1400/02/05 - 20 : 11
کد خبر: 21585
ليگ قهرمانان آسيا 2021
تراکتور - پاختاکور؛ نبرد براي صعود
احرار: دو تيم تراکتور و پاختاکور در ديداري حساس به مصاف هم مي‌روند و هدفي جز کسب پيروزي و صعود به مرحله بعد ندارند.

روز دوم بازي هاي دور برگشت گروه B ليگ قهرمانان آسيا2021 ، فردا دوشنبه با ديدار حساس دو تيم تراکتور ايران و پاختاکور ازبکستان در حالي آغاز خواهد شد که نماينده فوتبال کشورمان بعد از اينکه دور رفت را با سه تساوي به پايان رساند، در اولين بازي خود از دور برگشت موفق شد تيم نيروي هوايي عراق را با نتيجه يک بر صفر شکست دهد و در نقطه مقابل نيز ازبک ها در يک بازي نفس گير که تا دقايق پاياني با يک گل از شارجه امارات پيش بودند، در نهايت با نتيجه تساوي يک بر يک متوقف شدند.

در حال حاضر وضعيت اين گروه به گونه اي است که هر چهار تيم شانس صعود به مرحله يک هشتم نهايي را دارند و سرنوشت تيم ها به خودشان وابسته است.

در اين بين اما شانس صعود شارجه و تراکتور به مراتب بيشتر از پاختاکور و نيروي هوايي است به طوريکه اگر شاگردان خطيبي بتوانند هر دو بازي آينده خود را با کسب پيروزي به پايان برسانند، مي توانند به عنوان تيم نخست راهي مرحله بعدي شوند ولي در غيراينصورت، به دليل اينکه تيم هاي دوم هرگروه شرايط پيچيده اي براي صعود دارند، کار اين تيم به اما و اگر خواهد کشيد.

تي تي ها که بعد از گذشت ? بازي (تمامي ادوار حضور در آسيا)، توانستند طعم پيروزي را چشيده و به نوعي طلسم شکني کنند، بايد براي حضور در مرحله‌ي بعدي علاوه بر رفع نقاط ضعف خود که در بازي رفت مقابل پاختاکور آنها را تا آستانه‌ي شکست پيش برد، با انجام يک بازي هوشمندانه و بدون اشتباه راه را براي صعود خود همواتر کنند.

نقطه مهمي که در بازي گذشته تراکتور مقابل نيروي هوايي عراق به چشم خورد، عدم حضور شجاعي و دژاگه دو کاپيتان باتجربه‌ي اين تيم در ترکيب اصلي و بازي دادن به بازيکنان جوان و کم تجربه‌ بود.

اين مساله در کنار اينکه براي بازيکنان جوان تراکتور بهترين فرصت براي کسب تجربه محسوب مي‌شود و براي تيم نيز به لحاظ پايين آمدن ميانگين سني بازيکنان حاضر در زمين حائز اهميت است، ريسک بسيار بزرگي براي تيم محسوب مي‌شود و همانطور که در بازي مقابل نماينده عراق مشاهده کرديم، در بعضي صحنه ها جواني و کم تجربگي بازيکنان کم مانده بود براي اين تيم گران تمام شود و اگر درخشش اخباري و البته بد شانسي و بي دقتي مهاجمين عراقي نبود، شايد نتيجه‌ي ديگري رقم مي‌خورد.

نمونه بارز اين موضوع، دريافت زودهنگام کارت زرد توسط مسلمي پور بود که تا آخرين لحظه‌ي حضور اين بازيکن در زمين، احتمال دريافت کارت زرد دوم و اخراج از بازي، تمرکز خطيبي را به هم زده بود که در نهايت اين بازيکن تعويض شد.

موضوع مهم ديگري که به شدت هواداران تراکتور را نگران کرده است، ناکامي مهاجمين و بازيکنان هجومي اين تيم در امر گلزني است و شمار بازي هايي که مهاجمان تراکتور موفق به گلزني نشده اند، به عدد سه رسيده است؛ اين در حالي است که تي تي ها در ترکيب خود مهاجمان آماده اي دارند و روي گلزني آنها در آسيا حساب ويژه اي باز کرده اند.

\\در اين بين محمد عباس‌زاده، شروع خوبي در ليگ قهرمانان آسيا داشت و با دوگلي که در بازي رفت مقابل پاختاکور به ثمر رساند، هواداران اين تيم را اميدوار کرد اما بهترين گلزن تراکتور در ليگ برتر، در سه بازي بعدي اين تيم موفق به گلزني نشده است و در کنار عباس‌زاده، بابايي و نريمان جهان نيز همچنان در حسرت گلزني به سر مي‌برند.

اين دو بازيکن بومي تراکتور که با سروصداي زيادي به اين تيم ملحق شدند، تاکنون نتوانسته اند انتظارات را برآورده کرده و حضوري موثر در ترکيب تراکتور داشته باشند و نبايد زدن چند شوت و يا دادن چند پاس صحيح از اين دو بازيکن را عامل تاثيرگذار در تراکتور تلقي کنيم.

با توجه به فشردگي بازي ها و همچنين سطح بالاي بازي تيم هاي آسيايي که به هيچ عنوان با تيم هاي ليگ برتري قابل مقايسه نيستند، استفاده از تک موقعيت هاي بدست آمده مي‌تواند براي هر تيم علي الخصوص تيم جوان و کم تجربه خطيبي حکم پيروزي را داشته باشد و ديگر فرصتي براي جبران وجود نخواهد داشت.

پاختاکور که بنا به گفته خطيبي همان تيم ملي ازبکستان است، نشان داد که به هيچ عنوان از پيش بازنده نيست و اين موضوع را در بازي مقابل تراکتور که با يک کامبک فوق العاده از اين تيم پيش افتاد، ثابت کرد؛ همچنين در بازي برگشت مقابل شارجه نشان داد که شکست ? بر ? مقابل تيم اماراتي اتفاقي بوده و اين تيم به سادگي قيد حضور در مرحله يک هشتم را نخواهد زد.

\

شايد يکي از دلخوشي هاي خطيبي در اين بازي و نقطه‌ي اميد بخش براي تيم تراکتور، تداوم کلين شيت هاي اخباري باشد که اگر قارتال تراکتوري ها بتواند در چهارمين بازي نيز دروازه اين تيم را بسته نگه دارد، مي‌تواند نقش به سزايي در صعود تراکتور به دور بعدي مسابقات داشته باشد.

بايد منتظر ماند و ديد که آيا رسول خطيبي به ترکيب تيم برنده دست خواهد زد و ما شاهد حضور شجاعي و دژاگه در نيمکت خواهيم بود و يا اين مربي جوان با ترکيبي از بازيکنان با تجربه و جوان در مقابل پاختاکور صف آرايي خواهد کرد.

گفتني است دو تيم تراکتور و پاختاکور در دومين ديدار از دور برگشت ليگ قهرمانان آسيا2021   از ساعت 19:30  فردا دوشنبه به مصاف هم خواهند رفت.

ايسنا

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 4 + 3

  آخرین اخبار
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
  پربازدیدترین اخبار
پيشرفت 55 درصدي سنگفرش محور تاريخي «حيدر تکيه سي»
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زباله هاي شهري ساعت 9 شب از منازل جمع اوري مي شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.