1399/11/15 - 16 : 30
کد خبر: 21288
امام جمعه تبريز:
سياست هاي وزارت فرهنگ و ارشاد بومي‌سازي شود
احرار: نماينده ولي فقيه در آذربايجان‌شرقي و امام جمعه تبريز با تاکيد بر اجراي سياست‌ها، مقررات و آيين‌نامه‌هاي خاص وزارت فرهنگ و ارشاد در محدوده استان ها گفت: البته اين سياست هاي فرهنگي کلان بايد متناسب با فرهنگ هر منطقه، بومي‌سازي شود.

حجت‌الاسلام والمسلمين سيدمحمدعلي آل‌هاشم روز چهارشنبه در مراسم معارفه مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي افزود: تقويت روح تحقيق، تفقه و ابتکار در زمينه هاي فرهنگي و هنري از طريق تشويق و حمايت از نويسندگان  ضروري است.

نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي،‌ بر لزوم توجه بيش از پيش به فرهنگ و هنر بومي و حمايت و نظارت توامان به اهالي فرهنگ و هنر تاکيد کرد.

وي افزود: در دوران شيوع ويروس کرونا اصحاب فرهنگ و هنر متحمل خسارت هايي شدند که اميدواريم حمايت‌هاي کافي و وافي براي جبران بخشي از اين خسارت ها از ايشان انجام شود.

امام جمعه تبريز با بيان اينکه امروزه شناخت افکار عمومي يکي از سرفصل‌هاي مديريت اثربخش در جهان است، گفت: افکار عمومي را بايد به عنوان يکي از گسترده‌ترين پديده هاي جمعي بدانيم که با پويايي خود مي‌تواند يک جامعه را متحول سازد و از اين رو مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان که  دبير شوراي فرهنگ عمومي استان هم هست بايد براي نهادينه کردن اين امر اهتمام ويژه‌اي داشته باشد.

حجت ‌الاسلام آل هاشم با اشاره به تلاش‌هاي مديرکل فقيد فرهنگ و ارشاد آذربايجان شرقي براي نظارت و ايجاد توازن در حوزه‌ مطبوعات گفت: جاي يک روزنامه با گستره‌ سراسري در استان خالي است و بايد اين خلاء برطرف شود.

نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي، برقراري عدالت نسبي در بين روزنامه هاي محلي را يکي از کارهاي ضروري در اين حوزه اعلام کرد.

وي با اشاره به اينکه از تمام مسئولان استاني در طول دوران مسئوليت شان حمايت مي کند، تاکيد کرد: مدير فرهنگي ‌بايد تمام سلايق را به يک چشم ببيند و در کار فرهنگي مسئله جناح بندي و سياست کاري نبايد حاکم باشد.

استعدادهاي فرهنگي شهرستان ها شناسايي و حمايت شوند

معاون پارلماني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز گفت: حمايت از اهالي فرهنگ و هنر و بخش خصوصي و ايجاد زمينه هاي مساعد براي فعاليت‌هاي بخش فرهنگ و هنر خصوصي از سياست‌هاي اصلي وزارت فرهنگ و ارشاد است.

کارانديش خاطرنشان کرد: هر قدر مي توانيم کارها را برون‌سپاري کنيم تا بخش غير دولتي در فعاليت‌هاي فرهنگي و هنري احساس امنيت کند و ما بايد امکانات و زمينه ‌ها را مهيا کنيم؛ نيروها و استعدادهاي خوبي در شهرستان ها داريم که بايد شناسايي شوند تا نيروهاي جوان پا به عرصه فرهنگ و هنر بگذارند.

وي  با تاکيد بر اينکه هر مديري در هر جايي منصوب مي شود بايد يک برنامه بلند مدت و نگاه استراتژيک به فرهنگ و هنر همان منطقه داشته باشد، افزود: گراميداشت ايام و مناسبت ها اگرچه لازم و ضروري است اما صرف گراميداشت ايام وظيفه وزارت فرهنگ و ارشاد نيست و بايد برنامه جامعي داشته باشيم و آن نيز استفاده از فرهنگ بومي هر استان و توجه به شاعران و نويسندگان بومي و استفاده از ظرفيت آنها در راستاي اعتلاي فرهنگي است.

کارانديش گفت: آنچه در ارزيابي مديران ارزش دارد رضايت اصحاب فرهنگ و هنر و تکريم، توجه و به انان است که مورد توجه وزير فرهنگ نيز مي باشد.

محمدرضا پورمحمدي استاندار آذربايجان شرقي

توسعه پايدار منوط به توسعه فرهنگي است

استاندار آذربايجان‌شرقي با بيان اينکه پيشرفت به تاريخ، جغرافيا، نژاد و زبان نيست: افزود توسعه و پيشرفت جوامع تحت عنوان دانش و فرهنگ بدست مي آيد.

محمدرضا پورمحمدي گفت: آنچه که در روابط بين الملل مرزبندي کشورها را به جهان اول، دوم و سوم تقسيم بندي بندي کرده امروزه فروريخته است و الان دنيا، دنياي تکنولوژي مدار و دانش مدار و فرهنگ مدار است.

وي خاطرنشان کرد: ما کشوري هستيم که در طول تاريخ مستعمره هيچ کشوري نبوديم چون تاريخ، تمدن و فرهنگ بزرگي داشتيم.

استاندار آذربايجان شرقي با بيان اينکه ما در معرفي چهره هاي فرهنگي کوتاهي کرده و الگوسازي نکرده ايم، افزود:  جوانان ما بايد مکتب هنري تجاري و ادبي تبريز را بشناسند تا شيفته فرهنگ غرب نشوند.

پورمحمدي با بيان اينکه هنرمندان ما غريب زندگي مي‌کنند، افزود: تبريز با وجود اينکه حافظه، سعديه ندارد اما اسطوره تاريخ است يک رازهايي در اين شهر هست که آذربايجان را سر ايران کرده است.

محمدي خاطرنشان کرد: ما در خيلي عرصه ها کارهاي خوبي انجام داده ايم اما خيلي کارها براي انجام نيز هست؛ فضاي مجازي ما خيلي مشکل دارد و ما روزنامه سراسري به معناي واقعي نداريم.

وي گفت: ما اعتقاد به آزادي رسانه داريم اما فرهنگ را بايد رسانه‌ها ترويج کنند، رسانه اي که دروغ را منتشر کند بايد بسته شود.

پورمحمدي تماميت ارضي، خون شهدا و ولايت فقيه را خط قرمز رسانه‌ها اعلام کرد و گفت: احترام دوطرفه است و احترام بگذاريد تا احترام ببينيد .

سيدقاسم ناظمي به عنوان مديرکل جديد فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي منصوب شد

وضعيت فرهنگي آذربايجان شرقي مطلوب نيست

مديرکل جديد فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي اظهار کرد: اگر به ?? سال قبل نگاه کنيم، وضع فرهنگي و بودجه فرهنگي کشور متناسب با شان فرهنگ و  در شان اهل فرهنگ و هنر نيست.

سيدقاسم ناظمي گفت: اميدوارم تصميم‌گيران کشور اين فرصت را بدهند تا فرهنگ هم شان خودش رشد کند .

وي افزود :کشور بدون فرهنگ معني ندارد و اگر حافظ و سعدي و شهريار را از اين کشور بگيريم، چه چيزي براي کشور باقي مي ماند؛ بايد بتوانيم از اين سرمايه‌هاي فرهنگي به خوبي مراقبت کنيم.

مديرکل فرهنگ و ارشاد آذربايجان شرقي با بيان اينکه ما بايد خودمان را با زبان فرهنگ به جهان عرضه کنيم، گفت: حضور من در اين جايگاه با وجود علاقه قلبي و به خاطر بدهکاري به انقلاب و دوستان اهل فرهنگ چيز ديگري نيست.

وي با بيان اينکه بايد بازار حوزه هنري را توسعه دهيم، گفت: بايد بتوانيم آثارمان را در عرصه ملي عرضه کنيم و رقابتي بين استان‌ها باشد چون رقابت کشور را تعالي مي بخشد و شايسته نيست که هنرمند ما به بهانه‌هاي کمبود امکانات از اينجا کوچ کند.

در اين مراسم سيد قاسم ناظمي به عنوان مديرکل جديد فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي معرفي شد.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 8 + 1

  آخرین اخبار
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
اجراي 31 رشته مسيرگشايي با 20 کيلومتر طول در تبريز
واژگوني مرگبار اتوبوس در گردنه حيران
  پربازدیدترین اخبار
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
پيشرفت 55 درصدي سنگفرش محور تاريخي «حيدر تکيه سي»
ورود سامانه بارشي جديد به کشور از روز جمعه تا دوشنبه
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.