1400/06/11 - 14 : 18
کد خبر: 22180
امام جمعه تبريز: شهرداري و شوراي شهر به حاشيه‌نشيني توجه ويژه داشته باشند
احرار: نماينده ولي‌فقيه در آذربايجان‌شرقي و امام جمعه تبريز با بيان اين‌که شناسايي نيازها و دغدغه‌هاي شهروندان مقدمات يک تحول بزرگ شهري است، گفت: اعضاي شورا و شهردار منتخب با توجه ويژه به موضوع حاشيه نشيني و مبارزه با فساد در اين راستا حرکت پرشتاب داشته باشند.

، حجت الاسلام والمسلمين سيد محمدعلي آل هاشم در ديدار  اعضاي شوراي اسلامي شهر تبريز و شهردار منتخب با وي با تاکيد بر اينکه همه بايد از فردي که با اکثريت آراء سکان هدايت شهر را بر عهده گرفته است، حمايت کنيم، اظهار کرد: همدلي، انسجام و صميميت بين اعضاي شورا و شهردار منتخب اولويت اول مديريت شهري است و شهردار منتخب هم بايد از تجارب و برنامه هاي افرادي که به عنوان کانديداي تصدي شهرداري بودند، براي پيشبرد اهداف شهر استفاده کند.

امام جمعه تبريز، حمايت همه اعضاء از شهردار منتخب را يکي از شيوه هاي مديريتي دانست و افزود: قبل از انتخاب شهردار هيچ نظري درباره افراد کانديد نداشتم اما حالا از آقاي رنجبر که با اکثريت آراء به عنوان شهردار تبريز انتخاب شده اند، حمايت مي کنم، کما اينکه در مورد ديگر مسئولان استان و اعضاي شوراي شهر هم همين موضوع از سوي بنده صادق است.

وي تبادل نظر و بحث کارشناسي بين اعضاي شورا و شهردار که اختلاف و جدلي در آن نباشد را موضوعي معمول دانست و ادامه داد: همه اقدامات بايد در راستاي تکريم مراجعين به شهرداري باشد؛ شايد خواسته مراجعه کنندگان خارج از چارچوب هاي قانوني باشد، اما با زبان نرم و خوش مي توان آنها را راهنمايي کرد.

نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي‌، مبارزه بي ملاحظه با فساد را از اولويت هاي ديگر مديريت شهري دانست و ادامه داد: شهردار منتخب و شوراي شهر به ملاقات هاي چهره به چهره با مردم اهتمام جدي داشته باشند و براي رفع دغدغه هاي مردم از هيچ تلاشي دريغ نکنند.

امام جمعه تبريز با تاکيد بر لزوم همکاري شهرداري و ميراث فرهنگي براي احياي بافت تاريخي و معماري ايراني- اسلامي شهر ادامه داد: احياي معماري اسلامي و ترويج سبک زندگي ايراني- اسلامي، آرامش آفريني در بين آحاد مردم، تسريع امور جاري مردم، استفاده از روش هاي علمي در اداره شهر و حمايت از افراد پاکدست و کنار گذاشتن افراد ناسالم در مجموعه شهرداري و همچنين دوري از بروز اختلافات بين شورا و شهردار به متن جامعه از جمله مسائلي است که بايد بخشي از اولويت هاي مديريت شهري باشد.

حجت الاسلام آل هاشم خواستار جلوگيري از قانون فروشي در شهرداري ها شد و ادامه داد: اعضاء شورا و شهردار بايد مبناي رفتارهاي خود را اصل انقلاب و رهنمودهاي مقام رهبري قرار دهند و با پرهيز از تمايلات حزبي و جناحي در خدمت مردم باشند.

وي توجه به حاشيه نشيني را از دغدغه هاي آحاد مردم در تبريز عنوان کرد و با ابراز نگراني از آسيب ها و تلفات زلزله هاي ويرانگر احتمالي در اين مناطق گفت: تصميمات شوراي شهر بايد بر مدار نظام فني و اجرايي و اسناد بالادستي باشد چرا که مردم سهم خواهي سياسي و جناحي را برنمي تابند.

نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي، تعامل با اساتيد، روشنفکران و جوانان را مورد اشاره قرار داد و گفت: شورا بايد روحيه بالاي کار گروهي با ريل گذاري براي فعاليت جوانان و سپردن ميدان عمل به آنها و در راستاي توجه خلاقانه به زيبايي شهر، توجه جدي به بهداشت عمومي و رواني جامعه، توسعه مراکز فرهنگي و ورزشي و ارتباط مستمر با مديران شهري ديگر شهرها و کشورها اقدام و تلاشي مجدانه داشته باشد.

اعضاي شوراي شهر تبريز در جلسه فوق العاده دوشنبه اين هفته خود عباس رنجبر را به عنوان شهردار اين کلان شهر انتخاب کردند.

قبل از وي، ايرج شهين باهر، تصدي گري مديريت شهري تبريز را به مدت چهار سال بر عهده داشت.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 4 + 6

  آخرین اخبار
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
اجراي 31 رشته مسيرگشايي با 20 کيلومتر طول در تبريز
واژگوني مرگبار اتوبوس در گردنه حيران
  پربازدیدترین اخبار
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
پيشرفت 55 درصدي سنگفرش محور تاريخي «حيدر تکيه سي»
ورود سامانه بارشي جديد به کشور از روز جمعه تا دوشنبه
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.