احرار: بزرگراه اهر- تبريز تاکنون وعدههاي بسياري را براي روز افتتاح پشت سر نهاده و حالا نيز افزايش قيمت قير و کمبود آن، افتتاح اين پروژه در پايان خرداد ماه را به سرانجام نرسانيد.
مهر--آناهيتا رحيمي: بزرگراه اهر- تبريز، 14ساله شد؛ پروژهاي که تاکنون وعدههاي بسياري از افتتاح آن به گوش رسيده اما هر بار مشکلات و کمبودهاي مختلف، اين پروژه را به مقصد نرسانيده است، جادهاي که در استان آذربايجان شرقي به خاطر تصادفات خونين و پر شمار به جاده وحشت معروف هست.
69 روز پيش بود که وعده افتتاح بزرگراه اهر- تبريز در پايان خرداد ماه سال جاري به گوش رسيد اما مشکلاتي از جمله افزايش قيمت قير، کمبود آن و عدم ابلاغ اعتبار سال 1400 براي بزرگراه اهر- تبريز، بار ديگر افتتاح اين پروژه ديرينه در آذربايجان شرقي را متوقف ساخت.
حدود 84 کيلومتر از بزرگراه اهر- تبريز، 4 خطه است؛ اين بزرگراه به طول 90 کيلومتر و عرض 2 خطه احداثي 11 متر با 7 دستگاه پل بزرگ و 280 آبرو احداث شده است.
در اختيار نهادن قير رايگان براي دستگاههاي اجرايي
اين موضوع زماني که با نايب رئيس کميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي مطرح شد به خبرنگار مهر گفت: با توجه به مصوبهاي که در قانون بودجه در خصوص در اختيار نهادن 2 ميليون تن قير رايگان براي دستگاههاي اجرايي مطرح شد قرار بر اين شد تا زمان اقدام آن کوتاهتر شود تا برخي از مناطق سردسير نيز بتوانند از آن استفاده کنند.
اگر مديران استاني به طور مستمر براي تهيه قير پيگيري کنند ميتوانند باقي مانده آسفالت در بزرگراه اهر- تبريز را به اتمام برسانند.
حجت الاسلام و المسلمين سيد محمدرضا مير تاج الديني ادامه داد: اگر مديران استاني به طور مستمر براي تهيه قير پيگيري کنند ميتوانند باقي مانده آسفالت در بزرگراه اهر- تبريز را به اتمام برسانند.
بزرگراه اهر- تبريز تاکنون به اتمام نرسيده است
وي افزود: بزرگراه اهر- تبريز يکي از پروژههاي قديمي و طولاني استان آذربايجان شرقي است که اين پروژه در دوره دهم رياست جمهوري، اعتبار ويژهاي را براي به اتمام رساندن، دريافت کرده بود تا بلکه به اتمام برسد.
ميرتاج الديني گفت: بزرگراه اهر- تبريز در طي هشت سال گذشته در قالب طرحهاي ماندگار، حدود 15 ميليارد تومان و در پايان دوره دهم نيز مبلغي دريافت کرده بود اما متأسفانه بزرگراه اهر- تبريز تاکنون به اتمام نرسيده است.
نماينده مردم تبريز، آذرشهر و اسکو در مجلس شوراي اسلامي افزود: اميد است بزرگراه اهر- تبريز در پايان دولت به بهرهبرداري رسيده و افتتاح گردد که البته لازمه آن، تأمين قير توسط دستگاههاي اجرايي است.
عدم تخصيص اعتبار سال 1400
وي در پايان در رابطه با عدم تخصيص اعتبار سال 1400 به پروژه بزرگراه اهر- تبريز گفت: با توجه به اهميت موضوع بايد با پيگيري مديريت ارشد استاني، اعتبار سال 1400بايد اختصاص يابد که البته با پيگيري نماينده مردم اهر و هريس در مجلس شوراي اسلامي اميد است اين پروژه اتمام يابد.
افزايش قيمت قير و کمبود آن در بزرگراه اهر- تبريز
مدير کل راه و شهرسازي استان آذربايجان شرقي به خبرنگار مهر گفت: پروژه جاده اهر- تبريز به اتمام رسيده و در حال حاضر، مشکل قير داريم.
نياز کلي براي لايه اول و دوم آسفالت، 700 تن قير ميباشد که اميد است طي چند روز آتي، بتوانيم مشکل تهيه قير را تأمين کنيم
ابوالقاسم سلطاني با اشاره به اينکه تاکنون اعتبارات سال 140 ابلاغ و تخصيص نيافته است افزود: همه ساله پروژهها به دليل تأمين قير، آرماتور و سيمان با مشکلاتي روبرو هستند.
او افزود: نياز کلي براي لايه اول و دوم آسفالت، 700 تن قير ميباشد که اميد است طي چند روز آتي، بتوانيم مشکل تهيه قير را تأمين کنيم.
عدم ابلاغ اعتبار سال 1400
سلطاني با اشاره به گراني سرسام آور قير نسبت به سال گذشته و عدم ابلاغ تخصيص سال 1400 ، گفت: عمليات زيرسازي و روسازي جاده اهر- تبريز به اتمام رسيده و تنها آسفالت آن باقي مانده است.
وي با اشاره به افزايش قيمت سيمان و قير افزود: در استان با مشکل محدوديت عرضه سيمان در استان مواجه هستيم و بدين گونه سيمان نيز با مشکل تهيه ميشود اما در حال حاضر، قير مشکل عمده جاده اهر- تبريز است.
2 کيلومتر از آسفالت بزرگراه اهر- تبريز باقي مانده است
مدير کل راه و شهرسازي استان آذربايجان شرقي گفت: با وجود آماده بودن اکيپها در سال جاري و ادامه يافتن آسفالت در جاده اهر- تبريز، حدود 2 کيلومتر آسفالت در 2 لايه باقي مانده است.
کمبود قير و عدم ابلاغ اعتبار سال 1400
نماينده مردم تبريز، اهر و هريس در مجلس شوراي اسلامي نيز به خبرنگار مهر گفت: بزرگراه اهر، تبريز قرار بر اين بود تا در پايان خرداد افتتاح شود اما وقوع سيل، باران و سيلاب ممکن است کارهاي عمراني را به تأخير بياندازد.
علاوه بر اينکه مشکل کمبود قير در بزرگراه اهر- تبريز رفع نشده، ابلاغ اعتبار پروژه و تخصيص آن نيز تاکنون انجام نيافته است
احمد محرم زاده به کمبود قير در اين پروژه اشاره کرده و گفت: علاوه بر اينکه مشکل کمبود قير در بزرگراه اهر- تبريز رفع نشده، ابلاغ اعتبار پروژه و تخصيص آن نيز تاکنون انجام نيافته است.
وي ادامه داد: با پيگيريهاي انجام گرفته اميد است طي روزهاي آتي افتتاح پروژه اهر – تبريز را شاهد باشيم.
انتظار براي افتتاح بزرگراه اهر- تبريز تمامي ندارد و گويا مشکلات و موانع، همراه هميشگي اين پروژه هستند و قرار نيست اين پروژه روزي به مقصد برسد.
وعده افتتاح بزرگراه اهر- تبريز در پايان خرداد ماه سال جاري به دليل افزايش قيمت قير و کمبود آن، عدم ابلاغ اعتبار سال 1400 براي بزرگراه اهر- تبريز، در حد يک حرف باقي ماند اما اگر متوليان امر، توجه ويژهاي به يک پروژه 14 ساله در آذربايجان داشته باشند شايد روزي اين پروژه به مقصد برسد.
کد خبر