کرونا، اين موضوع بايد با جديت و سرعت بيشتري دنبال شود.

محمدرضا پورمحمدي روز دوشنبه در چهلمين جلسه ستاد استاني مقابله با کرونا، اظهار داشت: موج پنجم کرونا با وجود اينکه شديدتر از موج‌هاي قبلي بود، در استان ما تبديل به بحران نشد که دليل اين امر، آمادگي‌ها و مقدماتي بود که در زمان مناسب پيش‌بيني شده بود.
 
وي با ابراز تأسف از فوت روزانه هموطنان به دليل ابتلا به کرونا، گفت: کرونا امروز فقط مسأله بهداشت و درمان نيست و همه بايد براي مقابله با اين بيماري و بهبود وضعيت احساس مسئوليت کنند.
 
پورمحمدي با بيان اينکه در آذربايجان شرقي همه بخش‌ها پاي کار آمده‌اند، افزود: ما در هيچ مقطعي از زمان شروع اين بيماري غافل‌گير نشديم و براي همه پيشامدها برنامه داشتيم و با وجود همه مشکلات و کاستي‌ها، کم‌کاري و سهل‌انگاري در اين زمينه صورت نگرفته است.
 
وي از روند واکسيناسيون در استان نيز ابراز رضايت کرد و گفت: خوشبختانه واکسن به اندازه کافي در کشور و استان تأمين شده که اين موضوع براي مردم آرامش‌بخش و اميدوارکننده است.
 
استاندار آذربايجان شرقي همچنين از اظهارات برخي افراد و گروه‌ها که مردم را نسبت به عواقب تزريق واکسن نگران مي‌کنند، انتقاد کرد و گفت: خوشبختانه اقبال مردم ستان به واکسن خوب است و بايد آگاه‌سازي‌هاي لازم صورت گيرد تا مردم از اين بابت نگراني نداشته باشند.
 
وي با بيان اينکه عدم رعايت شيوه‌نامه‌هاي بهداشتي يا مخالفت با واکسن، يک مسأله فردي نيست، بلکه مسئوليت اجتماعي ايجاد مي‌کند، افزود: تأثير رعايت شيوه‌نامه‌هاي بهداشتي و تزريق واکسن در کاهش روند ابتلا و مرگ‌ومير ناشي از کرونا مشهود است و بايد اين مسأله جدي‌تر از قبل دنبال شود.
 
پورمحمدي با اشاره به ايجاد مراکز شبانه‌روزي واکسيناسيون در تبريز و برخي شهرهاي استان، از لغو منع تردد شبانه در اين شهرها خبر داد و گفت: اميدواريم با برنامه‌ريزي وزارت بهداشت درخصوص واکسن و مشروط کردن فعاليت‌هاي اجتماعي به تزريق واکسن، روند واکسيناسيون در کشور و استان با سرعت بيشتري دنبال شود.
 
وي همچنين تأکيد کرد: ظرفيت لازم براي ترزيق واکسن به گروه‌هاي مختلف در استان فراهم شده و دانشگاه علوم پزشکي تبريز در اين خصوص آماده همکاري با صنايع و واحدهاي توليدي و دستگاه‌هاي اجرايي است.
 
رئيس دانشگاه علوم پزشکي تبريز نيز در اين جلسه تعداد بيماران بستري مبتلا به کرونا را در استان، ???? نفر اعلام کرد و گفت: حداکثر تعداد بستري روزانه در استان به ازاي هر يک ميليون نفر، ?? نفر بوده است که جزو کمترين آمار در ميان استان‌هاي کشور است.
 
محمدحسين صومي درخصوص روند واکسيناسيون در استان نيز گفت: تاکنون يک ميليون و ??? هزار دوز واکسن در استان تزريق شده و بيش از ?? درصد جمعيت بالاي ?? سال استان حداقل يک دوز واکسن را دريافت کرده‌اند که بالاترين درصد در سطح کشور است.
 
وي خاطرنشان کرد: در حال حاضر ميزان تزريق واکسن در شهرهايي مانند ورزقان، کليبر، هوراند، اهر و هشترود به بالاي ?? درصد رسيده، اما در شهرهاي مرند، تبريز، هريس، ملکان و بناب بايد سرعت واکسيناسيون افزايش يابد.
 
صومي با اشاره به اينکه ميزان تزريق واکسن در استان در روزهاي اخير به حدود يکصد هزار دوز رسيده است، افزود: هدف‌گذاري ما اين بود که تا پايان شهريور، 60درصد جمعيت هدف استان را واکسينه کنيم که با روند فعلي و کار جهادي طي دو هفته آينده اين ميزان به 75 درصد مي‌رسد.
 
وي با تأکيد بر اينکه به برخي حاشيه‌ها و سياه‌نمايي‌ها توجه نمي‌کنيم، از همه دستگاه‌هاي مسئول خواست تا براي تحقق هدف‌گذاري صورت‌گرفته با دانشگاه علوم پزشکي تبريز همکاري کنند.
 
رئيس دانشگاه علوم پزشکي تبريز همچنين از ايجاد دو مرکز جديد شبانه‌روزي واکسيناسيون در تبريز خبر داد و گفت: در حال حاضر تزريق واکسن به افراد بالاي 30 سال در تبريز انجام مي‌شود و در ساير شهرها محدوديت سني نداريم.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 6 + 7

  آخرین اخبار
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
اجراي 31 رشته مسيرگشايي با 20 کيلومتر طول در تبريز
واژگوني مرگبار اتوبوس در گردنه حيران
  پربازدیدترین اخبار
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
پيشرفت 55 درصدي سنگفرش محور تاريخي «حيدر تکيه سي»
ورود سامانه بارشي جديد به کشور از روز جمعه تا دوشنبه
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.